Iemand ervaring met Mandrake 9.0 Beta 3?

Pagina: 1
Acties:

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Heeft iemand al Linux Mandrake 9.0 Beta 3 geinstalleerd, [ die je hier op Tweakers.net ook kan downloaden :) ] Ik wil het gaan doen maar wil eerst ff horen of jullie het al gedaan hebben en of het niet bagger is of zo...

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zullen we die maar naar NOS gooien :+

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik draai Cooker, de developmentversie van Mandrake waaruit die beta's dus gehaald worden. 't Werkt uitstekend. Misschien kan je best gewoon een een FTP-install van Cooker, zodat áls de install voor jou niet zou werken (het is nog altijd beta, weet je wel), je tenminste geen 3 ISO's voor niks hebt gedownload. En Cooker is nog net ietsje nieuwer dan beta3, dus die zal nog net iets minder bugs bevatten.

Verwijderd

Als je je zorgen maakt over de stabiliteit, wacht dan even op de final, die duurt waarschijnlijk geen maand meer.
Als je tijd over hebt, neem dan de beta3 en geef zoveel mogelijk bugs door.

Verwijderd

Is er iemand die de HPT poorten werkend heeft > (Highpoint ide)
Ik bedoel niet de RAID functie, maar gewoon als extra IDE controller.

Bij Highpoint zelf zie ik alleen uncompiled source voor open source Linux, geen complete driver voor Mandrake.

Verwijderd

De support voor de meeste HPT controllers zit gewoon in de kernel en hoeft dus niet bij highpoint-tech te worden gedownload. Hoe Mandrake dat heeft opgelost weet ik niet maar in Slackware 8.0 van een jaar geleden was die controller geen enkel probleem met de standaard kernel.

Verwijderd

Dus afgezien van het grafische schilletje als dat er bij zit, kun je er vanuit gaan dat de onderliggende LinuX kernel hetzelfde is voor Suse, RedHat, Slackware, Mandrake, BSD etc zodat ze allemaal een HPT IDE poort zullen ondersteunen ... ?

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 10:19:
Dus afgezien van het grafische schilletje als dat er bij zit, kun je er vanuit gaan dat de onderliggende LinuX kernel hetzelfde is voor Suse, RedHat, Slackware, Mandrake, BSD etc zodat ze allemaal een HPT IDE poort zullen ondersteunen ... ?
die kernels zijn voor 99% hetzelfde, sommige distro's stoppen zelf nog modules extra in de kernel (zoals RedHat, Mandrake, Suse etc.).
maar die Highpoint driver kan je gewoon compilen en instaleren onder mandrake (als ie al niet al standaard gezien wordt).

Verwijderd

kroeske schreef op 17 augustus 2002 @ 10:28:
[...]

maar die Highpoint driver kan je gewoon compilen en instaleren onder mandrake (als ie al niet al standaard gezien wordt).
Aha, heel goed.

Dank U voor het verschaffen van wat meer inzicht. :)

//edit

Bij het testen of de CD goed was gebrand, dacht ik 'kom, laten we naar de console gaan' toen het succesvol bootte.

Maar inderdad, van daaruit zag je al de schijven die aan de HPT hingen zodra de boel doorstartte voor installatie.

(Wat ik helemaal nog niet wilde, eerst zal ik nog wat backuppen en ruimte maken. 8-) )

• NLuna
Ik heb hem nu lekker stabiel draaien en de installatie is een Peace-of-Cake...Alleen ik wil KMerlin nog aan de praat krijgen! Altijd wat in de console... Maar verder heb ik nu XXMS draaien [ die Winamp vervanger ] ik kan MPEG's en Avi's [ met de Div-X ;-) codec ] zien en ik kan mijn FAT32 partities benaderen etc. kortom een goede stabiele vervanger voor Windows. Alleen dat KMerlin nog... |:(

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

KMerlin ? OS2 ?? IBM ??????

:P ;) B-)

• NLuna
KMerlin is een MSN vervanger voor Linux, ik gebruik nu Mandrake 9.0 Beta 3 alleen ik kan niet goed in de console hem installeren etc.

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 16:07

el_salvador

njah das duidelijk

gebruik die mandrake-update tool om dat soort dingen te zoeken, anders gebruik je gewoon gaim, daarmee kun je bijv ook msn'en. gaim zat er al standaard in geloof ik.

Verwijderd

//offtopic
O, daar had ik eigenlijk nog niet bij stil gestaan. T'is natuurlijk wel een gek idee, ga je naar LinuX om van Microsoft af te komen, en wat wil je persé installeren ??

Juist :D ,
kun je niet beter naar een Linux versie van ICQ zoeken dan ? ;)

Maar wel leuk dat ze dat Merlin noemen, de naam voor een OS met een maker die echt ALLES wilde afschermen, en waar waar ik persoonlijk echt ontzettend vermoeid van werd, verbonden aan de naam voor een brug-programma om te comminuceren tussen een vrij OS en het meest gehate OS. Ach ja..
//ontopic

Maar ondertussen weet ik vrij zeker dat ik van tevoren zo veel mogelijk drivers zal moeten zoeken en downloaden. Omdat deze machine via een andere aan de Chello kabel zit, met Sygate, zal Internet niet meteen werken vrees ik.

Verwijderd

zoek eens op google 'kmess'

is een andere msn client gebaseerd op kmerlin

• JackHoeb
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2022

JackHoeb

Ben d'r klaar voor!

een aanrader voor extra mandrake pakketen vind ik oa. hier: ftp.ibiblio.org/pub/linux/distributions/contrib/texstar/
je vind daar kmerlin en kopete (MSN en ICQ client ineen)

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 12:23:
[...]

Maar ondertussen weet ik vrij zeker dat ik van tevoren zo veel mogelijk drivers zal moeten zoeken en downloaden. Omdat deze machine via een andere aan de Chello kabel zit, met Sygate, zal Internet niet meteen werken vrees ik.
ik gok dat de meeste hardware wel gewoon gevonden zal worden (netwerkkaarten 99,9% zeker) behalve als je echt heel erg exotische hardware hebt (of een winmodem)...
Pagina: 1