Toon posts:

quake3 2 lannen koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik woon op een studentenflat en heb met onze afdeling een gedeelde internetconnex via een linuxbak. Een vriend van me heeft dat ook. Om ouwe gamez te spelen hebben we een ipx tunnel opgezet zodat we een heuse afdelingscompetitie kunnen houden. Nu wilden we dat ook voor Quake3 doen zodat we met zijn allen kunnen lannen tegen elkaar :). Onze linuxbakken zijn dusdanig oud dat daar geen q3 server op kan draaien. De server komt dus achter een firewall te staan.

Heeft iemand hier een oplossing voor of een url waar ik kan lezen hoe ik het het beste aan kan pakken?

Alvast bedankt

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je gewoon die linuxbakken aan elkaar hangt en de route tabellen zo aanpast dat ze het netwerk van de ander kunnen zien. (Moeten bijna netwerken natuurlijk wel een andere ip reeks hebben.) Dan werkt het toch gewoon?

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt wel denk ik ja, maar ik wil gewoon kunnen surfen zonder via zijn pc te gaan.

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hoe zijn de beide subnetten met elkaar verbonden?

/edit
fysiek gezien

Verwijderd

Topicstarter
We hebben allebei een com21 modem met een eigen ip. Deze modems zorgden er eerst voor dat we elkaar niet konden pingen omdat we in hetzelfde subnet zaten. Dit is opgelost met subnet 255.255.255.255 en routingtable die alles naar de gateway stuurt.

Achter allebei onze modems staat een linuxbak die 6 tot 10 winpc's met masquerading het internet op laat.
We kunnen nu dus vanuit een lan de ander zijn linux pingen via de gateway :).

Nu is het probleem dat je met een quake3client niet op een quake3server op het andere lan kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

het duurt even, maar dan heb je ook wat :)

http://www.tsmservices.com/masq/detailform.php3?157

dank aan mezelf maar weer. hehe

Verwijderd

Topicstarter
sorry, voutje
Pagina: 1