Toon posts:

Heb met mijn waterkoelingsysteempje af.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had bij aqua/computer in Duitsland wat waterkoeling shit gekocht. Na vijf weken was het eindelijk zo ver. Gisteren de spullen opgehaald. Ben vandaag de hele dag aan het boren, zagen vijlen en schroeven geweest. Maar het zit erin. En het lijkt wel alsof het niet lekt. Ik zit de hele tijd naar de slangen te kijken :D.

Ik moet alleen nog effe de twee enermax 12cm koelers de nek omdraaien. Die krengen maken teveel lawaai. Ik denk dattik ze maar in serie zet of zo. Of misschien trek ik ze dr wel helemaal uit. Eerst effe kijken of de radiator voldoende capaciteit heeft.

Het enige dat ik nog mis is een 9700 met koelblok B). Maar dat komt ook nog wel..

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 12:25

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Fototjes ?? maybe wel leuk enzo ?

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Inderdaad, ik dacht, die moeten we zien, dat lijkt me ook wel wat, dus....

Je kan hier beter niets zetten....

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
daar lokt deze topic idd naar uit...

wel gaaf trouwens ;)

Verwijderd

Zet je fans dan op 7/5 volt ipv. 12.

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 15:20
als je die enermaxen dan ff naar mij doorstuurd... :)

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Tja, een mod enz. daar moeten gewoon fototjes bij..

duz we wachten nog even af :)

Verwijderd

spul van aqua computer is kicks... ik heb de radiator grill en de resevoir tube met plexie deksel gekocht, die krijg ik pas over 3 weken binnen :(

het komt in de boven plaat van dit systeem, de fans gaan ook naarboven, dus gaan lucht door de radiator heen trekken naar boven ( schijnt toch beter te zijn )

Afbeeldingslocatie: http://home.westbrabant.net/~kwbnl/wc/Picture-004.jpg

Verwijderd

Temps ?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:40

Chakotay

Lick here to continue

Ziet er erg netjes uit op die foto, wat voor blok heb je?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Ziet er prima uit. Wat voor slangen gebruik je? Het ziet er een beetje Tricoflex-achtig uit, maar dat spul is geel.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

lekker dikke buizen.
ziet er strak uit zeg.
wat voor temps haal je met dat systeem?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
OK fotootjes:

bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~djansen/bovenkant.jpg

Hier kan je de radiator goed zien:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~djansen/radiator2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~djansen/watercooledcase_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~djansen/watercooledcase_1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
spul van aqua computer is kicks... ik heb de radiator grill en de resevoir tube met plexie deksel gekocht, die krijg ik pas over 3 weken binnen
Ja de lange levertijd is balen. Ik heb vijf weken op me spullen moeten wachten. En ik kreeg ook geen bevestiging dat het geld was ontvangen. Best wel eng allemaal. Maar ze hebben toch geleverd.

Ik wil nog een koelblokje bestellen voor mijn videokaart maar ik zoe niet weten welke. Ik ga zodra die uit komt een 9700 kopen en ik weet niet wat voor koelblokje daarop gaat. Ik hoop dattie het zelfde is als de GF4 koelblokken...

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:36
nice maar wat zijn je temps

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

lol, wel eens van 'Airflow' gehoord? :+

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
Idle: CPU=40C, systeem=50C
Stressed: CPU=49C, systeem=64C
De kamertemperatuur is ongeveer 28C. Mijn processor draait weer effe op 1800 omdattie niet stabiel was op 2400. Ook niet op 1,65V.
lol, wel eens van 'Airflow' gehoord?
Ik heb zat airflow met 2x12cm fans dacht ik zo.

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Silentpuma schreef op 16 augustus 2002 @ 22:53:
lol, wel eens van 'Airflow' gehoord? :+
toch alleen boeiend voor de radiator en dat ziet er goed uit.
de rest is WATER gekoeld :p

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

Damn dat ziet er strak uit aaa, maar klein misschien wel n00bvraagje maar wat zit er naast die enermax koelers bovenop. Ik dacht eerst dat het de pomp was maar die zit binnenin als ik me niet vergis. Of is het de watertankdop :P

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:44

DinX

Motormuis

bigboy schreef op 16 augustus 2002 @ 23:49:
Damn dat ziet er strak uit aaa, maar klein misschien wel n00bvraagje maar wat zit er naast die enermax koelers bovenop. Ik dacht eerst dat het de pomp was maar die zit binnenin als ik me niet vergis. Of is het de watertankdop :P
reservoir

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ziet er mooi uit aaa! Alleen die voedingskabels nog ff wegwerken/tie-wrappen :)

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 22:19
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 23:40:
De kamertemperatuur is ongeveer 28C. Mijn processor draait weer effe op 1800 omdattie niet stabiel was op 2400. Ook niet op 1,65V.

[...]

oei.. das niet erg laag.

ik heb een blackice 2 met dd maze2 die doet 34 idle met dit weer, 38 stressed.

(overigens wel een amd met 2 hele volten door zen donder)

Sinlath | Opinions may contain latency

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 23:40:

[...]

