Goede dual processor mobo gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Op HCC Dagen die binnenkort voor de deur komt ben ik van plan te gaan kopen:

- Abit VP6
- 2x Pentium 800E FCPGA
- 256 MB RAM

Andere idee-en zijn dual Duron mobo maar die is nog in kinderschoenen.
De moederbord kan ook MSI zijn, die wel uitgebreid gereviewed is.

Heeft iemand anders nog gedachten?

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Dit is zeker teveel gesproken onderwerp he?

• The-Force
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Duron is wel stuk goedkoper. Volgens mij kosten 2 Durons 800 net zo duur als 1 PIII 800. Kan je toch weer leuke andere dingen voor kopen

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

Dit topic schijnt niet erg populair te zijn, maar ik vind hem wel heel interessant omdat ik met hetzelfde vraagstuk zit ..

Ik heb momenteel een celly 600a op BH6 en ik wil overstappen op dual VP6 bord, maar ik heb een aantal vragen..

-Ik draai win2k en die ondersteund meerdere processoren, maar merk je het verschil nu ook bij alles, dus games, photoshop etc?

-Het kan zijn dat ten tijden van de HCC dagen de celly 600 niet meer te krijgen is .. kan ik er dan een celly 700 naast zetten??

En last but not least, presteerd een dual 600 ( 1200 total ) even goed als een singel 1200 .. bestaat niet maar stel..

ik hoop dat jullie willen helpen..

Verwijderd

De Celeron2 ondersteund geen dual gebruik. :'(
In plaats van 2*800 zou ik 2*700 kopen, die lopen nogal makkelijk op 133fsb. :)

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-09 15:23

McMiGHtY

- burp -

Ligt eraan wat je met een dual doet. Ik moet zeggen je merkt het wel hoor.
Ik heb zelf een dual celeron500 (delly1) met 256Meg erop en het draait als een tierelier.
Moederbord wat ik heb is ens Supermicro6DBE. Niet geschikt om over te klokken maar dat vind ik met me werkstation niet nodig.

Er is volges mij op hardocp een revieuw van die vp6 en daar wordt die voorgesteld als de opvolger van de bp6. Ook zou die goed te overclocken zijn.

Die nieuwe amd-dual plankies lijken me ook wel wat maar ga eerste me intel plankie opmaken.

Verwijderd

Dual amd laat nog wel even op zich w88. Ook zijn die waarschijnlijk lang niet zo goedkoop als bv de vp6 :(
Maar aan de andere kant wordt er wel verwacht de de prestaties een heel eind hoger liggen doordat een en ander veel beter is geregeld tov de samenwerking tussen de cpu's.
Dus wat moet je kiezen? Ikzelf wacht tot juli 2001 en ga dan voor dual amd. De borden zijn dan een tijdje op de markt, en alle kinderziektes zijn er hopelijk een beetje uit (zie bijv de via-chipset: de vp6 presteert alweer beter dan het msi-bordje:)). Maar ik heb misschien voorkeur voor amd vanwege }:O ;)

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
2x 700E ipv 2x 800E is idd geen gek idee.

Dat scheelt 300 gulden of zo.

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Nee het werkt niet bij ALLES. Voor meer info over apps die SMP ondersteunen: http://www.2cpu.com

Ik ben zelf erg tevreden over m'n delly 1, maar ik werk dan ook vnl. met grafische en 3d toepassingen. Die zijn er over het algemeen klaar voor ;)

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
* MrDummy doet ook grafische dingen en wil ook graag 3D doen.
Ik capture ook videofilms en wil wel sneller films in elkaar draaien ;)

Verder flinke gamer met Q3A, HL, UT....
Alleen Q3 kan SMP.

Verwijderd

Als je 2 P3-700 neemt en met een beetje geluk willen ze op 933 lopen met een 133 mhz bus oja koop wel 2 goede coolers en geen coolmaster prut die standaard intel p3 coolers zijn niet verkeert dus neem in the box coolers.

Succes

Verwijderd

-Ik draai win2k en die ondersteund meerdere processoren, maar merk je het verschil nu ook bij alles, dus games, photoshop etc?

Met games merk je het niet behalve bij Quake3 met riva tnt of geforce die combinatie kan smpen. Photoshop geen ervaring dacht dat die wel goed gebruik er van maakt. met een koe op je systeem is het dubbele snelheid en als je heel veel apps hebt open staan merk je het wel dat die het verdeeld over de processors.

-Het kan zijn dat ten tijden van de HCC dagen de celly 600 niet meer te krijgen is .. kan ik er dan een celly 700 naast zetten??

Zoals gezegd celly 2 kan geen smp

En last but not least, presteerd een dual 600 ( 1200 total ) even goed als een singel 1200
.. bestaat niet maar stel..

met de rc5 client is dit wel waar maaar met andere dingen eigenlijk nooit het geval bij q3 is het maar een paar procent winst

Zelf wil ik ook een dual maar ik wacht op de dual duron want ik heb nog geen geld :)

Verwijderd

Gateway ALR 8200 SERVER:

- 2x PIII 550 (512KB cache) procs onboard
- 256 MB ECC Memory Up to 512-MB on System Board (4 DIMM sockets)
- Mainboard with Intel 82440BX PCI Chipset
Intel pro 10/100 mbit ethernet onboard
VGA onboard, 2 MB Integrated 32-bit PCI Graphics (CL GD54M30) Cirrus Logic
Integrated PCI dual channel Ultra2 SCSI (Adaptec 7890)
includes 68-pin connectors; Integrated dual-channel
bus-mastering PCI IDE interface
- Extra ADAC AMI RAID met 16MB cache
- IBM 9 GB 80-pin SCA SCSI, Model DGHS 7200 RPM 4.17 ms
- 32x teac SCSI2 CDROM

Eventueel Extra
- Extern SCSI kastje met 2.1 gig ULtrawide HD IBM
- Diamond Stealth 32 MB PCI
- COMPAQ 18 GB 10.000 rpm U2W HD (LVD)
- 40x Toshiba SCSI3 CDROM
- 4x12 SCSI2 Plextor Writer No Rewriter

kast specs:
- Thirteen: Two front accessible 3.5" drive bays; Six internal 3.5" (1" or 1.6")
SCA drive bays (requires ALR SCA drives); Five front accessible 5.25" drive bays.
All bays located behind two locking doors. (5x 5"1/4 and 6x 5"3 hotswop)
- 400-Watt Hot-Plug ready Power Supply with option for second 400-Watt
Hot-plug ready power supply with Loadshare Capability
- 1.44-MB 3.5" floppy drive; integrated controller supports a 1.44-MB device

gewoon dit systeem nemen :)
tis dat ie weg moe anders hak zelf gehoude :)

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-09 15:23

McMiGHtY

- burp -

voor hoeveel verkoop je die server dude?
Pagina: 1