Toon posts:

Raid indeling ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik een tijdje raid en dat bevalt prima. Lekkere snelle data-doorvoer <:)
Maar ik vroeg mij af hoe de data op de harde schijf eruit ziet. Stel dat ik een van mijn raid-schijven in een andere computer hang, wat zal ik dan zien ? Zijn het dan allemaal *.raid bestandjes of ziet het er anders uit ?

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 13:36
Je ziet je files niet eens...
Windows begint te zeuren dat er een disk inhangt die moet worden geformatteerd, doe je dat, dan is je hele array naar de klote :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Yep... Array neemt de bootpartitie en de rest van de schijf over en schrijft er arraygegevens in... ook in de controller. Vervolgens is het een raw data diskje, zonder geldig schijfformaat.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Weppel schreef op 16 augustus 2002 @ 10:39:
Je ziet je files niet eens...
Windows begint te zeuren dat er een disk inhangt die moet worden geformatteerd, doe je dat, dan is je hele array naar de klote :)
Wat raar dat windows helemaal niets ziet ........ hij zou iedergeval toch de partities moeten herkennen lijkt mij, maar hoe staat de data er dan op ?

Verwijderd

gaat dit ook op voor RAID 1 (mirroring) ?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, je was me net voor Aetje !!!!!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 13:12

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 10:46:
gaat dit ook op voor RAID 1 (mirroring) ?
Nope, die laat dan zien wat er op die schijf staat. Als je een 'normale' disk hebt met leesbare files erop dan zie je dat terug. Als je een mirror hebt van onleesbare bagger dan niet. :)
Een raid-1 schijf werkt buiten zijn mirror om ook, in principe.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1