3 Harde-schijven op IDE controllers

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 19:54

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik heb een Asus A7V333 mobo (zonder RAID), en nu 2 HDD's 1 van 40 en 1 van 20 gig.
ik ben van plan er binnenkort een nieuwe HDD te kopen.
die HDD van 20 gig is mijn Backup schijf, Mp3, belangrijke progjes, patches, enz.
nou wordt die HDD van 40 mijn nieuwe BACKUP schijf.
al die data moet dus overgepompt worden.

Is het mogelijk dat ik mijn brander ff afkoppen en daar een HDD aan te hangen zodat ik in 1 keer alles kan overpompen? (het is iets van 19 gig dat overgepompt moet worden)

iRacing Profiel

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2025
Dat is 1 van de makkelijkste en snelste oplossingen.

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Tuurlijk geen enkel probleem, alleen doe het wel als je pc uitstaat en ga daarna na het aanzetten direct de bios in en laat die 3e HD autodetecten.

het kan zijn dat in windows wat drive letters veranderen, maar dat wordt weer ongedaan gemaakt als je die cdrom terug koppelt, dus geen wijzigingen door windows laten doorvoeren!

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je niet geinstalleerd hebt dat van je backup schijf moet draaien, zou het zonder meer moeten kunnen.
Ik neem overigens aan dat je je OS opnieuw gaat installeren?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ja op mijn nieuwe 80 GB WD 8mb cache komt gelijk een nieuwe windows.

en ja ERHA ik zet hem wel uit :P (heb wel vaker met hardware lopen rotzooien :D )

ik wist alleen niet zeker of ik 3 hdd's aan mijn IDE's kon hangen.
bedankt allen!

iRacing Profiel

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Makkelijkst om dit probleempje op te losen, als je toch windows opnieuw gaat installen:

Opstart met bootflop, maak dan je (nu nog boot-hdd) leeg mbv format . Kopieer vervolgens alles van je backup hdd naar je oude opstartschijf (nog steeds via bootflop).

Vervolgens ff jumpertjes omzetten en je nieuwe hdd inbouwen, formatten en windhoos installen. Zo hoeft je brander er ook niet af.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Je kunt in totaal 2 IDE devices per controller aansluiten. Meeste mobo's hebben tegenwoordig een primary en een secondary controller, dus 4 apparaten daarop.

Forget your fears...
...and want to know more...

• ErHa

ErHa

en ja ERHA ik zet hem wel uit :P (heb wel vaker met hardware lopen rotzooien :D )
Ach ja, ik zeg het maar even voor de zekerheid aangezien ik iemand ken die dat niet vanzelfsprekend vond en die dus flink wat problemen daarna had |:( :+

Maar ja, die was ook in staat om zijn reepjes ram er rechtopstaand in te duwen (met veel kracht want het paste niet |:( ) en daarmee wat pennetjes op zijn mobo te verbuigen ipv even te vragen / na te lezen hoe je die dingen erin stopt

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
The_Eagle schreef op 16 augustus 2002 @ 10:46:
Makkelijkst om dit probleempje op te losen, als je toch windows opnieuw gaat installen:

Opstart met bootflop, maak dan je (nu nog boot-hdd) leeg mbv format . Kopieer vervolgens alles van je backup hdd naar je oude opstartschijf (nog steeds via bootflop).

Vervolgens ff jumpertjes omzetten en je nieuwe hdd inbouwen, formatten en windhoos installen. Zo hoeft je brander er ook niet af.
op die manier zat ik ook te denken, je doet dan tog gewoon C:\ (40) en D:\ (20)

C:\copy D:

ach dat vind ik nog wel uit!
weet iemand eigenlijk wat betrouwbaarder is onder DOS kopieren of onder windhoos :?

iRacing Profiel

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 07:03

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Gohan-san schreef op 16 augustus 2002 @ 14:59:
[...]

op die manier zat ik ook te denken, je doet dan tog gewoon C:\ (40) en D:\ (20)

C:\copy D:

ach dat vind ik nog wel uit!
weet iemand eigenlijk wat betrouwbaarder is onder DOS kopieren of onder windhoos :?
Ligt eraan wat.
Onder dos kan je alle bestanden copieren maar verlies je de lange bestandsnamen.
Onder windows kan niet de aktieve (windows) bestanden copieren,
maar behoud je de lange bestandsnamen.
Voor de meesten is copieren onder windows beter,
zolang je windows zelf maar niet meecopieert.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• ErHa

ErHa

Ik zou het onder windows doen, heb je ook gene last van het verlies van lange bestandsnamen en wordt er automatisch caching gebruikt zoals smartdrv onder dos (en dat scheelt een hooooooop tijd)

• Koudijs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Maakt weinig uit.
Microsoft blijft Microsoft

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ErHa schreef op 16 augustus 2002 @ 15:07:
[...]

Ik zou het onder windows doen, heb je ook gene last van het verlies van lange bestandsnamen en wordt er automatisch caching gebruikt zoals smartdrv onder dos (en dat scheelt een hooooooop tijd)
okee bedankt, heb hem net besteld bij exile.

iRacing Profiel

Pagina: 1