Tyan Tiger 230 + Geforce256 = NO GO ???

Pagina: 1
Acties:

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Ik heb een Tyan Tiger gekocht om me bp6 te vervangen na trouwe dienst.

Probleem is dat mijn Geforce geen beeld geeft en het mobo maakt de bekende biepejes er voor.

Ik heb nog een PCI vid kaart liggen daarmee kan ik dus de bios in komen.

Ik heb al voor elkaar gekregen door een setting te veranderen dat de biepjes niet voorkomen, echter geen beeld :( .

De kaart zelf heb ik meerdere malen verwijderd en op nieuw ingebouwd, hij zit er goed in.
Ik heb alleen de Geforce256 er in gehad zonder verdere PCI kaarten.
In Windows word er geen AGP herkent en dus de kaart ook niet.
Jammer genoeg kan ik niks vinden in de search en ook niet in google :(

Wat doe ik fout, zie ik een bios setting over het hoofd?

Specs.

AOpen 300 Watt voeding
Tyan tiger 230
2* P!!! 1,13 GHz
3* 128MB 133MHz 1*256MB133MHz ~640MB
Creative GeForce256
Adaptec SCSI Kaart
Intel Ethernet Expresse 10/100
Creative SB L!ve

OS, Win2K

Paradigm: Shift happens.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vaag, volgens Tyan ondersteunt de Tiger 230 zo uit de doos de GF256.. Wat voor een voeding heb je? Heb je al geprobeerd om zo kaal mogelijk op te starten? Dus: 1 CPU, 1 DIMM en GF256.

Als dat nog niet lukt, dan zou ik echt ergens een AGP kaartje zien te bemachtigen. Of misschien wil een welwillende computerboer bij jou in de buurt wel een handje helpen :)

Edit: heb je al de laatste BIOS geprobeerd? Misschien dat er een "onvermelde fix" tussen zit ;)

• DareDevil
Ik heb de TNT2Ultra van me broertje er in gestoken zelfde resultaat. En natuurlijk heb ik het geprobeert met een zo'n kaal mogelijk systeem. Maar de error code is duidelijk lange piep dan 2 korte bieps.
Ik heb het Mobo met de laatse Bios versie ontvangen. 1.90 meen ik

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Klingt als een kapot AGP slot! Ik heb hetzelfde gehad met een ASUS P3C-D (is ook een dual maar dan slot 1). Wilde totaal niet functioneren met een AGP kaart en wel met een PCI kaart. Het was toch voor een server dus dat maakte niet veel uit verder.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1x lang opeenvolgend door 2x kort is inderdaad zeer duidelijk een probleem met de videokaart.. Als die TNT2Ultra zelfs niet werkt, dan zou ik toch denken aan een brak AGP poort..? Misschien vind je in de forums van www.2cpu.com meer gebruikers met dezelfde ervaringen :)

Edit: dit draadje in 2cpu.com spreekt boekdelen.. :/
Edit2: Nog 1tje, maar dan met info van Tyan hoogstpersoonlijk

• DareDevil
Thx die site kende ik niet, als ik die thread lees word ik daar heel :'( van.

• DareDevil
Ik denk dat ik 2 conclusies kan trekken:
*1 De AGP poort krijgt niet genoeg juice.
*2 De AGP poort is defect.

Beide gevallen dus een RMA :( damn en ik wachte al een maand op me bestelling gggrrrr...

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:00
Zoek even op mijn posts, heb in het verleden ook een Tyan Tiger gehad icm mijn Geforce3. Dit was een totale No-Go. Heb daarna een ander MoBo gekocht van Asus wat als een trein werkt !

Ook eens rond gekeken in nieuwsgroepen en daar ook verschillende mensen "tegengekomen" met grote problemen met hun Tyan en videokaart. Ik dacht eerst ook dat het eventueel aan mijn voeding lag, dus een Enermax 431 Watt voeding gekocht. Echter geen resultaat. Daarna deze voeding direct gemodificeerd ivm problemen met de 5v lijn --> Geen resultaat.

Dus ander moederbord gekocht en mijn oude moederbord verkocht.

Zie:
Boot problemen Asus V8200 Deluxe/

-

Verwijderd

Heb je al eens een andere (vette)voeding getest? Ik weet niet hoeveel watt je er nu in hebt hangen, maar zou te weinig kunnen zijn misschien?

• DareDevil
Ik heb een 300 Watt voeding, alles werkt gewoon in me oude opstelling met een BP6 en 2 CPU's(366@550) die draaien op een core voltage 2.2. Aangezien de P!!!'s op lager voltage werken denk ik niet dat dit een probleem kan en mag zijn.

• DareDevil
Ik heb maar inmiddels contact gezocht met de leverancier om het mobo maar om te ruilen. Ik heb zo ver ik weet nu wel alle mogelijkheden gehad. En de leverancier is het er mee eens dat er iets mis moet zijn met de AGP poort. Ik baal hier toch wel van... dacht eindelijk weer van een lekker systeem te kunnen genieten. :( :'(

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:00
DareDevil schreef op 16 augustus 2002 @ 14:56:
Ik heb maar inmiddels contact gezocht met de leverancier om het mobo maar om te ruilen. Ik heb zo ver ik weet nu wel alle mogelijkheden gehad. En de leverancier is het er mee eens dat er iets mis moet zijn met de AGP poort. Ik baal hier toch wel van... dacht eindelijk weer van een lekker systeem te kunnen genieten. :( :'(
Fijn dat je ook even hebt gekeken naar wat ik je heb aangeboden ... :(
Als je mijn post had doorgelezen dan had je gezien dat ik er heel wat tijd in heb gestoken en dat het een compatibiliteits probleem is tussen Tyan en de videokaart.

-

Pagina: 1