Toon posts:

(NT4) IP Conflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij gebruiken op het werk een NT4-server met windows 95/98 clients. Nu heb ik vandaag het ip-adres van een client gewijzigd. Sindsdien krijgt deze client bij het opstarten een ip-conflict.

Nu vroeg ik me af of er een tooltje is (in NT4 evt.) waarmee ik kan zien welke netwerkkaart met een bepaald MAC-adres bij welke computernaam hoort. Zodat ik weet met wie ik een ip-conflict heb.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
in de eventviewer staat de melding + daarin staat ook hoe je het kan bekijken (nbtstat tool gebruiken)

A wise man's life is based around fuck you

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Probeer eens op de server en op de client in de arp cache te kijken:
code:
1
arp -a

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
overigens (schiet me ineens te binnen) heeft solarwinds hele goede tools hiervoor,

"solarwinds 2002 engineers edition' (is als testversie te downloaden) hierin zit een 'mac adress discovery tool' (scanned je hele lan af na ip>mac adressen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

misschien een beetschje dom maar waarom gebruik je geen dhcp ? Dan kunnen dit soort problemen niet voorkomen. met een registratie van ip-adressen trouwens ook niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 10:13:
Wij gebruiken op het werk een NT4-server met windows 95/98 clients. Nu heb ik vandaag het ip-adres van een client gewijzigd. Sindsdien krijgt deze client bij het opstarten een ip-conflict.

Nu vroeg ik me af of er een tooltje is (in NT4 evt.) waarmee ik kan zien welke netwerkkaart met een bepaald MAC-adres bij welke computernaam hoort. Zodat ik weet met wie ik een ip-conflict heb.
beetje omweg... zonder die client aan te zetten een ping -a naar het ip adres doen lijkt me voldoende

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgeslost, bedankt voor de reacties
Pagina: 1