Ik d8 er dus aan om binnenkort waterkoeling te nemen (ff kijken op hcc
).Maar wat is nou de beste manier om zo'n inline systeem goed te vullen??
Houdt er wel rekening mee dat de meeste pompen niet in-line geschikt zijn en je dus meestal een EHEIM nodig hebt hiervoor.
Punt is namelijk dat de pomp zijn warmte normaal gesproken afgeeft aan het reservoir waar de pomp in gedompelt is en als zo'n pomp dus buiten een reservoir geplaatst wordt heel erg heet wordt en waarschijnlijk echt niet lang mee zal gaan.
Hoe je zo'n inline systeem moet vullen zal waarschijnlijk met een apart kraantje zijn. Wordt lastig anders.
Punt is namelijk dat de pomp zijn warmte normaal gesproken afgeeft aan het reservoir waar de pomp in gedompelt is en als zo'n pomp dus buiten een reservoir geplaatst wordt heel erg heet wordt en waarschijnlijk echt niet lang mee zal gaan.
Hoe je zo'n inline systeem moet vullen zal waarschijnlijk met een apart kraantje zijn. Wordt lastig anders.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G
Ik weet inmiddels uit ervaring dat het vullen van een inline systeem met alleen 1 kraantje of slangetje onbegonnen werk is. Het punt is dat er niet alleen water IN maar ook lucht UIT moet kunnen. En die lucht wil er niet altijd even gemakkelijk uit. Je hebt óf een systeem met 3 kraantjes nodig, óf een reservoir/airtrap. Dat laatste heeft mijn voorkeur. Ik heb een klein reservoir van waaruit de pomp het water aanzuigt. Met het reservoir vul ik het systeem en daarna vangt het alle luchtbellen op.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Dit topic is gesloten.
![]()