Software voor Cdserver?

Pagina: 1
Acties:

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 15:38
Op dit moment hebben we een cdserver met 14 cd-romspelers daarin, maar deze wordt te klein. Nu willen we een server neerzetten met een grote hdd (140 G) en dan een stuk software op draaien die dat zooitje moet beheren.

Nu hebben we al een aantal pakketten gezien op I-net, maar alles werkt met een client en dat willen we absoluut niet. Ik ga niet op 400 pc's een client installeren. Ik ben dus opzoek naar een pakket dat cd's kan opslaan op een hdd en die dan zonder gebruik van een client beschikbaar kan maken via een lan. Bij voorkeur moet het draaien op W2K.

Ik zou ook graag willen horen hoe dit probleem bij andere bedrijven is opgelost.

Alvast bedankt!

Pakketten die afvallen:

Paragon CD Emulator
Virtual CD van Farstone
Fantom

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar moet dat pakket beslist een CDROM speler emuleren ofzo? Je kunt toch gewoon de complete CD naar je/een server kopieren en die share door middel van een drivemapping (driveletter) beschikbaar maken voor je clients, mijn ervaringen zijn dat dat gewoon goed werkt.

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 18:21
Er is een complete oplossing van AXIS, volgens mij is het deze: http://www.axis.com/products/storpoint_cdp/index.htm

Is niets anders dan een controller van AXIS met 1 CD/DVD speler/recorder en een of meer harde schijven, alles ingebouwd in een kleine case. De CD wordt eenmalig ingelezen en gecached op de HD. Via een browser kunnen de verschillende cd's geraadpleegd worden en kan het AXIS-kastje geconfigureerd worden. Werkt perfect, ik heb ermee gewerkt tijdens mijn stage....

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 18:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie dacht precies hetzelfde, gewoon een map "CD-ROMs" aanmaken en daarin voor elke CD een dir die je shared.

Tijd voor een nieuwe sig..

• MuddyMagical
Cd-rom's kopieren naar de hdd en dan sharen werkt bij 9 van de 10 cd's, maar er komen steeds meer cd's waarbij dit niet meer werkt en juist voor die cd's moeten we een pakket hebben.

De beveiligde cd is kopieren en dan branden is geen optie, want we hebben het hier over een bedrijf die alleen maar legale cd-rom's heeft en dat moet zo blijven. (we willen 0% kans op gedonder)

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:26

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Freecom heeft een oplossing o.b.v. een Axis Storpoint. 1 flinke SCSI harddisk in combinatie met een DVD-speler op een Axis, dat alles in 1 kastje. Werkt perfect. Je kan er extern nog extra drives aan koppellen....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Axis Storpoint heb ik idd ook zeer goede ervaring mee, supersnel images maken en geen client nodig.. kost wat, maar het werkt perfect. Je kan die hele zooi ook met ingebouwde http server onderhouden... je moet er alleen naar toelopen om cd's te verwisselen als je ze als image wil aanmaken :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• MuddyMagical
Ik weet dat ik zeer lastig ben, maar eigenlijk wil ik een softwarematige oplossing. Dan kan ik op de server naast de software voor de cd-server ook nog een profielensoftware en nog een paar dingen draaien.

Ik geef toe dat Axis een zeer mooie oplossing heeft, maar het is niet wat ik zoek. :)

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Linux-machine, cd-images naar schijf wegschrijven, vervolgens mounten via een loopback interface en dat weer via samba naar je windows-clients exporteren?

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-03 16:18

Flarrestein

Superworm Jim

Misschien zoiets als Virtula Deamon manager.
www.deamon-tools.com

HIER !!! PAK AAN

• Remco
  • Laatst online: 08:29
een van onze klanten gebruikt
cd copier pro
Werkt ook wel goed.

Koffie:
Is dit PNS ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• MuddyMagical
vink schreef op 16 augustus 2002 @ 11:41:
Linux-machine, cd-images naar schijf wegschrijven, vervolgens mounten via een loopback interface en dat weer via samba naar je windows-clients exporteren?
Is een goede oplossing, dat geef ik toe, maar het past niet echt in het streven om een volledig Windows 2000 netwerk te maken. :D

In ieder geval bedankt, maar ik zoek verder......

Verwijderd

Ik vind dat streven twijfelachtig. Als je een snelle goedkope stabiele oplossing hebt, vind ik het wat kortzichtig om het met die reden af te wijzen...

