Toon posts:

[WinXP] PB-notebook geen netwerk verbinding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is als volgt:

Mijn zus heeft sinds een dag een notebook (Packard Bell easy silver :?) en daar zit dus een 10 MBps Netwerk aansluiting op. En thuis heb ik een netwerk liggen, dus ik dacht, ik sluit ff de notebook erop aan en installeer nog ffies wat dingen.

Dus ik kabel uit mijn pc gedaan, die gewoon verbinding had, en die er ingestopt bij de notebook. Opstarten ging allemaal goed, hij vond een netwerk aansluiting en dat was allemaal goed. Vervolgens voerde ik de wizzard-thuis netwerk uit en daar ging het ook nog goed, maar toen ie daar mee klaar was, wilde ik internetten en dat bleek het dus niet te doen. ik heb daarna nog dingen met de firewall geprobeerd, met netwerkinstellingen, protocollen geinstalleerd, info op de site gezocht. Maar niets van dit alles mocht baten.

Dus nu is mijn vraag, wie heeft er hier een oplossing voor?
Alle suggesties zijn welkom.

*** Nog wat info die nodig kan zijn ***
OS van server = win XP Pro NL
OS eigen PC = win XP Pro NL
OS van Notebook = win XP Home NL

mocht er verder nog iets niet duidelijk zijn, vraag maar en ik zal antwoorden

Verwijderd

Nou nog wat info die ik belangrijker vind dan OS.
Waar gaat dat kabeltje van jou naar toe, een 100Mb router? branden er ook lampjes op die 10/100Mb, full/half duplex weergeven.
Hoe ga je internet op. via een router of via een XP bakkie
Kun je pingen
Wat zegt "ipconfig /all"

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WOS -> Network Troubleshooting

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
het kebeltjuh gaat naar een 10 Mbps kaart in die server, is gewoon een desktop systeem.
internet ook via die pc.

Nee ik kan niet pingen

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik in het verkeerde forum zat, maar ik ging voor de keuze windows ipv netwerk