Toon posts:

[SQL] bestaande waarde veld uitbreiden

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je middels een SQL-commando er voor zorgen dat een veld wordt uitgebreidt met nieuwe data? Of moet je eerst die data ophalen?

Ik gebruik queries binnen Access en deze worden aangeroepen in een ASP-webapplicatie. DE SQL van mijn query is alsvolgt:
code:
1
2
UPDATE tblIncidents SET tblIncidents.incSolution = [tblIncidents].[incSolution]+[strProbSolution]
WHERE (((tblIncidents.ID)=[intID]));

Echter dit lijkt niet te werken, het is dus geen numeriek veld maar een memo-veld in Access. Ben al aan het googlen geweest, maar kan daar niet iets vinden wat me de goede richting op duwt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2002 09:26 . Reden: uitleg type veld toegevoegd ]

• cameodski
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
Moet je in Access toevallig geen gebruiken maken van een "&" om teksten aan elkaar te plakken?

Never underestimate the power of

Verwijderd

Topicstarter
Dat pikt 'ie helaas ook niet...

• cameodski
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
Wat voor foutmelding krijg je dan precies? Op het eerste gezicht zie ik er niet echt iets fouts aan, afgezien van wat gegoochel met haakjes.

Never underestimate the power of

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Ik wordt altijd een beetje eng van Access queries :P

Probeer het eens zonder de tabelnaam voor een paar velden (of juist consequent voor alle velden de tabelnaam...).

UPDATE tblIncidents
SET incSolution = incSolution + strProbSolution
WHERE .ID = intID;

Alleen nog de vraag waar inID vandaan komt :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor foutmelding krijg je dan precies?
Er komt geen foutmelding, ik krijg echter geen pop-up voor de input parameter [strProbSolution]wel netjes voor [intID]
Ik wordt altijd een beetje eng van Access queries
Ik ook ;)
Alleen nog de vraag waar inID vandaan komt
Het gaat hier om geparameteriseerde queries, de Access variant van Stored Procedures. Je roept ze binnen ASP op dezelfde manier aan. Aangeven doe je ze middels teksthaken en je moet zorgen voor een unieke naamgeving.

Zoals hierboven al aangegeven wordt de [intID] wel geaccepteerd maar krijg ik geen mogelijkheid om de [probSolution] in te geven. Dit test ik door de query te draaien in Access, je krijgt dan per verwachte parameter een pop-up waar je de waarde in kan geven.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de query maar opnieuw opgebouwd en deze werkt wel:
code:
1
2
UPDATE tblIncidents SET tblIncidents.incSolution = tblIncidents.incSolution+[strProbSolution]
WHERE (((tblIncidents.ID)=[intIncID]));
Pagina: 1