Toon posts:

curve temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe ga ik dit nu weer uitleggen zonder dat ik commentaar krijg .

gewoon simpel proberen maar .

Weet iemand hoe de lijn loopt (als je hem dus zou tekenen ) van de temperatuurstijging van de cpu bij gebruik van een waterkoeling .

ehmz visualiseer het even , ben slecht in uitleggen maar ik denk dat iemand hier wel weet wat ik bedoel .

Ik heb nml een waterkoeling (net aangesloten) ...Ik zie de temperatuur snel oplopen naar rond de 42 graden (idle) . Na een tijdje seti en CpUburn tegelijk klimt ie naar 51 en nu onder het typen , met cpuburn en seti in de achtergrond zakt ie weer naar 47 graden . Weet niet of die temperaturen ongeveer overeenkomen met hoe het zou moeten zijn . (amd xp 2000+) Lian=PC60 kast (casefans op queit mode ...) kast open .

Verwijderd

Laat me raden: je hebt een reservoir? De temp stabiliseerd gewoon en 47 is dus jouw idle temp. Simpel.. Meteen het bewijs dat een reservoir je water niet afkoelt.

Verwijderd

Topicstarter
naja inmiddels staat oe ongeveer op 41 graden . (20 minuutjes later) . Het lijkt erop dat het water even nodig heeft om af te koelen . Je kan de pomp waarschijnlijk beter in een bak zetten

38-41 graden idle en 47-512 graden stressed is dat een beetje binnen de norm voor een athlon 2000+ met easy plop plop watercooling ?

Verwijderd

Topicstarter
radiator is buiten de kast trouwens met 120mm fan

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Een reservoir koelt het water zeker niet af. :)
Dit heb ikzelf ook al getest.
Afgelopen nacht heb ik de pomp aan laten staan en de computer uitgeschakeld.
Vanmorgen was de watertemperatuur gestegen naar 39 graden. Dit was dus puur om te zien hoe goed een radiator zijn werk doet.
De pomp heeft dus gewoon het water rondgepompt, maar de fans op de radiator stonden dus uit.
De temperatuursstijging is alleen maar te danken aan de warmte die de pomp afgegeven heeft. Zodra de fans op de radiator (2x92mm PANAFLO op 7volt) draaien, zakt de water temperatuur altijd terug naar 31 graden. Dit is de IDLE toestand. In stressed toestand stijgt die temperatuur een graad of 3-4, maar zodra de stressed mode uitgeschakeld is zakt ook de temperatuur van het water weer terug naar beneden.
Overigens raar maar waar zakt mijn watertemperatuur altijd terug tussen de 30 en 31 graden, dit terwijl mijn kamertemperatuur momenteel 29 graden is en voorheen soms 26 of 27. Toch blijft het water altijd rond de 31 graden.
In ieder geval is een curve maken van een processor best lastig, aangezien je met alles rekening moet houden. (Dus processor snelheid, vcore, kamertemperatuur, watertemperatuur IDLE, watertemperatuur STRESSED etc.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens wel de fan even vervangen van die radiator ..de orginele was defect . De originele heeft wat meer blaadjes of hoe zeg je dat ..en kleinere bladen ..Misschien dat die meer lucht verplaatst.
De radiator voelt niet warm aan en de slangen eigenlijk ook niet

Verwijderd

Topicstarter
ehmz heb mijn 2000+ nu op 1914 Mhz lopen met de originele fan op de radiator . Komt niet boven de 44C met een binnentemperaturu van 26C ..

zal wel goe zijn dan
Pagina: 1