Verwijderd

Maar je kunt dat natuurlijk ook op een w2k-server doen...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-03 19:53

Arno

PF5A

IMO niet, maar ik ben geen modje ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
WhizzCat schreef op 16 augustus 2002 @ 11:17:
Axis Storpoint heb ik idd ook zeer goede ervaring mee, supersnel images maken en geen client nodig.. kost wat, maar het werkt perfect. Je kan die hele zooi ook met ingebouwde http server onderhouden... je moet er alleen naar toelopen om cd's te verwisselen als je ze als image wil aanmaken :)
met Axis produkten ik heb hele slechte ervaringen , continue uitvallen en crashen.... zelfs zo erg dat de telnet en web interface niet meer te benaderen zijn.... geef mij maar gewoon een raid 5 server is iets duurder maar wel betrouwbaarder

• MuddyMagical
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 13:22:
Ik vind dat streven twijfelachtig. Als je een snelle goedkope stabiele oplossing hebt, vind ik het wat kortzichtig om het met die reden af te wijzen...
Kortzichtig? Wij hebben nu een Windows 2000 en Novell 5.11 netwerk en willen naar een geheel Win2k netwerk toe werken en een Linux server past niet in dat rijtje. Alle spullen hier komen van Dell en wij hebben geen tijd om een linux server tussen de rest te zetten.

• MuddyMagical
Traag schreef op 16 augustus 2002 @ 13:37:
[...]

IMO niet, maar ik ben geen modje ;)
Zie jij de gemiddelde tweaker vragen stellen over een cd-server voor meer dan 50 á 60 cd's softwarematig opgeslagen op een server samen met een profielenserver en nog een paar kleine dingen?

Nogal een groot huis/netwerk voor een tweakers, denk je niet? :)

Verwijderd

MuddyMagical schreef op 16 augustus 2002 @ 13:44:
[...]

Zie jij de gemiddelde tweaker vragen stellen over een cd-server voor meer dan 50 á 60 cd's softwarematig opgeslagen op een server samen met een profielenserver en nog een paar kleine dingen?

Nogal een groot huis/netwerk voor een tweakers, denk je niet? :)
't gaat er geloof ik niet om 'of het voor je werk' is, maar meer om het 'niveau' van het probleem.

• mbrouwer
  • Laatst online: 25-03 19:07
Ik zie net dat VirtualCD afvalt maar ik heb eens op de farstone site gekeken en volgens mij is dat een andere product dan de link die ik hier heb dus ik post de link maar : http://www.virtualcd-onli...erview/overview3.cfm?lg=0 lijkt wel alsof het doet wat je eigenlijk wilt.
Als het hetzelfde produkt is als waar jij het over hebt, dan heb ik dit niet gepost :)

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• MuddyMagical
mbrouwer schreef op 16 augustus 2002 @ 14:07:
Ik zie net dat VirtualCD afvalt maar ik heb eens op de farstone site gekeken en volgens mij is dat een andere product dan de link die ik hier heb dus ik post de link maar : http://www.virtualcd-onli...erview/overview3.cfm?lg=0 lijkt wel alsof het doet wat je eigenlijk wilt.
Als het hetzelfde produkt is als waar jij het over hebt, dan heb ik dit niet gepost :)
van de site:
...Virtual CD even allows to create a pre-defined setup for the Virtual CD client installation...
Ok, deze valt dus ook af. Ik had de site al eens bekeken, maar vergeten in het lijstje te zetten.
Sorry, maar wel een goede kleine bedrijven lijkt me.

Verwijderd

Het is onmogelijk om zoiets als jij wilt voor elkaar te krijgen zonder gebruik te maken van een client. Bedenk zelf maar waarom (hint: iets emuleren zonder software/hardware 8)7 ). Ik weet niet of Microsoft zoiets kent als ZenWorks van Novell, maar met een dergelijk pakket kun je prima de client distribueren zonder zelf naar de client toe te lopen.

• MuddyMagical
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 14:52:
Het is onmogelijk om zoiets als jij wilt voor elkaar te krijgen zonder gebruik te maken van een client. Bedenk zelf maar waarom (hint: iets emuleren zonder software/hardware 8)7 ). Ik weet niet of Microsoft zoiets kent als ZenWorks van Novell, maar met een dergelijk pakket kun je prima de client distribueren zonder zelf naar de client toe te lopen.
Ja. ik ga er nog een pakket extra bij kopen! Tuurlijk.
Ik wil geen client installeren.

