Mijn probleem is als volgt:
Mijn zus heeft sinds een dag een notebook (Packard Bell easy silver
) en daar zit dus een 10 MBps Netwerk aansluiting op. En thuis heb ik een netwerk liggen, dus ik dacht, ik sluit ff de notebook erop aan en installeer nog ffies wat dingen.
Dus ik kabel uit mijn pc gedaan, die gewoon verbinding had, en die er ingestopt bij de notebook. Opstarten ging allemaal goed, hij vond een netwerk aansluiting en dat was allemaal goed. Vervolgens voerde ik de wizzard-thuis netwerk uit en daar ging het ook nog goed, maar toen ie daar mee klaar was, wilde ik internetten en dat bleek het dus niet te doen. ik heb daarna nog dingen met de firewall geprobeerd, met netwerkinstellingen, protocollen geinstalleerd, info op de site gezocht. Maar niets van dit alles mocht baten.
Dus nu is mijn vraag, wie heeft er hier een oplossing voor?
Alle suggesties zijn welkom.
*** Nog wat info die nodig kan zijn ***
OS van server = win XP Pro NL
OS eigen PC = win XP Pro NL
OS van Notebook = win XP Home NL
mocht er verder nog iets niet duidelijk zijn, vraag maar en ik zal antwoorden
Mijn zus heeft sinds een dag een notebook (Packard Bell easy silver
Dus ik kabel uit mijn pc gedaan, die gewoon verbinding had, en die er ingestopt bij de notebook. Opstarten ging allemaal goed, hij vond een netwerk aansluiting en dat was allemaal goed. Vervolgens voerde ik de wizzard-thuis netwerk uit en daar ging het ook nog goed, maar toen ie daar mee klaar was, wilde ik internetten en dat bleek het dus niet te doen. ik heb daarna nog dingen met de firewall geprobeerd, met netwerkinstellingen, protocollen geinstalleerd, info op de site gezocht. Maar niets van dit alles mocht baten.
Dus nu is mijn vraag, wie heeft er hier een oplossing voor?
Alle suggesties zijn welkom.
*** Nog wat info die nodig kan zijn ***
OS van server = win XP Pro NL
OS eigen PC = win XP Pro NL
OS van Notebook = win XP Home NL
mocht er verder nog iets niet duidelijk zijn, vraag maar en ik zal antwoorden