DNS (?) problemen na portmappen getweakte Speedtouch

Pagina: 1
Acties:

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 16:40
Ik heb op 't moment heftige problemen met de internetverbinding via m'n getweakte ADSL Speedtouch modem. Ik heb vanavond geprobeerd een webserver op te zetten en gebruikte het programmaatje van Mir hiervoor. Of dit met het probleem te maken heeft weet ik niet, lijkt me sterk, maar ik sluit niets uit.

Het programmaatje werkte prima en zonder (onbekende) foutmeldingen. Het portmappen wilde echter niet zo lukken. Daarna heb ik de settings geflushed om ervoor te zorgen dat m'n xs4all hostname weer doorverwees naar het modem (zoals default setting), ipv naar één van m'n computers in 't netwerk.

Echter, toen wilde ik weer gaan surfen maar kreeg ik geen verbinding meer. Dus ik probeer te pingen. Op hostname pingen lukte niet, maar op IP wel. Dus ik een IP-adres in de adresbalk tikken, maar ik kreeg geen webstie voorgeschoteld. Dezelfde error als met een hostname. De DNS-instellingen in 't modem bekeken en gewijzigd (andere DNS-server erin aangegeven) via 10.0.0.138, maar ook dit verhielp het probleem niet. Firmware geupgrade en een mxstream-scriptje gebruikt om de instellingen terug te brengen. Daarna het stappenplan voor 't tweaken van 't modem weer doorlopen (via 10.0.0.138, de modem kan zich niet uit zichzelf terugzetten naar NORMAL-mode van EXPERT af, lijkt me), maar ook dit heeft geen effect. Via 't programmaatje van Mir nog een paar keer flushen, maar hij geeft behalve een ping op IP-adres (gewoon snel, 20ms via een bak die alleen aan netwerk en niet aan analoge internetverbinding is aangesloten) niets van 't internet. Geen IRC, geen websites, niks.

Weet iemand misschien een oplossing? Wat kan het probleem nog meer zijn? DNS-servers van de provider (xs4all) plat/niet werkend? Toeval dat die van Euronet en eentje die ik via #t.net kreeg ook down waren? Ik ben een beetje door m'n creativiteit heen namelijk :{

• twi
Iemand?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ff 24 uur wachten met kicken hoor ;).

En welke dns server heb je op je werkstation ingesteld dan ?

• twi
*afkickverschijnselen*, vandaar de kick ;)

Alles krijgt 'ie gewoon automatisch via DHCP doorgegeven, en de modem regelt de DNS. De DNS heb ik (nooit) ergens vastgesteld, anders dan op 't modem (van XS4ALL 194.109.6.66 en 194.109.9.99, overneemfouten voorbehouden). Het werkte prima zo, maar nu blijf je dus "Searching for <url>" houden. Maar ik ga nu even kijken of ik 't modem in originele ongetweakte staat kan maken met alle default settings, en of 'ie 't daar wel goed doet. Daarna voer ik de tweak wel nog een keer uit, hopende dat dan alles 't weer doet zoals het voor het portmapdrama werkte.

• Attilla
Probeer eens op je pc zonder dhcp te werken dan.

Dus alles handmatig ingeven...

ip 10.0.0.150
gateway 10.0.0.138
dns 194.109.6.66
dns 194.109.9.99

• twi
[Airwolf] schreef op 16 augustus 2002 @ 10:10:
Probeer eens op je pc zonder dhcp te werken dan.

Dus alles handmatig ingeven...

ip 10.0.0.150
gateway 10.0.0.138
dns 194.109.6.66
dns 194.109.9.99
ik heb net m'n eigenwijze kop toch maar genegeerd en DNS-servers ingetikt op elke client, en nu werkt het wel. Er is dus _iets_ met de modem waardoor 'ie de DNS niet meer (goed) naar de clients krijgt? :? Nouja, ik vind het prima, die webserver was toch niet al te belangrijk, het werkt nu en ik ga er niet meer aan zitten klooien. Bedankt voor je reactie in ieder geval!

• Attilla
Ik vind het vreemd dat het uberhaupt bij jou gewerkt heeft namelijk.

Ik kan op mijn modem dhcp aanzetten wat ik wil en ik krijg netjes een ip, maar surfen(dns) werkt niet.

Naja [Airwolf] saves the day again. :P

• twi
[Airwolf] schreef op 16 augustus 2002 @ 12:26:
Ik vind het vreemd dat het uberhaupt bij jou gewerkt heeft namelijk.

Ik kan op mijn modem dhcp aanzetten wat ik wil en ik krijg netjes een ip, maar surfen(dns) werkt niet.

Naja [Airwolf] saves the day again. :P
Bij je DHCP - Advanced Settings kan je DNS-servers van je provider neerzetten, dan hoort 'ie het prima te doen. Nouja, bedankt nogmaals iig :)
Pagina: 1