https://wren.co/join/Devian
je kan veel typen tapes wel kopen bij Alternate ofzow.
ik zou eens te porberne te zoeken op "iets van een qic80 ";)
------------------------
je kon wel eens gelijk hebben
Verwijderd
Zelfs ik heb er niets meer van, en ik heb toch echt HEEL ERG VEEL tape troep liggen.
Als je ze nog kunt vinden, liggen ze in de rommelbak en zijn gratis. Probeer de HCC dagen.
Heb je trouwens enig idee hoe lang het duurt om zo' n tape vol te schrijven? Ze zijn maar 128 Mb werkelijk, die 250 is gebaseerd op een 1:2 compressie, en het duurt 4 uur om te formatteren, en 2 uur om vol te schrijven.
Wat ik je verder nog kan vertellen is dat het nog wel wil helpen als je een fdd-controller hebt die 2.88mb floppies (lol) ondersteunt, dan is de doorvoersnelheid 2x zo hoog.
Verder zul je de drivers voor win 95 en 98 ergens moeten gaan zoeken (LASTIG!!!). W98se en NT (en volgens mij ook 2000 nog) ondersteunen de drive standaard.
FF tussendoor: zoek je de streamer of zoek je de tapes ervoor??
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
modelletje DC21-20 voor 250MB compressed, of DC2000 voor 200MB compressed, er is ook een tape die die latere versies (firmware enzo) van die drive wel aan kan maar de oudere niet en daar kan 300mb compressed op.
als je hem onder windows gebruik en alleen op de floppy-kabel hebt aan gesloten zal het back-upproggie van windows hem vinden en detecteren... (w95, w98 en NT4 zeker) anders het je veel aan veritas backup-exec (de in w98 ingebouwde back-upsoftware is daar een uitgeklede variant van)
Die laatste software is zeker handig als je hem op zo'n accelerated kaard als de FC10 of FC20 hebt zitten (je kunt dan wel 9MB/min. halen bij boack-up met compressie
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
w95 en w98 kennen hem niet hoor, zie mijn vorige postDuur schreef op 16 augustus 2002 @ 11:04:
als je hem onder windows gebruik en alleen op de floppy-kabel hebt aan gesloten zal het back-upproggie van windows hem vinden en detecteren... (w95, w98 en NT4 zeker) anders het je veel aan veritas backup-exec (de in w98 ingebouwde back-upsoftware is daar een uitgeklede variant van)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Niet met een Colorado 250, dan moet je een Travan drive of Qic3020 drive hebben. (Jumbo 1400 doet idd. wel 9Mb/minuut)Duur schreef op 16 augustus 2002 @ 11:04:
Die laatste software is zeker handig als je hem op zo'n accelerated kaard als de FC10 of FC20 hebt zitten (je kunt dan wel 9MB/min. halen bij boack-up met compressie
De Jumbo 250 drive versnelt ook niet echt met een FC20 kaart. Hij blijft op de sbelheid van een 720 K floppy drive lopen. Met 1 op 2 compressie iets van 2 Mb per minuut.
//edit
Die FC10/20 kaarten doen het niet onder NT4/2K/XP.
Verder loopt het gewoon met
het meegeleverde backup programma van Windows. Die werd eerst geleverd door Arcada, toen Colorado, toen HP. Later was/is dat backupprogramma van Seagate. Best wel jammer, want het fijnste backupprogramma was eigenlijk de Win3.x versie van Colorado zelf.
ik heb hem hier en zijn 125 broertje onder windows 3.x, winNT3.51, win95, win NT4, win98 en win98SE in gebruik...The_Eagle schreef op 16 augustus 2002 @ 11:22:
w95 en w98 kennen hem niet hoor, zie mijn vorige post
gewoon native windows back-up...
de twee drives zitten wel in verschillende machines...
dat kan... ik heb er ook nog een T1000 bij zitten... die zit dus op een FC20Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 11:26:
Niet met een Colorado 250, dan moet je een Travan drive of Qic3020 drive hebben. (Jumbo 1400 doet idd. wel 9Mb/minuut)
het meegeleverde backup programma van Windows. Die werd eerst geleverd door Arcada, toen Colorado, toen HP. Later was/is dat backupprogramma van Seagate. Best wel jammer, want het fijnste backupprogramma was eigenlijk de Win3.x versie van Colorado zelf.
en idd de win3.x software van colorado is gewoon het prettigst... er zwerft trouwens op inet ook een beta van een w95 versie daarvan met dezelfde fijne interface... deze werkt echter niet onder w98
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Edit: zie net dat Duur dit ook al neergezet had
[ Voor 0% gewijzigd door ErHa op 16-08-2002 15:15 . Reden: stond er al ]
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
of bedoel je echt een inventarisnummer bij HP zelf?
Sony en 3M verkochten vroeger ook die bandjes (heb er 2 van beiden) Probeer het daar anders eens?
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Sony, verbatim, maxell, 3M, en nog een heel stapel andere merken hebben ze ook...
Jullie hartstikke bedankt voor het geven van de juiste info!!! ( this wouldn't be possible without you