Toon posts:

[XP] irri CHKDSK everytime...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht, maar kwam niet echt iets tegen wat met mijn probleem te doen had...

Ik heb net een patch geinstalled, en nu opeens doet ie bij ELKE bootup mijn F (NTFS - approx 60GB) checken met scandisk...
Dat zuigt nogal bonkers...

Hoe los je dat op?
kun je ergens een file editen of zo?
dit heeft ie dus nog nooit gedaan!

Verwijderd

Het enige wat ik zo kan bedenken is je gegevens van F even op een andere partitie gooien, en dan je schijf formatteren, en je gegevens weer terug zetten.
Dit het ik gedaan toen het bij mij voor kwam en ik heb de scandisk nooit meer gezien.

Verwijderd

Ja, in XP heb je de mogelijkheid om CHKDSK uit te zetten bij starten van Windows.

Uit mijn hoofd weet ik het niet precies, maar zoek even m.b.v. Help & Support van XP, staat erin beschreven.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
doe hem ook fffies helemaal controleren als je in Windows zit, met een ander programma, misschien heb je ergens een Bad sectortje oid, of windows wil gewoon zeuren, dus doet ie dit

• Goost
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De syntax is: CHKNTFS /X f: voor het skippen van de checkdisk van drive F: bij het booten. CHKNTFS.exe staat in %windir%\system32 (ten minste onder W2K) :)

Verwijderd

Topicstarter
Goost schreef op 16 augustus 2002 @ 08:46:
De syntax is: CHKNTFS /X f: voor het skippen van de checkdisk van drive F: bij het booten. CHKNTFS.exe staat in %windir%\system32 (ten minste onder W2K) :)
dat werkt! THANX MAN!
Pagina: 1