Mensen moeten inloggen op het netwerk en dan een aantal mappings krijgen naar een directory ofzo en de cd uit die directory kunnen lezen. Dat er virtuele cd spelers worden aangemaakt is ook niks, want dan kan ik maar maximaal 20 cd's cachen op de server en als mensen een andere cd willen steeds gaan wisselen.

Ik waardeer dat jullie met andere ideeën komen, maar dat is niet de oplossing.

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 19:56
Je kan toch een batch-file maken met een script die gedraaid word als mensen (b.v.) inloggen op een domain.

code:
1
2
3
4
@echo off
echo Mapping cd-rom's, please wait...
net use o: \\server\cd-office
net use p: \\server\cd-photoshop

Is dat niks ?

• MuddyMagical
Access: Je bedoelt dat je de cd eerst naar de hdd kopieert? Dat kan bij 9 van de 10 cd's, maar niet bij 1 die een beveiliging heeft en steeds meer cd's hebben dat. Helaas..... ;(

• Access
  • Laatst online: 02-03 19:56
Tja, volgens mij heb je dan 2 mogelijkheden:

1) Toch een client-server principe gebruiken.
2) 9 van de 10 cd's kopieren naar de server, en 1 van de 10 uitlenen...

• Remco
hmm, is mijn posting eruit gevallen ??
Nee,..........toch niet.
nogmaals cd copier pro

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 18:45

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

MuddyMagical schreef op 16 augustus 2002 @ 09:55:
Op dit moment hebben we een cdserver met 14 cd-romspelers daarin, maar deze wordt te klein. Nu willen we een server neerzetten met een grote hdd (140 G) en dan een stuk software op draaien die dat zooitje moet beheren.
Je zecht dat je geen client wil installeren en dat dit over het netwerk gaat.
Volgens mij werkt dit dan niet in combinatie met die neiuwere CD:
Op dit moment hebben we een cdserver met 14 cd-romspelers daarin
Dat betekend dat je die nieuwere CD's ook al niet in je cd-server kan gebruiken.
klopt dit ? zo nee, hoe werkt dat systeem bij jou dan ?

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Daamon-tools is een MSI-pakketje, en dus waarschijnlijk wel met Active Directory ofzo te pushen. Bovendien is het gratis.

Verwijderd

Tsja, het is misschien geen w2k server, maar als je een MacOSX Server neemt, kan je met Disk Copy images maken, die mounten en gelijk sharen. Ook sharen voor windows. En met 10.2 server (komt binnenkort uit) schijnt er ook active directory integration in te zitten.

Ik ben ook nog geen cd tegengekomen die ik niet kan imagen. Je kan nl met Disk Copy niet alleen de iso9660 partitie imagen, maar je hebt ook de optie om het device (cd/dvd speler) images maken. Werkt erg simpel.
Je hebt een client s/w nodig en alles wat je nodig hebt staat erop. Het is maar een idee..

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Access schreef op 16 augustus 2002 @ 15:33:
Je kan toch een batch-file maken met een script die gedraaid word als mensen (b.v.) inloggen op een domain.

code:
1
2
3
4
@echo off
echo Mapping cd-rom's, please wait...
net use o: \\server\cd-office
net use p: \\server\cd-photoshop

Is dat niks ?
En als je dan over de +/- 22 cd's heen bent, heb je een probleem. Een aantal drivemappings kunnen niet gebruikt worden, en je zit aan een maximum. Lijkt me geen logische oplossing.

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 13:51:
Daamon-tools is een MSI-pakketje, en dus waarschijnlijk wel met Active Directory ofzo te pushen. Bovendien is het gratis.
Daemon tools zou een goeie oplossing zijn, denk ik...alleen....op het moment dat je van de cd's images maakt, krijg je denk ik problemen met licenties. Ik weet et niet zeker hoor, maar dat zou je altijd kunnen informeren.

Ik gebruik Daemon Tools voor prive doeleinden, en ben er uitermate tevreden mee. Alleen ook heb je bij Daemon Tools het probleem van de gelimiteerde maps. Tenzij je een progje maakt wat de cd's op verzoek mount. En dat zal denk ik niet eenvoudig zijn.....

Verwijderd

Ik snap het probleem niet. Je wilt geen client installeren omdat je met 400 machines werkt. Je hebt wel een W2K netwerk! Al eens gehoord van RIS? Hiermee kun je toch gewoon vanop de server het pakketje naar elk werkstation versturen?

