Toon posts:

Pentuim 2 FSB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kep hier een bak staan met een pentium II 266 erin, wilde hier graag een 450 in stoppen.
Nou is die processor (450) bedoelt om op een FSB van 100 te lopen.
Alleen dat mobo (een PcParter met 440lx chipset) ondersteunt alleen 60/66 FSB

Geeft het problemen als ik gewoon 60x7,5=450 doe of geeft dat problemen?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Aangezien Intel al een tijdje CPU's maakt waarbij de multiplier vast staat, gaat dit niet werken. Wat je zou kunnen doen is de CPU onderklokken....

dat wordt dan 4,5*66 ... Maar dat heeft ook weinig zin...
Vraag en Aanbod kijken voor een 100Mhz slot1 moederbordje?? ;)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Pentium zijn multiplier locked. hij zal dus op 297 gaan lopen.
En nee je kan de mp niet veranderen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Naja das minder, in ieder geval bedankt

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op 15 augustus 2002 @ 22:39:
Pentium zijn multiplier locked. hij zal dus op 297 gaan lopen.
En nee je kan de mp niet veranderen.
ok, maar dan nog 1 dingetje wat ik niet snap.
Waarvoor moet ik dan die mp jumpers op het mobo instellen, hebben die dingen helemaal geen effect??

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 22:45:
[...]

Waarvoor moet ik dan die mp jumpers op het mobo instellen, hebben die dingen helemaal geen effect??
idd

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:21

Croga

The Unreasonable Man

nope... hebben inderdaad helemaal geen effect......

Maar er zit wel een redelijke kans in dat je mobo toch gaat werken... De LX chipset kan in ieder geval wel gewoon 100Mhz aan... Mischien eens kijken of er een BIOS update beschikbaar is?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Croga schreef op 15 augustus 2002 @ 22:50:
nope... hebben inderdaad helemaal geen effect......

Maar er zit wel een redelijke kans in dat je mobo toch gaat werken... De LX chipset kan in ieder geval wel gewoon 100Mhz aan... Mischien eens kijken of er een BIOS update beschikbaar is?
De 440LX chipset is een 66Mhz en heeft geen 100Mhz support.

Maar, als je geluk hebt... er zijn wel veel moederborden met een LX chipset die de optie hebben. Mijn ervaring is alleen dat het erg instabiel draait....

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in de bios de "cpu host clock" opvoeren tot max 83 mhz is dit het zelfde als de fsb of is het totaal iets anders

Verwijderd

Wat je nodig hebt is een Celeron. Die loopt netjes op 66 MHz. Met zo'n converterkaart kun je tot rond de 500 MHz aan celeron kwijt dacht ik.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
fout... je kan met een convertor tot 1 ghz aan dacht ik.... als je een fcpga convertor neemt. zorg wel dat je de 1 ghz versie met 128 kb l2 cache neemt, want de tualatin 1 ghz celeron draait op 100 fsb en gebruikt fcpga2. dat kan je ook wel weer modden hoor, maar die 66 fsb is daar wel een knelpunt. maar met convertor kan elke coppermine celeron erop.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 23:17:
Ik kan in de bios de "cpu host clock" opvoeren tot max 83 mhz is dit het zelfde als de fsb of is het totaal iets anders
Doorgaans is dat idd de FSB snelheid ;)

Als je geheugen (en de rest van je componenten) het slikt dan kun je proberen om hem op 4,5*83MHz te laten draaien...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 22:45:
[...]

Oudere P2 CPUs (ik meen tem de 333MHz) hadden nog geen multiplier lock. Voor hen waren die jumpers nodig.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op 16 augustus 2002 @ 02:06:
[...]

Oudere P2 CPUs (ik meen tem de 333MHz) hadden nog geen multiplier lock. Voor hen waren die jumpers nodig.
TOT de 333, niet tot en met

ik heb nog een 333 liggen, en die is al multiplier locked

(via FSB ging ie wel naar 400 :) )

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad, dat was de 0,35 micron Klamath, verkrijgbaar in smaken van 233, 266 en 300MHz. Alhoewel, de 0,25um Deschutes met de multiplier lock was er wel vanaf 266MHz :)

• memphis
  • Laatst online: 22:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als kenner van PcPartner is de FSB bij een LX wel mogelijk tot max 83 MHz op te krikken :)
Helaas gaat je AGP ook mee en zit daar vaak de problemen.

Kan je beter eerst proberen die 266 van mitiplier te veranderen, die willen nog wel eens op 300 MHz lopen.

Maar anders koop je op een beurs toch nog effe voor weinig een BX bordje :?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Sinclair schreef op 16 augustus 2002 @ 07:59:
Als kenner van PcPartner is de FSB bij een LX wel mogelijk tot max 83 MHz op te krikken :)
Helaas gaat je AGP ook mee en zit daar vaak de problemen.

Kan je beter eerst proberen die 266 van mitiplier te veranderen, die willen nog wel eens op 300 MHz lopen.

Maar anders koop je op een beurs toch nog effe voor weinig een BX bordje :?
ja je hep gelijk ik kreeg dit mooie mailtje van pcpartnet TS:

Dear Sir,

The LXB801D is 66MHz FSB motherboard. There is no option for 100MHz FSB.

B.rgds
Peter Tang / PC Partner - HK

Maar verder wilde ik niet te veel aan deze bak meer uitgeven, ik heb hem maar gekregen en is mijn 3de computer als het verder nix is geef ik hem wil weer aan een andere kennis of ik pleur um weg.
Ik was gewoon geinteresseert wat ik er nog mee kon.

maar bedankt allemaal

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:01
BalusC schreef op 16 augustus 2002 @ 07:47:
Inderdaad, dat was de 0,35 micron Klamath, verkrijgbaar in smaken van 233, 266 en 300MHz. Alhoewel, de 0,25um Deschutes met de multiplier lock was er wel vanaf 266MHz :)
Vooral die laatste groep was lekker, die dingen lieten zich vaak makkelijk opvoeren. Toen ik toendertijd een PII 300 kocht, ik wist nog niet van het bestaan van multi-plier locks, dacht ik "laat ik hem op 100*3 draaien". Toen ik hem opstartte stond ik raar te kijken toen hij 450 mhz aangaf. Nog vreemder stond ik te kijken toe hij helemaal stabiel bleek te draaien! :)
Die CPU heeft dan ook nooit van zijn leven op de originele snelheid gedraaid. Hij draait nu bij een vriendin van mijn moeder al jaren probleemloos op die snelheid.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1