Toon posts:

Firewall Router & Zone Alarm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een enorme newbie als het gaat over routers en netwerken etc, vooraf mijn excuses als ik een stomme vraag stel. Ik heb nu thuis een netwerkje achter een router. Mijn computerleverancier had de router niet helemaal goed ingesteld en dus probeerde hij op de één of andere manier op afstand in te loggen in de router (m.b.v. het ip-adres). Zone Alarm gaf meteen een opmerking en liet het niet zomaar gebeuren. Maar in de router zou ook een firewall moeten zitten maar die laat het dus blijkbaar gewoon door. Want als Zone Alarm uitstond dan kon hij wel gewoon de instellingen veranderen. Is dat wel veilig dan???

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2002 08:49 . Reden: ff verduidelijkt ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 08:46:
Ik ben een enorme newbie als het gaat over routers en netwerken etc, vooraf mijn excuses als ik een stomme vraag stel. Ik heb nu thuis een netwerkje achter een router. Mijn computerleverancier had de router niet helemaal goed ingesteld en dus probeerde hij op de één of andere manier op afstand in te loggen in de router (m.b.v. het ip-adres). Zone Alarm gaf meteen een opmerking en liet het niet zomaar gebeuren. Maar in de router zou ook een firewall moeten zitten maar die laat het dus blijkbaar gewoon door. Want als Zone Alarm uitstond dan kon hij wel gewoon de instellingen veranderen. Is dat wel veilig dan???
lijkt mij niet, welke preciese melding kreeg je van ZA? waarschijnlijk heeft hij een aantal poorten geforward (backdoor)

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Wat voor router heb je precies? De meeste routers hebben namelijk geen ingebouwde firewall, maar dmv expliciet poorten te mappen (zie Het Grote Poortmappingsverhaal) werken ze als een soort firewall (ze sturen geen data door, tenzij jij het expliciet aangeeft). Jouw eigen PC's achter de router zijn dus gewoon beveiligd door de router, maar de router zelf heeft een web interface die kennelijk niet achter die firewall ligt. Als je daar gewoon een wachtwoord op instelt zou het veilig genoeg moeten zijn (zeker als je ZoneAlarm nog hebt draaien)

Dato DUO synth voor twee