hp 940c print alleen roze (cyaan??)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12 16:54

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Ik heb een HP 940c. Na verloop van tijd begon dat ding aan te geven dat de kleurencartridge bijna op was. Later kwam de zwarte daar ook bij. Toen ik een tijdje geleden een plaatje aan het printen was, ging ie tijdens het printen van kleur ineens over in roze (is dit cyaan??) Gisteravond wilde ik weer printen en deed ie alleen maar roze en zwart. Dus heb ik de kleuren cartridge vervangen. Dit werd ook door de werkset gezien. Nog steeds alleen maar roze. Ik heb vervolgens de printer opnieuw geinstalleerd, zowel usb als parallel geprobeerd en nieuwe drivers bij HP gedownload. Niets helpt. Ik heb nu de spanning er maar afgehaald en dan ga ik het vananvond nog wel eens proberen.

Heeft iemand een idee wat dit zijn kan? Of is de printer gewoon stuk?

Wreckerrm :'(

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
zit er niet nog een hoop inkt (roze dus) in de printkop? Heb je deze zichzelf laten reinigen?

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 15:07
Ikheb ergens gelezen dat er een aantal printers zijn waarbij je handmatig aan moest geven dat er andere cardridgs in zitten.... Was dat niet onder andere bij die HP serie??

Ik dacht dat je dan een bepaalde combinatie moest maken met de knoppen op de printer. Ik weet niet meer precies welke.... Moet je ff naar zoeken, zijn al meer topics over geweest....

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-12 09:38

OgWok

U.N.C.L.E.

Zijn de cartidges nog vol, dat zie ik niet staan. Een keer de cartridges er uit halen en opnieuw installeren en uitlijnen wil ook nog wel eens helpen.

Hoe oud is/zijn de printer/cartridges? Als HP's oud worden gaat de buigzame koper op plastic strip waarmee de cartidges signaal krijgen stuk. Probleem wordt dan niet alle kleuren meer of de printer gaat zeuren dat de patronen nieuw zijn, terwijl ze er niet uit zijn geweest.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
De cartridge waarmee het begon had ik gelijk met de printer. Bijna een jaar denk ik. Vervolgens heb ik een nieuwe geprobeerd, hetzelfde probleem. Ik heb de contactpunten al met alcohol gereinigd en ook de koppen heb ik gereinigd met de daarvoor bedoelde tool.

Toen ik de cartridge (de nieuwe) installeerde, gaf ie een error. Vervolgens heb ik em schoongemaakt met alcohol dus. Daarna was dit probleem over.

Verwijderd

Cyaan = Blauw
Magenta = rood
Yellow = G..l

Weinig Magenta geeft roze

Bij slechte cartridge kan je met HP software de cartridge dwingen om zijn "gaatjes" schoon te "spoelen/spuiten"

Heb zelf op de zaak een 895 cxi, daar werkt het iig.

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Het softwarematig reinigen heb ik reeds geprobeerd, geen resultaat.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:56
Je kunt de cartridge met z'n printkop in een bakje lauw water zetten om te weken. Als het eraf geweekt is kun je hem met een wattenstaafje met alcohol schoonmaken. Het kan natuurlijk zijn dat je cartridge leeg is (wel vreemd, nieuwe cartridge, zelfde probleem), of dat de aansturingselektronica kapoet is. In dat geval zou ik even contact opnemen met HP.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1