age of empires II vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:44

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
ja ik speel age of empires en geen warcraft III voordat mensen daar wat van zeggen :) vind ik iets te futuristisch dus dan maar deze he....

maar ik had een vraagje: als ik leger poppetjes cq paarden enzo maak , dan verspreid ik die door mijn dorp om beetje alle kanten te verdedigen voordat ik een muur heb.

Maar als ik dus ergens aangevallen wordt, wil ik al mijn leger achtige poppetjes die kant opsturen, maar omdat ze zo verspreidt staat, en ik ze nog niet als groep bv onder 'ctrl + 1 ' :) heb zitten, moet ik ze 1 voor 1 aanklikken :(

is er geen manier om ze met een bepaalde toets te combineren?

ps: is er nog een nieuw spel uit , wat ook zoiets is als age of empires? maar dan dus wel met echte volken, en niet zo futuristisch als warcraft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je eens proberen te dubbelklikken op één van die mannetjes? Dan worden denk ik alle mannetjes van dezelfde soort allemaal geselecteerd, ben dit echter niet zeker. Kan zijn dat dit alleen met de uitbreiding (The Conquerors) of bij Star Wars: Galactic Battlegrounds lukt (deze heeft een lichtjes gewijzigde AoE engine). Probeer effe zou ik zeggen, en groepen aanmaken is inderdaad ook wel verstandig ;)

ps: zou er niet zo direct op kunnen komen, eens Googlen of zo naar RTS games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het uitbreidings pakket. En ik ben het helemaal met je eens. Ik speel dit al 2 jaar over internet. Echt gaaf. Maar ik denk dat gewoon zo lang je een groot leger heb dat je dan je control toets moet gebruiken.
Dubbel klik heeft geen zin omdat ze te ver uit elkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbelklik werkt dus maar op korte afstanden? Wist ik nie dus, maar gebruik dat toch nooit CTRL + # rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

HenkS schreef op 16 augustus 2002 @ 08:30:

ps: is er nog een nieuw spel uit , wat ook zoiets is als age of empires? maar dan dus wel met echte volken, en niet zo futuristisch als warcraft?
Ja, Stronghold vind ik best wel op Age of Emperis lijken. Ik heb Age of Emperies ook lang gespeeld, en vond Stronghold online leuker.

Een review vind je hier. Er loopt op GoT ook een Topic over, die vind je hier.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:51

Knutselsmurf

LED's make things better

eMAeRCe schreef op 16 augustus 2002 @ 09:39:
[...]

Ja, Stronghold vind ik best wel op Age of Emperis lijken. Ik heb Age of Emperies ook lang gespeeld, en vond Stronghold online leuker.

Een review vind je hier. Er loopt op GoT ook een Topic over, die vind je hier.
Kijk anders ook eens naar Empire Earth.Lijkt qua spel sterk op Age of Empires, maar bestrijkt een veel grotere tijd.

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knutselsmurf schreef op 16 augustus 2002 @ 15:48:
[...]

Kijk anders ook eens naar Empire Earth.Lijkt qua spel sterk op Age of Empires, maar bestrijkt een veel grotere tijd.
Ja, daarom snap ik niet helemaal hoe stronghold genoemd kon worden; strong lijkt grafish wel of AGEII maar het speelt toch wel wat anders hoor.

Empire Earth gaat wat verder met de ages waar je in Age of Empires na 3 ages al klaar was kun je hier mee helemaal doorgaan tot in het nano tijdperk maar in mij ogen(oren ?) klinkt dit heel wat leuker dan het is. Want ik wil met ridders het voetvolk onder de voet lopen niet met vliegtuigen tanks vernielen ook is het wel leuk voor een keer om van die knuppel-babaren te lijf te gaan met viegtuigen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 17:22:
[...]

Ja, daarom snap ik niet helemaal hoe stronghold genoemd kon worden; strong lijkt grafish wel of AGEII maar het speelt toch wel wat anders hoor.
Het gaat erom dat het hetzelfde genre is. En idd Empire Earth is leuker en lijkt meer op AoE, maar ik dacht ff niet aan dat spel :). (ook omdat ik Stronghold hier naast me heb liggen)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:54
Wat er futuristisch aan warcraft is mag je me nog eens uitleggen, het is een fantasy wereld, maar futuristisch is ie iig niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort komt toch Medieval: Total War uit? Schijnt ook erg goed te worden.

Check ondertussen Shogun:Total War. ;)

(Heb hem niet gespeelt maar heeft goede reputatie voor zover ik weet, down maar demotje ofzo. O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BuzzerCrAsH schreef op 16 augustus 2002 @ 22:10:
Wat er futuristisch aan warcraft is mag je me nog eens uitleggen, het is een fantasy wereld, maar futuristisch is ie iig niet,
Dat bedoelde hij waarschijnlijk, gewoon ''nep''. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want ik wil met ridders het voetvolk onder de voet lopen niet met vliegtuigen tanks vernielen ook is het wel leuk voor een keer om van die knuppel-babaren te lijf te gaan met viegtuigen
Je kan altijd instellen dat je niet verder wilt gaan dan de Dark Age bv :)
Pagina: 1