Toon posts:

DVD player niet herkend door BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem. Ik wou een filmpie kijken met Ogle toen hij bleef hangen, ik heb toen kill -9 -1 gedaan en ff gereboot. Ik heb rustig linux laten afsluiten, toen gaf hij al problemen met het afsluiten van de dvd (hij bleef een tijdje door de dvd heen zoeken), maar sloot uiteindelijk gewoon zelf af. Toen mijn pc daarna weer opstartte, was mijn dvd en cdburner verdwenen bij het detecten van ide drives. Waarna linux zijn dat dev/dvd niet bestond en ik mijn dvd niet kan afspelen. Ik dus ff mijn bios in en op autodetect gedrukt, maar geen dvd speler. Ik heb nog de kast open gemaakt en de ide-kabels aangedrukt maar dat helpte ook niet. Het vreemde is dat hij wel mijn hardeschijf herkent als primary master, terwijl dat normaal gesproken secondary master was dacht ik.
ik draai mandrake 8.2. Welke dvd speler ik heb weet ik eigenlijk niet want het was een goedkoop 2e handsje (die het al een paar maanden goed doet.)
weet iemand hier een oplossing voor?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Harddisk is vaak primary master. Kijk anders in je moederbord boekje welke IDE aansluiting primary is, als daar je HD aan hangt, dan klopt primary master gewoon.

Wbt je DVD en CDRW: als je je computer reset door echt de stroom eraf te halen, helpt dat? Helpt het resetten van de BIOS? Helpt het als je de DVD of de CDRW loskoppelt? Helpt het als je de DVD of CDRW aan een andere aansluiting hangt (primary slave bijvoorbeeld)?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 13:51

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Of probeer eerst eens je PC te booten zonder de CD/DVD.
M.a.w. koppel ze echt fysiek af. (niet alleen de spanning.)
Daarna weer aankoppelen, en kijk of de BIOS ze weer herkent.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Even de drive open en dicht doen heeft het voor mij al eens opgelost (met een cdspeler).

Verwijderd

Topicstarter
k heb op jullie aanraden ff met die idekables gekloot en steeds als mijn burner ergens aan een ide-kabel zit (master of slave) (primary of secondary) dan zegt bios spuug. Als ik mijn dvd alleen aansluit gaat alles perfectt en kan ik gewoon de dvd gebruiken kijken. Alleen kan ik dus nu niet burnen. Ik vind dit allemaal erg vreemd
Linux verandert niks aan je bios, dus hoe kan ik in vredesnaam door af te sluiten mijn burner verkloten :?
Het alles los koppelen, aanzetten, aankoppelen, aanzetten werkte ook niet.....

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Misschien is je brander niet overleden door het niet goed afsluiten.
Maar misschien sloot je pc niet goed af door het overlijden van je brander :P

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Platel schreef op 16 augustus 2002 @ 19:19:
Misschien is je brander niet overleden door het niet goed afsluiten.
Maar misschien sloot je pc niet goed af door het overlijden van je brander :P
... a moment of clarity ...
je brander is waarschijnlijk overleden. Ik zou eens een vraagje gaan stellen in de hardwarefora.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Of in de winkel, als het nog binnen de garantie valt.

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Platel schreef op 16 augustus 2002 @ 19:19:
...Maar misschien sloot je pc niet goed af door het overlijden van je brander :P
Goed gezien!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 16:30

Apache

amateur software devver

ooit eens brakke bios gehad, ja via southbridge ook, gelukkig amd northbridge en hpt controller zodat ik weinig problemen tegen kom, waardoor het device op m'n secondary IDE poort van de via ide controller ook niets meer detecteerde na een reboot.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
tnx every1, ik ga maar eens kijken of m'n brander wel werkt bij m'n buurman. Dan weet ik of mjn brander echt nie werkt en dan zie ik wel weer verder.
Pagina: 1