Toon posts:

trage adsl verbinding door netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben thuis een netwerk met zo'n 14 computers aan elkaar verbonden met 3 hubs. In een van deze hubs zit de adsl modem ingeplugd.
nu is de internetverbinding met een enkele computer heel goed (alle andere computers uit de hubs getrokken) terwijl als we alle computers aansluiten, de verbinding heel traag is. kan iemand mij hierbij helpen?

bijna alle systemen: winxp
netwerk: utp (10mb)
hubs: 8 poorts

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
er is een limiet mbt de hoeveelheid hubs die je achter elkaar kunt koppelen, mischien zit daar je probleem.

probeer het eens met 2 hubjes en laat die 3e er tijdelijk even af, kijken of het dan beter wordt, het kan natuurlijk ook zijn dat 1 van die pc's een brakke nic heeft (even met een sniffer aan het werk gaan dan)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Als je met 14 man die verbinding deelt lijkt het me logisch dat het een stuk trager wordt.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heb je je ADSL modedem getweaked ?. Mischien routertje aanscaffen. Zou kunnen dat dat alcatel ding al die NAT regels niet meer begrijpt

Verwijderd

Topicstarter
de verbinding wordt bij het testen natuurlijk niet door 14 man gedeeld maar dat verhaal over die nic zou kunnen... waar kan ik zo'n sniffer vinden ?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

waar kan ik zo'n sniffer vinden ?
http://www.ethereal.com/ <-- freeware

Er staan toch geen netwerkkaarten op full duplex ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
hoe zie ik nu of een bepaalde nic brak is (want kapot is er geen) mbv die sniffer?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 12:41:
hoe zie ik nu of een bepaalde nic brak is (want kapot is er geen) mbv die sniffer?
kwestie van netwerkpackets bekijken, er zitten er dan heel veel tussen met 'rommel' ertussen (jabber packets) en veel CRC fouten

(enige netwerkkennis is overigens wel een vereiste bij het uitlezen van die data...)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1