Toon posts:

[CM/EL]Versleten USB Optical Mouse - Electronica recyclen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude optical USB mouse liggen, ehhh, nou ja.. net uit elkaar gesloopt :Y) Nou leek het me leuk om te kijken wat ik allemaal met de electronica kon doen. Ik heb altijd al zo'n Kensington FlyLight willen hebben (flexibel lampje voor in USB port van laptop) maar die krengen kosten veel geld en ze zijn te kort om ook voor een normale PC te gebruiken...

Ik heb hier een aantal specs gevonden van USB pinouts en voltages/amperes:
http://www.tote.demon.co.uk/s_usbpin.htm

Ik zou graag willen weten of iemand enig idee heeft of ik op 1 of andere manier m.b.v. software (VB?) mijn home-made device zou kunnen aansturen.. Zat te denken aan een USB looplicht of iets in die richting...

Andere coole plannen/mods/tips/etc zijn uiteraard ook welkom ;)

Verwijderd

hoe verslijt je zo'n muis? :)

Verwijderd

als je zon verschrikkelijke pc djunk bent dat je echt 24/7 met je muis supersnel heen en weer schuurt over je muismat zodat er zegmaar 1 a 2 cm van de onderkant afslijt ofzoiets :)

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 00:15

Erikie

www.erikie.nl

zo';n muis verslijt echt wel,. denk maar aan t scrollwieltje / knoppen, en die 4 dragertjes.. heb me microsoft optical mouse al versleten, en nu ga ik dat doen met zo'n logitech.. (die ik toch al een jaar heb)

traktor scratch!

Verwijderd

Topicstarter
Ehh.. nou.. de verflaag en het logo zijn op sommige plekken al helemaal weg, je ziet nu het plastic erdoorheen... en de linkermuisknop doet het niet goed meer.. moet nu echt hard rammen op die knop.. dan doet ie het soms... Heel erg irritant maar kan niet zonder dat ding.. dus heb vandaag een nieuwe gehaald... 5 buttons.. (back-forward) errug relaxed voor browsen!

Na bijna 2 jaar trouwe dienst voor gemiddeld 10 uur per dag vind ik dat niet verkeerd! Heb 'm namelijk altijd in m'n tas zitten samen met m'n laptop.. op werk gebruik ik 'm veel en thuis gaat ie natuurlijk ook weer op tafel!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:02
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 00:13:
Ehh.. nou.. de verflaag en het logo zijn op sommige plekken al helemaal weg, je ziet nu het plastic erdoorheen... en de linkermuisknop doet het niet goed meer.. moet nu echt hard rammen op die knop.. dan doet ie het soms... Heel erg irritant maar kan niet zonder dat ding.. dus heb vandaag een nieuwe gehaald... 5 buttons.. (back-forward) errug relaxed voor browsen!

Na bijna 2 jaar trouwe dienst voor gemiddeld 10 uur per dag vind ik dat niet verkeerd! Heb 'm namelijk altijd in m'n tas zitten samen met m'n laptop.. op werk gebruik ik 'm veel en thuis gaat ie natuurlijk ook weer op tafel!
Mijn muis heeft nog totaal geen slijtage, maar tis geen optische (tis een microsoft intellimouse)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog suggesties? Ik vraag me dus af of het mogelijk is om d.m.v. software het USB device aan te sturen... Hoe zit het eigenlijk met de herkenning van USB devices? Heeft elk device een eigen unieke ID?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 21:04:
Heeft iemand nog suggesties? Ik vraag me dus af of het mogelijk is om d.m.v. software het USB device aan te sturen... Hoe zit het eigenlijk met de herkenning van USB devices? Heeft elk device een eigen unieke ID?
werkt via een USB chip die je aan moet sluiten op de USB poort.
ik heb er zelf weer eens 2 liggen voor USB2LCD v hd44780 waar ik geen tijd voor heb gehad(hopenlijk wel snel).

maar je kan gewoon 5v tappen van de usb hoor.
maakt niet uit.
maximaal 600mA ofzoiets.
gewoon op de + en gnd, met weerstandje er tussen.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Waarom sloop je niet gewoon een paar andere ouwe muizen uit elkaar, vervang je de knopjes, schuur je je hele muis kaal, en mod je hem weer zodat ie als nieuw is? kost je zo ongeveer nix :P

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik gewoon de 5V van de USB port kan aftappen... maar het leek me leuk om ook iets met die 2 data aansluitingen te doen.. dan heb je dus drivers controller chips en sofware nodig om je device aan te kunnen sturen... Het gaat dus om ideeen m.b.t. die software en hardware... anyone?
Pagina: 1