Waarom werkt mijn goldfinger niet??

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:18
Ik wil mijn athlon 700 sneller laten lopen maar dat wil niet. Ik heb hem zelf teruggeclockt van 700 naar 600 en ook dan begint hij te piepen. Als ik de gold finger eraf haal en de bus op 103 zet loopt hij wel stabiel. ( ik heb een asus k7v mobo )
128 mb pc 100 staat ook al op cas 3-3-3 proc word niet echt warm en zodra de goldvinger erop zit gaat mijn pc speaker piepen... behalve als ik hem perfect op 700 zet :) ???

Verwijderd

Redelijk bekend probleem.

Kijk bijvoorbeeld eens op de site van www.innovatek.de Hier worden een aantal oplossingen gegeven voor hun gfd, in combinatie met een k7v.
Nadat ik beide mogelijkheden heb geprobeerd is het gelukt.

Succes.

• KeeP IT ReaL
ik hoop dat dat lukt!!

Verwijderd

Op welke corevoltage heb je em staan, ik had eerst ook wat peobleempjes maar vanaf 1.8volt doet ie het perfect. tis nu 600@800#1.9v

PS: ik doe dit via de jumpers, ik deed het eerst via bios maar dat ging niet helemaal zoals ik het wou.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
martin.. ben je er nu uit? vanavond ofzo ff verder klokken ? we kunnen 1,8 V wel ff proberen.. 1,9 V vind ik nog een betje link... en staat de oplossing op die site ?
ik zit nu op school (wisk) en dis saai !
mzzl

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
hier de oplossing !!! van die site... vanavond ff proberen ????

Für ASUS K7V rev.1 Besitzer:

Sollten Sie Probleme beim Overclocken des Asus K7V BoardŽs feststellen, können folgende
Massnahmen helfen:

A) Mit der OC-Karte eine Core Spannung von 1,80V einstellen. Nun stellen sie diesen Wert im
BIOS wieder auf 1,60V zurück. Sie sollten jedoch das Core Voltage monitoring im BIOS
deaktivieren. (Diese Core Voltage Werte gelten für eine Athlon 500 Mhz CPU- für höher getaktete
CPUŽs sind ev. entsprechend höhere Werte zu verwenden)

B) Schalten sie das Motherboard aus den "Jumper" in den "OCDVr2 ;-)" Modus. Dazu ist der
"Jumper Mode" Jumper direkt neben den IDE Ports zu entfernen.

Jumper JEN position 1-2 : jumper mode
position 2-3 : jumper free
jumper entfernt : GFD-mode

Verwijderd

Ik hoop voor je dat het werkt :)

Maar dat jumper verhaal maakt bij mij geen reet verschil, ik heb em gewoon op 1-2 staan en hij loopt soepel op 800, en ik kan me niet voorstellen (het zou wel kunnen) dat de K7V-T zoveel anders is dan de K7V

• KeeP IT ReaL
Ik ga dat dan maar effe proberen.

• KeeP IT ReaL
Het lukt mij nog steeds niet please hel mij!!

Verwijderd

ik heb het zo

jumper mode= active (jen op 1-2)
voltage jumpers op 1,90/1,95v
dipswitch op 100Mhz

GFD (TD2)
multiplier op 8 dus
voltage op 1,9

1 2 3 4 5 6 7 8
_ - _ - - - _ _

(niets in het midden gelaten dus)
het is een beetje een omweg lijkt maar het werkt wel

dit is mijn setting als je dus 1,8volt wilt doen dan stel je dat in.

PS heb je de laatste bios erop als dat niet zo is misschien helpt dat. :) suc6

• KeeP IT ReaL
Dat bios flashen is verkeerd gegaan :(:( ik had een verkeerde versie A7V van plaats K7V en nu doet mijn mobo het niet meer :(:( ik kreeg ook helemaal geen foutmelding en dat vind ik nog het gekst :(:( dat wordt dus oppassen als je een ASUS mobo hebt!!!!!

Verwijderd

"AUW"

• KeeP IT ReaL
Dat word dus mijn bios chip naar asus opsturen :(.. Ik weet geen andere manier om mijn pc weer aan de praat te krijgen..

Verwijderd

Hot-flashen is nog een optie

stap 1 : goeie vriend zoeken met zelfde Mobo... Rip de bios-prom uit zijn systeem...

stap 2 : rip je eigen bios uit je systeem... zet de bios van vriend in je systeem... start systeem...

stap 3 : systeem draait... trek nu ZEER voorzichtig de BIOS er uit... stop weer voorzichtig je eigen kapotte bios in het draaiende systeem...

Stap 4 : flash nu de correcte bios...

Presto klaar...

Dit is op eigen risco !!!

Verwijderd

Er zijn ook sommige comp. shops die een eprom brander hebben.
Moet je gewoon met je bios chip en een diskette met de juiste bios erop naar zo'n shop gaan. branden ze hem daar ff voor je. Vroeger deden ze het bij webstar in utrecht voor F25,-. Maar die shop is er niet meer, dus zul je zelf ff moeten zoeken...

succes

• KeeP IT ReaL
Het is al gelukt mijn buurman had hetzefde mobo als mij :):):) maar als ik hem nu overklock slaat mijn pc niet meer op hol maar start gewoon niet op :(:(..

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Ik heb het kleine td2-tje nu ook thuis liggen en ga mijn Ahtlon 700 op mijn Aopen AK72 opvoeren, en ik ben zelf reuze benieuwd!

Ik merk ook dat niet veel mensen deze aopen hebben en ik hoop dat mijnes het aan kan.....

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Yo seppie

Ik heb zelf een AOpen AK72 en K7600@800 1.85V met TD2. Met TD2 ingesteld op 600Mhz boot mn PC alleen bij 1.7V i.p.v. de default 1.6V. :? Ik ga binnenkort mn cache verlagen naar 2/5 of 1/3 om de 900 te halen. >:) Laat even weten hoe het OC-en is gegaan. 8-)

PS. De AK72 heeft en fantastisch jumperless AWARD BIOS. Zorg ervoor dat je versie 1.05 hebt. It will make you happy :)
Pagina: 1