Toon posts:

Sitecom Router, verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haaloooo...

heb sinds 2 weken een sitecom router die ik icm mijn kabel gebruik voor een thuisnetwerk. hij doet het redelijk, en is goed in te stellen.. maar de verbinding valt na een paar uur, soms na een paar minuten steeds weg... de config is denk im goed.. heb verschillende configs geprobeerd, maar hij blijft ut doen... als ik de router er tussenuit haal dan werkt alles gewoon.. ligt dus niet aan de provider... wie heeft hier ervaring mee en kan me helpen??

alvast thnxx

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
nieuwste firmware erop?? Er staat me iets van bij dat de sitecoms icm oude firmware nog wel eens wouden "crashen" en vastlopen

Verwijderd

staat er niet ergens een time-out ingesteld ofzo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 00:51:
staat er niet ergens een time-out ingesteld ofzo?
Dan zou hij niet om verschillende tijden verbinding laten verbreken...

Kun je niet instellen dat hij om de seconde ofzo om nieuwe verbinding blijft vragen? dan heb je er iig. geen last van...

move --> netwerken

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT

Verwijderd

Wat je ook kan proberen is ff een fixed IP toe te wijzen aan je WAN, vergeet niet de DNS en Gateway in te vullen. Netwerk Mask kun je leeg maken. Als hij het nu nog steeds doet dan moet je ermee terug gaan nadat je de nieuwste Firmware hebt geupdate..

Suc6 :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

let ff op je iddle instelling

Afbeeldingslocatie: http://www.fish.demon.nl/instel.jpg

in mijn boekje stond ook nog dat je mischien je alcatel modem moert updaten

(firmware op mxstream.nl)

Iperf

Verwijderd

Ik kan mij herrineren dat een vriend van mij dit ook had. Wij hebben toen gewoon een ping laten lopen, op de achter grond. Toen waren er geen disconnects meer. Op een gegeven moment was het probleem verholpen. Maar ik weet niet meer zeker of dat na een firmware upgrade was maar ik dacht het wel dus probeer dat maar een keer.

Verwijderd

Topicstarter
Yepz.. alles kwam door de Firmware denk ik.. hij heeft het daarna nog een keertje niet gedaan.. en nu is verder alles goed.. thnx !

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 13:52

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 11:01:
Yepz.. alles kwam door de Firmware denk ik.. hij heeft het daarna nog een keertje niet gedaan.. en nu is verder alles goed.. thnx !
Heb ik ook gehad :)
Maar vergeet niet dat je soms time-outs krijgt omdat de poorten nu in stealth mode draaien....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1