Toon posts:

Loewe Aconda 9381ZW of een Pixel Plus

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik sta voor de aanschaf van een nieuwe tv, een breedbeeld.
Na me eerst mbt een merk te hebben georienteerd, ben ik op de volgende 2 merken uitgekomen;
- Loewe
- Philips
Het type van Loewe waar ik in geinteresseerd ben is de Aconda 9381ZW. Dit omdat deze eerst mooi design heeft en een vlakke beeldbuis. De recensies over dit type zijn zeer goed. (Maar dit mag ook bijna wel voor deze prijs. Eur. 2700,-)
Over de nieuwe modellen van Philips, met Pixel Plus, hoor ik heel veel wisselende berichten.
Veel reviews uit tijdschriften spreken over het beste tv beeld ooit, terwijl gebruikers op fora het vaak rond uit slecht noemen.

Ik verkeer dus een beetje een dubio, mede vanwege het prijs verschil tussen de Loewe en de Philips.

Zou iemand me een advies kunnen geven in de deze afweging?
Mbt tot Philips ook graag een specifiek type. (Zowieso 32")

Alvast bedankt

Verwijderd

Philips pixelplus heb je er 2:
32PW9527 Goedkoopste 1629 euro
32PW9617 Goedkoopste 1729 Euro (Heb ik in bestelling)

Het verschil zit em in het geluid

9527 = 6 boxen, Dolby virtual surround
9617 = 6 boxen, 2 draadloze rearboxen, Dobly digital.

Op kieskeurig.nl staat de 9617 het hoogst in de gebruikers recensies. Hiervan heb ik ook alleen maar goede recensies gelezen. Van de loewe weet ik niks af. Ik weet wel dat bij bv pixelplus je wat wazigheden kan krijgen bij snelle actiefilms. Dit komt nu eenmaal door al die digitale truukjes. Elke tv die iets digitaliseert heeft hier last van dus ook de loewe variant van pixelplus.

Kijk anders even op kieskeurig.nl voor gebruikerservaringen.

Verwijderd

De PixelPlus van Philips heeft een zeer scherp beeld. Als je in de winkel naar kijkt lijkt deze televisie er wazig. Maar waarneer je op een afstandje naar kijkt is het beeld zeer scherp.
Een goede keus lijkt mij!

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Loewe gebruikt veel Phillips spul, maar ik ga liever voor de Loewe.
Heb zelf de Planus(geloof ik :D ), en die is alweer 6 jaar oud, maar nog steeds krijg ik van bezoek over hoe geweldig het beeld eruit ziet!
Heb onlangs nog met een nieuwe Phillips matchline zitten stoeien bij iemand, maar wat een K*t beeld, het is wazig en "pixelig" het gras bij voetbal beweegt schokkerig en pixelig en alles is onscherp.
Ook zie ik bij veel toestellen dat het gedigitaliseerd is, het beeld lijkt op een slecht gifje, compleet met "kleur-eilandjes" in bv de huidstinten.

Ik weet dat ik een zeikerd ben met beeld, maar met Loewe heb ik (nog) geen slechte ervaringen gehad (en de hele familie heeft nu een Loewe).

Verwijderd

Ik zat toevallig gisteren ook op Kieskeurig over die Philips te lezen die op nr 1 staat in de lijst daar. Maar in de reacties lees ik toch heel veel negatiefs over de PixelPlus techniek.

Ik heb onlangs nog een aantal Philips 82 en 92 cm's bekeken en ik moet zeggen dat ze allebei erg mooi beeld gaven (weet de types niet precies meer, Loewe was o.a. een Xelos). Maar ik dacht dat die Loewe's toch een iets rustiger scherper beeld gaven.

Verwijderd

Door de extreme scherpte van pixelplus kan het beeld onrustig overkomen doordat de detail meer geaccentueerd worden. het is een kwestie van smaak of je er van houd. Het is in ieder geval wel de toekomst. Op de Philips heb je trouwens ook opties om pixelplus uit te zetten en eventueel linedoubling aan te zetten. Zo kun je het beeld helemaal naar je eigen wens tunen.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik zag laatst een 82 cm Pixel plus met ernaast een even grote JVC meen ik en een 102 cm plasma (waarvan ik het merk niet meer weet). De scherpe detailering van de Pixel Plus viel me erg op. Het was met de film Shrek, dus of het "natuurlijk" is kan ik niet zeggen.

Ik stond er ongeveer 3 meter vandaan

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Plasmaschermen halen het qua detaillering nooit bij een goede breedbeeld. Dit komt mede doordat een plasmascherm te weinig lijnen heeft. Verticaal bv 480 terwijl een DVD 576 nodig heeft. Dit wordt opgelost door digitalisering wat het beeld niet ten goede komt. Voor het beste beeld kun je beter een gewoonbeeld halen ipv een plasma.

De pixelplus heeft inderdaad een fantastisch beeld. Vooral van af een paar meter afstaan valt de enorme scherpte op.

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40
Ik ken beide TV's heb zelf de Loewe 9381ZW en mijn broer heeft zo'n PixelPlus. Ik kan je vertellen zet ze naast elkaar en je kiest direct voor de Loewe.

Laat je niet gek maken door dat PixelPlus verhaal, Loewe heeft ook digitale techniek waardoor je bijna hetzelfde effect krijgt (staat bij mij overigens uit). Als je gaat kijken naar zaken zoals contrast, helderheid, liniariteit van het beeld dan wint de Loewe het van bijna ieder ander toestel, inclusief de B&O's die mooi van design zijn maar nauwelijks toegevoegde waarde bieden. Kijk namelijk ook eens naar het bedieningsgemak, ook dan zul je zien dat Loewe daar goed over nagedacht heeft. Pak bijv. maar eens de afstandsbediening van een Philips, daar zitten zoveel knoppen op dat je niet meer weet waar wat voor is. Bij Loewe is eenvoud troef.

Jeetje het lijkt wel of ik Loewe aandelen heb, da's niet zo, sterker nog de mijne is zelfs defect en wacht op een nieuwe beeldbuis, ondanks dat blijf ik positief over dit toestel.

Succes met je keuze en aanschaf, als je meer wil weten over de Loewe, be my guest.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Even kijken of ik de topicstarter nog kan laten twijfelen
Afbeeldingslocatie: http://www.metz.de/1_metz_2000/p_images/p_d1_tv/p_tv_produkt_screens/p_ue_spectral_82.jpg
Metz Spectral 82

(Persoonlijk zou ik de Spectral 84 nemen, maar das een 4:3 toestel)

En als ik dan toch bezig ben, de nieuwe Panasonic:

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/producten/images/TX-32PH40.jpg
(Veel top TVs gebruiken Panasonic beeldbuizen)
Wide Digital Plus geeft bioscoopbeeld in topkwaliteit. Bij echte breedbeelduitzendingen (ook via DVD) worden door lijninterpolatie extra lijnen gecreëerd met informatie uit het werkelijke beeld. Zorgt ongeacht het binnenkomende signaal voor de juiste beeldverhouding

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

PANASONIC RULES!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn favorieten TV-merk!!
Pagina: 1