Tape drives

Pagina: 1
Acties:

• Xymie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-11-2024

Xymie

Breda the place to be

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een tapedrive die backups kan maken van rond de 10 GB. Ik heb al wat onderzoek gedaan en ik kwam erachter dat drives gebaseerd op de Travan technologie nogal populair zijn. Ook kwam ik de naam MiniQic vaak tegen maar nergens enige reviews en ook ADR 2.6 wat de beste technologie schijnt te zijn, maar slecht ondersteund.

De drive moet kunnen werken onder windows 2000 server. Ik kwam uit op een Seatgate Travan TapeStor. Is dit een goede keus? Ik heb helemaal geen ervaring met tapedrives, dus als iemand dat wel heeft geef me advies!!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hij moet kunnen draaien onder windows 2000 server? en het is voor in een bedrijf? dan zou ik ten eerste alleen voor een Scsi drive gaan, en dan het liefst een DAT drive (aangezien je maar 10gb aan data hebt (hp surestore 12/24Gb drive bijvoorbeeld, 12Gb native en 24Gb compressed

A wise man's life is based around fuck you

• Xymie

Xymie

Breda the place to be

Topicstarter
Het is een klein bedrijfje, er werken maar een paar man.
We werken momenteel met een ADR 1 drive. Deze heeft het begeven. Net gebeld met de leverancier en die zei dat een Travan drive een speelgoed drive was en dat we gewoon een nieuwe ADR 2.6 drive moesten kopen.

Is DAT beter? Die HP surestore drives zijn niet zo duur zo te zien in pricewatch. Ik zal eens wat reviews opzoeken. Bedankt voor de reply!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb ook niet zo veel verstand van tapestreamers hoor, maar ik heb gehoord van de Onstream Echo.
is dat misschien wat?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Zwelgje
FireWurX schreef op 16 augustus 2002 @ 10:11:
ik heb ook niet zo veel verstand van tapestreamers hoor, maar ik heb gehoord van de Onstream Echo.
is dat misschien wat?
ach het is leuk spul, maar de tapes zijn wat aan de dure kant, verder niks mis mee

wat voor backupsoftware ga je gebruiken? (onstream is niet altijd gecertificeerd voor gebruik met deze software!)

• Xymie

Xymie

Breda the place to be

Topicstarter
We hebben momenteel een oude echo 30, die doet het niet meer. Misschien kopen we wel gewoon een nieuwe. Maar na twee jaar stuk is toch best snel...

btw ik weet eigenlijk niet of het een echo is. Maar wel een onstream. Technologie hetzelfde lijkt me.

• Zwelgje
Xymie schreef op 16 augustus 2002 @ 10:14:
We hebben momenteel een oude echo 30, die doet het niet meer. Misschien kopen we wel gewoon een nieuwe. Maar na twee jaar stuk is toch best snel...
je hebt wel vaak genoeg een cleaning tape gebruikt? (nummer 1 doodsoorzaak van tapedrives)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

hoe vaak is vaak genoeg? ik wil mijn Archive Python 4320NT SCSI tapedrive gaan gebruiken en die wil ik dan wel goed onderhouden :)

das trouwens een DDS1 2Gb (4 met compressie) drive

• Xymie

Xymie

Breda the place to be

Topicstarter
Volgens de leverancier 1x per maand.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Xymie schreef op 16 augustus 2002 @ 10:18:
Volgens de leverancier 1x per maand.
moet je die cleantape ook af en toe vervangen?
en zo ja, hoe vaak is dat ongeveer?

• Xymie

Xymie

Breda the place to be

Topicstarter
Wij hebben hem nog nooit vervangen, misschien is dat het probleem wel.

• Zwelgje
FireWurX schreef op 16 augustus 2002 @ 10:21:
[...]

moet je die cleantape ook af en toe vervangen?
en zo ja, hoe vaak is dat ongeveer?
cleaningtape kan 50 keer worden gebruikt (daarna werkt ie ook niet meer, de band is dan op)

hoe vaak je moet cleanen hangt er vanaf hoeveel je backupped, daar zijn rekensommen voor

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

zwelgje schreef op 16 augustus 2002 @ 10:28:
[...]

cleaningtape kan 50 keer worden gebruikt (daarna werkt ie ook niet meer, de band is dan op)

hoe vaak je moet cleanen hangt er vanaf hoeveel je backupped, daar zijn rekensommen voor
heb jij toevallig de formule daarvoor?

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 12:42

delorean7

Let's take the Aston toni

Kijk eens naar Exabyte VXA 66 GB per tape, dan kan je in ieder geval wat incrementals maken op 1 tape

• Zwelgje
FireWurX schreef op 16 augustus 2002 @ 10:42:
[...]

heb jij toevallig de formule daarvoor?
hier overzichtje

Note: If excessive dust or debris from the tape media collects at one or more of the tape heads, your drive may not be able to read from or write to tape. To avoid this situation, you must clean the tape heads on your DDS drive in the following circumstances:

When using a new data cartridge, clean the drive every four hours of tape movement until the tape has been used from beginning to end
After every 25 hours of read/write operations on a DDS-1, DDS-2, or DDS-3 tape drive.
After every 25 hours of read/write operation using DDS-1 or DDS-2 tapes or every 50 hours of operation using DDS-3 or DDS-4 tapes on a DDS–4 tape drive.
If the Clean LED lights up or flashes or the Media LED flashes during drive operation on the Scorpion 40
If the green LED flashes slowly on the Scorpion 24, 8, 4, 2, and Conner labeled tape drives.

bron: www.seagate.com

Pagina: 1