Verwijderd

Als je nou een Linux-only netwerk had gehad was het probleem van't installeren van de clients ook opgelost... Kun je remote en automatisch doen onder Linux... Mahja... als je bij Windhoos wilt blijven en geen hardwarematige oplossing wilt, en geen clients wilt installeren, dan zou ik zeggen dat je jezelf in een loopje hebt gemanouvreerd...

Het punt wat BaseSite aankaart is heel valide... Je kunt nueenmaal in windows niets, wat niet native door windows ondersteund wordt, als je het niet "van twee kanten" aanpakt. Een server draaien met datgene wat je wilt, en daarbij dan iets op de client-computers wat windows doet denken dat datgene wat er op de server staat ook echt cdroms zijn... Zo is het nueenmaal... Dit probleem is o.a. ook te wijten aan het feit dat Windows Closed Source is... Developers van een dergelijk client-loos tooltje kunnen er niet "tussen komen" bij de innerlijke datastromen van windows simpelweg omdat die voor een groot deel maar weinig bekend/legaal toegankelijk zijn...

En wat die beveiligingen betreft wens ik je ook veel success, want softwarematige cdrom-emulatoren hebben het daar steeds moeilijker mee... (en jullie op dat bedrijf moegen vast niet ff een crackje installeren omdat te omzeilen... (vreemd eigenlijk dat dat niet kan/mag, want zolang je ze legaal (maar via een cdrom-server) gebruikt is daar toch helemaal niets copyright-schendends aan ?))

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 22:05
Ik denk dat er geen SOFTWARE matige oplossing voor je is zonder client. Waarom ben je daar nou precies op tegen want als je een netwerk hebt met 400 peecee's en je hebt niet een product als bv ZEN of SMS server ed. om je applicaties uit te rollen over je netwerk, dan snap ik wel dat je weinig tijd hebt op je werk :Y)

• mr_petit
  • Laatst online: 05:30

mr_petit

opperprutser

zijn er geen proggies waarbij je de client via het login script kan laten installeren (à la een virusscan)?
of wil je geen client hebben ivm stabiliteit/gebruiksvriendelijkheid/performance

sowieso heb je bij windows al die max van ong 22 cd's als je virtuele cdroms wilt aanmaken (en je zit nu al op ruim 14........en volgend jaar?).
dan hebbie een tweede server nodig (en wil je al die cdroms drivemappen op je werkstations :? )
die daemon tool kan er maar 4 aan, dus da's geen optie...

"man is not truly one, but truly two,"

• Remco
cd copier pro heeft toch geen client nodig ??

• mbrouwer
  • Laatst online: 25-03 19:07
Is het geen idee om dan die 9 CD's te kopieëren en die ene in de server te leggen? dan spaar je laatjes in je toren terwijl toch alles beschikbaar is.
Wat betreft drive mappings hoef je ook geen probleem te hebben, veel programma's werken prima met UNC paden. Bijvoorbeeld de CDfoon gids (sinds een jaar ofzo)

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Nou met die beveiliging valt het wel mee hoor... Indien nodig is die er zo af...

En als het om professionele CD-hosting gaat kent ieder serieus softwarepakket wel deployment-mogelijkheden zodat je de installatie/configuratiefiles centraal kan aanleveren op de server.

Ik ga mezelf eerder vragen stellen over welk soort CD's jij dan wilt delen over het netwerk - en als dat is wat ik denk dan is je vraag niet op zijn plaats op GoT maar je antwoord te vinden bij GameCopyWorld. :)
veel programma's werken prima met UNC paden. Bijvoorbeeld de CDfoon gids (sinds een jaar ofzo)
Ik heb zo die Foon'97 versie thuis gecentraliseerd staan. Dus dat is al langer werkbaar in een gecentraliseerde opstelling...

• mr_petit
  • Laatst online: 05:30

mr_petit

opperprutser

mbrouwer schreef op 21 augustus 2002 @ 10:01:
Bijvoorbeeld de CDfoon gids (sinds een jaar ofzo)
nu niet meer dus..... (althans niet als je 'm gewoon via een snelkoppeling (kpnwin.exe) runt......bij ons dan ;( )

maar goed, volgens mij zoekt MuddyMagical een proggie dat .iso bestanden oid kan mounten en weergeven als een map op de server. (hij wil geen virtuele cdroms op z'n server aanmaken en geen clients).

een andere mogelijkheid kan ik iig niet bedenken.
misschien kan ik ook wel zoiets gebruiken (m'n daemon zit allang vol :+ )

/edit
en of dit SA is of PNS:
hier is iig nog geen sluitend antwoord gegeven (misschien heeft MuddyMagical meer succes bij SA :9 )

"man is not truly one, but truly two,"

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 22:05
Ik weet het niet zeker maar kun je met virtual CD voor netwerk niet met scripjes werken om op je clients CD's te wisselen in je viruele cd spelers zodat je niet het probleem hebt van je maximale aantal ceedee's :?

