Toon posts:

Nieuwe Troep

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnekort mijn comp een upgradeje geven. Alleen nou zit ik met een paar punten.

- Hoe kom ik erachter of er op mijn moederbord een andere processor kan ?

- Ook wil ik extra ruimte ik dacht aan zo'n 40 gig maar moet ik dan nog ergens bijzonders op letten met wat voor soort ik koop ?

Het probleem van de upgrade is eigenlijk de volgorde. ik zelf zou gaan voor eerst de 3d kaart (geforce 4 ti 4200 64mb). Dan de procesoor en dan het extra geheugen. Als je hier nog suggesties op hebt hoor ik het graag.

Zoals jullie inmiddels al door zullen hebben ben ik niet helemaal thuis in het upgraden van een comp. Ik moet dan ook toegeven dat het merendeel van mijn urewn acxhter de comp besteed worden aan Counterstrike. Maar alles valt te leren :) en ik hoop dat jullie mij helpen kunnen. Alvast bedankt _/-\o_

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

hmmm,

- Site van moederbord fabrikant en specs van je bord op zoeken.
- 40 GB ... tja ... tegenwoordig is 60 GB al relaxed betaalbaar.
Kijk dan vooral voor duurzame harddisken en niet direct voor de supersnelste (altijd mee genomen daar niet van). Neem 7200 RPM harddisk voor je snelheid. Maxtorretjes vind ik zelf erg betrouwbaar en zeer snel.

- upgrade volgorde ... :
processor
3d-kaart
extra geheugen (tenzij je geheugen 128 MB is of lager en je win2k of winXP draait, want dan zou ik al snel naar de 256MB proberen te gaan, dat scheelt je echt)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 10:51

vinnie1908

Appel != peer

uhmmm denk dat deze topic niet hier had gehoeven maar in hardware algemeen aangezien het alles zo ongeveer betreft.

- Zoek en gij zult vinden, tik in het mooie [ur=www.google.com]Google[/url] in het merk + de soort moederboard en al je informatie komt te voorschijn
- HDD koop een goede, bedenk wat je belangrijk vind, snelheid, stilte of niet etc...dus 5400 tpm/7200 tpm liquid of non liquid etc..

voor de rest mag je zelf het 1 en ander zoeken

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 02:37:
Ik wil binnekort mijn comp een upgradeje geven. Alleen nou zit ik met een paar punten.

- Hoe kom ik erachter of er op mijn moederbord een andere processor kan ?
Moederbord handleiding lezen of even op de website van de fabrikant kijken.
- Ook wil ik extra ruimte ik dacht aan zo'n 40 gig maar moet ik dan nog ergens bijzonders op letten met wat voor soort ik koop ?
Niet echt.. Je moet even kijken of je moederbord het aankan, en je moet even uitzoeken welk budget je hebt, en welke snelheid je wilt.
Het probleem van de upgrade is eigenlijk de volgorde. ik zelf zou gaan voor eerst de 3d kaart (geforce 4 ti 4200 64mb). Dan de procesoor en dan het extra geheugen. Als je hier nog suggesties op hebt hoor ik het graag.

Dat is iets wat je zelf moet beslissen.. Wij kunnen niet in jouw portemonee kijken, en we kunnen nu ook niet zien wat voor hardware je wel hebt..

Overigens is hier een veel mooier topic voor, namelijk ''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 2

Kijk daar maar eens in..

succes :)

Dit topic is gesloten.