Toon posts:

RAID controller (DPT PM2554U2) "Write back"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-Small Business Server 2000 NL geinstalleerd.
-Storage Manager 2.18 van DPT geinstalleerd.

Weet iemand wat de gevolgen kunnen zijn voor het OS bij het wijzigen van "Write back" modus naar "Write through" modus?

De Exchange Server crashed namelijk steeds als ik e-mail mappen wil importeren in de "Public store" van Exchange Server. Waarschijnlijk heeft dit iets met de instelling te maken van de DPT omdat het wel werkt op een andere Small Business Server 2000 zonder RAID.

Link naar DTP site: (SQL Database Corruption with DPT Smart Raid V Controllers)
http://ask.adaptec.com/cg...WRmbHQmcF9wYWdlPTE*&p_li=

Alvast bedankt,

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik geloof dat Write-Through trager is dan Writeback.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad. Dat heeft te maken met de type bewerkingen op de harddisk cache:

Write-through Wacht met de volgende cache-bewerking totdat de data ook daadwerkelijk op de schijf is geschreven.
Write-back Wacht met de volgende cache-bewerking totdat er plaats in de cache over is, ongeacht of de data ook daadwerkelijk op de schijf is geschreven.

Kortom: write-through is langzamer, maar veiliger en write-back is sneller en (in theorie!) minder veilig. Stel dat je een server had met 'mission critical' data, dan zou ik write-through doen, anders is write-back veel beter; de harddisks van tegenwoordig gaan toch niet zo snel op zen bek :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 16-08-2002 13:49 . Reden: ietsiepietsie leesbaarder gemaakt ;) ]