Verwijderd

Ik heb even gezocht en ik denk dat dit is wat je zoekt...
runnen onder windows en gebruikt user rights assignments van windows.
licenties van 14-99 cd volumes
gecomprimeerd opslaan op hard disk:

http://www.cuttedge.com/products/cddvd2.html

virtual tower

• HunterPro
  • Niet online
sorry, maar laat mij dit maar niet snappen. Als je een CD in een server sharet zonder client-software, heb je exact het zelfde probleem als je 'm mapped op de client, namelijk:

1) beveiligde cd's gaan het niet doen omdat ze nooit raw access tot de CD hebben. Dit kan dus niet de reden zijn dat je niet cd's naar de harddisk wilt kopieeren. En een simpele read-only test van de software kan je omzeilen door die cd-mappen alleen leesrechten te geven (eik ook logisch, anders verdwijnen er opeens cd's)

2) je kan maar 14 cd's in die toren kwijt. Dat is genoeg idd om nu te mappen, maar dalijk niet meer. Wat dacht je er van om batchfiles te gebruiken om je programma's te starten? Dus als je programma 1 hebt, die start programma1.bat, waar in staat:

code:
1
2
3
4
5
@echo off
net use z: \\server\programma1
z:
programma1.exe
net use z: /delete

als het goed is blijft programma1.exe als thread van je cmd.exe draaien, oftewel gaat het batchfile'tje niet door draaien totdat programma1.exe beeindigd is. Vervolgens wordt de share weer netjes verbroken.

Dit kan overigens ook anders:

code:
1
2
3
4
5
@echo off
net use z: /delete
net use z: \\server\programma1
z:
programma1.exe

dan weet je zeker dat het goed gaat.

en IMO is dit meer een SA probleem dan een PNS kwestie.

Verwijderd

Axis storepoint(die met die scsi hd) gaf hier ook problemen, maar naar een simpele update van de rom was dat opgelost, draait hier als een zonnetje!!!

Zelfs die slome cd-foongids van kpn/telemedia draait hier goed terwijl 150 gebruikers er gebruik van maken(cache lekker hoog instellen }) )

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Maar dat soort CD's kun je sowieso niet vanaf een CDTower gebruiken... :/

Forget your fears...
...and want to know more...

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-03 16:02
Dit is een goede : http://www.mediapathtech.com/zdefault.htm

MediaAgent

Hoe werkt het : je zet ergens een server neer met voldoende hdspace, je maakt images van je cd's en op de client-pc's zet je een progje die je toelaat door de titels van al de images te browsen en degene die je wil te mounten als virtuele cd. Je kan ook verschillende users en groups aanmaken, zodat je kan controlleren wie wat ter beschikking krijgt.

Client werkt vanaf win3.11 ;-)
Hier bezig met win98, 2k en XP, werkt allemaal goed !

Zeer goed programma, ben als vakantiejob bezig dit te implementeren op een hogeschool (ze willen cd's van de bibs overal beschikbaar maken zonder gesleur met cd's)

enneuh, zonder client lijkt het me sterk dat je virtual cd's kan maken ;-)

De client is heel eenvoudig te installeren, klik, ok,ok,ok done ;) (aantal ok's kunnen beetje anders zijn :+ )

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Remco
er zijn er ook die hetzelfde doen, maar dan zonder client, wat de vraag was voor dit topic.

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-03 13:19
Remc0 schreef op 09 september 2002 @ 19:46:
er zijn er ook die hetzelfde doen, maar dan zonder client, wat de vraag was voor dit topic.
Nee, lees ook de rest van het topic.
Windows kan grof gezegd maar op twee manieren iets van het netwerk gebruiken: "als printer" en "als map".
Ik vraag me af wat nou precies het probleem van topicstarter is
-het kopieren van de cd naar de server
-het op de client gebruik maken van een cd op een manier dat windows denkt dat het echt een cd is, en niet een gedeelde netwerkmap
Pagina: 1