Dan doe je iets grandioos fout. Zelfs met een standaard INTEL heatsink/fan combo haal je lagere temperaturen dan dit.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:02

Row

Ja idd
Ik heb een amd 2000+ en een volcano 7+
temps: idle: 38
stressed: 45

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er mooi uit aaa! Alleen die voedingskabels nog ff wegwerken/tie-wrappen
idd. Maar ik wacht effe tot mijn enermax voeding terug is van rma. Dit is een tijdelijke voeding.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat mijn mobo de temperatuur niet goed weergeeft. Dat ga ik eerst maar eens uitzoeken voordat ik aan mijn waterkoelingsysteempje ga prutsen. Hij is nu trouwens 46 graden stressed. Ik heb de CPU weer terug gezet op 1800MHz en 1,5volt.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 01:39

PoweRoy

funky!

[quote]Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 22:23:
OK fotootjes:

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~djansen/watercooledcase_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~djansen/watercooledcase_1.jpg

woei kzie draadjes

* PoweRoy zegt dat die draadjes bij elkaar moeten worden gebonden :Y)

[This space is for rent]

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik meet nu een mobo temperatuur van 35 graden met open kast. (ik slaap op zolder, met een raam op het zuiden :( :'() mijn proc is 39 idle en 40 stressed.

wel nu p4 northwood op 2200 en 1.5 volt, dus dat telt ook wel mee.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19
Waarom zit je radiator op z'n kant?

T is wel een 'kinky geheel' zo met roze, blauw en geel :) maar das persoonlijke smaak natuurlijk.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zit je radiator op z'n kant?

T is wel een 'kinky geheel' zo met roze, blauw en geel maar das persoonlijke smaak natuurlijk.
Sja ik was eigenlijk op zoek naar 12cm papst ventilatortjes maar die kon ik niet vinden. Toen heb ik deze maar genomen.

Mijn radiator ligt horizontaal zodat de lucht goed tussen de plaatjes door kan stromen.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19
als dit horizontaal is: _
en dit verticaal: |

Ben ik dan zo blind? :)

edit: ik zie nu eindelijk hoe het zit, omg :) Heb ik zo'n beetje een kwartier over gedaan *kruipt weg in hoekje*

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

mooi, maar 1 tip: bindt die rounded cables met tie-wraps of tape bij elkaar, en je powercables ook. B)

ok nog 1 dan: als je zoveel outtakes hebt trekt je kast vacuum en dus stof naar binnen (en nee, dat wil je niet ;) ).

Verwijderd

Topicstarter
edit: ik zie nu eindelijk hoe het zit, omg Heb ik zo'n beetje een kwartier over gedaan *kruipt weg in hoekje*
't Is de warmte zullen we maar zeggen .

Ik ga inderdaad nog effe tiewrappen maar eerst wil ik mijn enermax terug van rma. Ik heb er nu een tijdelijke voeding in zitten. Bovendien wil ik de slangen nog wat netter wegwerken. Ik ga wat knietjes kopen voor de radiator en het reservoir. Dan past het allemaal net wat beter. En dan kan het zijpaneel er weer op.

Dat van die stof moet ik idd nog wat op vinden. Mijn lianli kast heeft aan de voorkant een filter. Hmm ik herinner me net dat ze die bij freezinghardware.nl ook hebben. Misschien knal ik die ook voor de achterste casefans.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2002 17:05 . Reden: yep, typo ]

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 17:04:
[...]

't Is de warmte zullen we maar zeggen .

Ik ga inderdaad nog effe tiewrappen maar eerst wil ik mijn enermax terug van rma. Ik heb er nu een tijdelijke voeding in zitten. Bovendien wil ik de slangen nog wat netter wegwerken. Ik ga wat knietjes kopen voor de radiator en het reservoir. Dan past het allemaal net wat beter. En dan kan het zijpaneel er weer op.

Dat van die stof moet ik idd nog wat op vinden. Mijn lianli kast heeft aan de voorkant een filter. Hmm ik herinner me net dat ze die bij freezinghardware.nl ook hebben. Misschien knal ik die ook voor de achterste casefans.
Maar wordt het niet tijd voor een window met wat xtra fans erin?

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat het al een soort van inbouw set was? Het past zo mooi bovenin de kast met die roostertjes enzo. Of ben je gewoon zelf zo goed? ;)
Ik zou idd wat filtertjes op de intakes zetten, dan hoef je niet elke keer de hele kast te stofzuigen.
Wat voor kast is het eigenlijk, hij ziet er groter uit dan m'n Aopen HQ08 Bigtower.
Dat reservoir is ook wel tof met dat doorzichtige dekseltje.

Ik zou ook graag willen weten wat het precies allemaal voor onderdelen zijn, dat heb ik in deze thread nog niet kunnen vinden.

Mooi kastje zo! :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar wordt het niet tijd voor een window met wat xtra fans erin?
Zeker niet!! Die computer moet zo weinig mogelijk lawaai maken!
Ik neem aan dat het al een soort van inbouw set was? Het past zo mooi bovenin de kast met die roostertjes enzo. Of ben je gewoon zelf zo goed?
Ha! Eindelijk erkenning!! Uhm, nee ik heb het kant en klaar gekocht. Je kan dat alleen zo mooi zelf doen als je beschikking hebt over een werkplaats met draaibank en freesmachine. En ik weet van mezelf dat ik alleen scheef zagen kan. Dus heb ik zo'n kant en klaar roostertje gekocht. Daarmee kun je dan mooi de scheve gebraamde zaagranden afdekken. Je ziet er nu niets meer van :).

Die kast is trouwens een LianLi PC75. Mijn HQ08 (ik heb er ook een) was te klein hiervoor. Dus ik heb expres gewacht met waterkoeling tot ik een PC75 had.

Deze spullen heb ik hier gekocht.
Pagina: 1