mp3 cdspelers illegaal in toekomst?

Pagina: 1
Acties:

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
vandeweek had ik een discussie met me schoonmoeder zegmaar,

zij beweert dat er een wet in de maak is waardoor je mp3speler illegaal word,
of dat er mensen met dit soort ideeën rondlopen om mp3 spelers illegaal te maken, zodat indien de politie je controleerd ze gelijk huiszoeking komen doen en de hele ellende, zoals buma stemra enzo

mij lijkt het nogal onmogenlijk aangezien je met je mp3 speler ook niet auteursrechtelijk werk af kunt spelen

Verwijderd

Pure onzin dus, MP3 is geen illegaal formaat, er kan echter wel illegale werken op gezet worden, maar dat is aan de gebruiker

Verwijderd

nou denk het niet anders was ie nu toch ook niet te koop ;)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:28
vandeweek had ik een discussie met me schoonmoeder zegmaar,
daar heb je het al... wat een onzin... das net zoiets als cd-rom spelers verbieden..

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 00:19:
nou denk het niet anders was ie nu toch ook niet te koop ;)
das waar, maar u cannot predict the future

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 11:21
noem je zoiets nu ook een hoax? :+

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:24
Dan zou een hardeschijf/cdrom/dvd ook niet meer mogen, want daar kunnen ook mp3z opstaan.
En ik zou dan opgepakt worden omdat ik een mp3 cdspeler heb. Je kan ook legale mp3tjes op een cdtje branden en afspelen in je mp3cdspeler.
Trouwens...bijna niemand heeft een mp3cdspeler en ze zouden heus neit kijken of je een mp3cdspeler hebt (waar je legale muziek op kan afspelen), maar naar de hoeveelheid illegale mp3z je hebt (op hardeschijf enzo), maar ze gaan heus niet bij iedereen aanbellen

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• NightOwlNL
PASware schreef op 16 augustus 2002 @ 00:26:
Dan zou een hardeschijf/cdrom/dvd ook niet meer mogen, want daar kunnen ook mp3z opstaan.
En ik zou dan opgepakt worden omdat ik een mp3 cdspeler heb. Je kan ook legale mp3tjes op een cdtje branden en afspelen in je mp3cdspeler.
Trouwens...bijna niemand heeft een mp3cdspeler en ze zouden heus neit kijken of je een mp3cdspeler hebt (waar je legale muziek op kan afspelen), maar naar de hoeveelheid illegale mp3z je hebt (op hardeschijf enzo), maar ze gaan heus niet bij iedereen aanbellen
me schoonmoeder is er dus heilig van overtuigd dat dat ding verboden word

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 16 augustus 2002 @ 00:23:
[...]

das waar, maar u cannot predict the future
ja dat is waar maar wij zijn de future :Y)

Verwijderd

En de wettelijke grond????
Die is er dus helemaal niet!
Er zijn een aantal bepalingen waaronder bepaalde goederen zoudeb kunnen vallen en daardoor niet zomaar verkocht zouden mogen worden....
Vergelijk het met de zgn 'laser-jammers' ... hoelang is met daar niet mee bezig geweest om ze te verbieden....
De verkoop ervan was nl. niet bij wet uit te sluiten!! (had te maken met een eoa handelswet uit 18xx (weet het jaartal zo niet uit m'n hoofd))
Pas zodra zaken onder bijv. wapenwet, defensie of de staatsveiligheid gaan vallen zijn er mogelijkheden om producten uit de vrije handel te halen.
Het enige waarmee men nu die laser-jammers heeft kunnen verbieden is in het gebruik ervan!
En waarom? Omdat je met het gebruik ervan nl. een opsporingsonderzoek belemmer, en dat is strafbaar!
Nee, je hoeft niet mee te werken aan een onderzoek tegen jezelf, maar je mag het onderzoek ook niet belemmeren!
En dat verhaal van je schoonmoeder kan je naar de prullenbak verwijzen!
(maar dat had je inmiddels misschien wel begrepen)
Volgens mij is het een gevalletje bang-makerij geweest.....
En met success zo te zien aan je reactie :9

• NightOwlNL
:) meer meer, dan print ik t voor me schoonma uit ;)

Verwijderd

Op enkele zeldzame uitzonderingen na, zijn schoonmoeders bijzonder slechte juridische raadgevers :)

Print dat ook maar uit en zet daar een dikke streep onder, wordt lachen :P

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Je betaald auteursrechten, de mediadrager en formaat zijn helemaal niet van belang.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

en als je nou een OGG/Vorbis speler heb? istie dan ook illegaal?
en sinds wanneer is een kopie voor eigen gebruik verboden? Je wilt niet met 15 cd's over straat dus neem je je mp3 cd speler mee, maar dat mag niet ... stel, puur hypothetisch, dat dit een wet wordt dan maakt de overheid het alleen zichzelf erg moeilijk

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

Als je een cd koopt, je zet de nummers als mp3-formaat op je harddisk en je speelt ze af voor eigen gebruik.... Allemaal legaal, want je hebt voor de cd betaalt (en dus voor de copyrights/auteursrechten). Zet je die mp3's op je mp3-player, en speelt ze af. Ook 100% legaal. Zelfs die cd 100 keer kopieren is legaal, zolang het voor eigen gebruik is (als je bang bent dat er eentje breekt oid).

Ga je die cd kopieren voor te verkopen/weggeven/uitlenen/verhuren............
of die mp3's via internet sharen/uploaden aan iemand anders,.......

da's 100% illegaal......................

kort gezegt: het is helemaal aan de gebruiker wat er mee gebeurd.

Daarbij komt ook nog het volgende: Stel ik maak een nummer. En er zitten geen copyrights aan (wat ik ook niet wil). Dan mag iedereen het nummer 'versprijden'. Want ik geef iedereen die rechten door er geen copyrights aan te hangen. Dan mag iedereen het toch op zn eigen MP3playertje afspelen,.............

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

volgens mij heb je het met 100 x copieren niet gelijk.

volgens mij staat er in de wet dan je het recht hebt om 1 copie te maken.
niet honderd

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik luister altijd naar de muziek van Mastermind en Sjef Hoelenpapers op mijn mp3cdspeler! Jammer Oom Agent! 8)7

meer iets voor SG btw?

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 15:12:
volgens mij heb je het met 100 x copieren niet gelijk.

volgens mij staat er in de wet dan je het recht hebt om 1 copie te maken.
niet honderd
Volgens mij maakt da nie uit, zolang het maar voor eigen gebruik is. Maar het is maar een voorbeeld. snappie?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

mp3 zelf is niet illegaal dus de speller ook niet

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 11:39:
Op enkele zeldzame uitzonderingen na, zijn schoonmoeders bijzonder slechte juridische raadgevers :)

Print dat ook maar uit en zet daar een dikke streep onder, wordt lachen :P
mag ik daaraan toevoegen dat t ook slecht discusieren is met schoonmoeders:D
Pagina: 1