Chello doet raar.

Pagina: 1
Acties:

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
IK heb sinds gisteren woensdag dus problemen met Chello.
Rond 2 uur in be middag dan ligt internet er opeens uit.
Als ik dan naar het modem ga kijken dan zie ik het online lampje rood knipperen en het groene send en recieve knipperen.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is of zo.
Dus hebben jullie dit ook of nie ?

Ik woon in Duiven in de buurt bij Arnhem.
Ik heb Chello nog niet gebeld.

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
heb je die stekker van de modem al een keer eruit getrokken en ff eruitgelaten?

• FabiandJ
  • Niet online
cuora schreef op 15 augustus 2002 @ 21:37:
heb je die stekker van de modem al een keer eruit getrokken en ff eruitgelaten?
Ja heb de TV stekker en de netstekker er al een paar keer uit gehaald. Maar dat helpt niks.

• cûora
je hebt geen router he of wel?

• FabiandJ
  • Niet online
cuora schreef op 15 augustus 2002 @ 21:42:
je hebt geen router he of wel?
Nee, ik gebruik alleen een pc voor internet delen waar voor de rest ook gewoon spelletjes op worden gedaan en zo.

• cûora
dan zou ik chello maar es gaan bellen als er verder nix mis is, het ligt er redelijk vaak uit hier (eindhoven toch wel elke week een keer) maar dat is vaak maar een paar minuten tot maximaal enkele uren, echt niet 24 uur of meer achter elkaar, misschien ben je wel afgesloten ofzo :?

• FabiandJ
  • Niet online
Ik zit nu gewoon via Chello te internetten dus afgesloten lijkt me niet en zooo veel download ik ook niet. En na 2 a 3 uurtjes doet het gewoon weer.

En ik heb ook geen brief gehad of email dus afsluiten mogen ze zo ie zo al niet doen.

• cûora
huh ik dacht dat ie het niet deed ????
Of was dat maar voor even dat je eruit lag?
Dat is namelijk normaal dat ie er soms uit ligt, dat heb je nu eenmaal bij upc daar schijnt nogal eens iets uit te vallen ofzo blijkbaar :(

• FabiandJ
  • Niet online
Nou het lag er vandaag en gisteren voor 2 uur uit ongeveer alleen nu kniperde zo'n rood lampje bij Online en dat ken ik niet.
Ik heb dat nog nooit gezien als ik niet kon internetten en nu wel :? :?.

Verwijderd

dat noemen ze nou Chello, het is van UPC en zoals je wellicht weet zuigt dat.....

Verwijderd

De betekenis van knipperende lampjes kun je, afhankelijk van het type modem, hier en hier vinden.
Waarschijnlijk is er geen sync doordat het signaal te zwak is ofzo..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2002 22:15 . Reden: oeps, verkeerde url ]

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 22:10:
dat noemen ze nou Chello, het is van UPC en zoals je wellicht weet zuigt dat.....
Nou ik heb dit anders nog nooit gehad het was altijd tip top hier. En ik kan er niks aan doen dat jij vind dat UPC zuigt maar ik kan hier alleen Chello en Mxstream krijgen, maar als ik weg wil van Chello.
Neem ik wel meteen BBnet en geen Mxstream.

• cûora
mxstream is relatief duur maar wel stukken stabieler naar het schijnt, dat het eerst tip en top was zal wel komen doordat je buurman toen nog geen internet had en nu wel, hoe meer mensen tegelijk het hebben per **** kweenie hoe dat heet, hub ofzo :? hoe slechter het wordt...

• FabiandJ
  • Niet online
cuora schreef op 15 augustus 2002 @ 22:20:
mxstream is relatief duur maar wel stukken stabieler naar het schijnt, dat het eerst tip en top was zal wel komen doordat je buurman toen nog geen internet had en nu wel, hoe meer mensen tegelijk het hebben per **** kweenie hoe dat heet, hub ofzo :? hoe slechter het wordt...
Nou mijn buren die hebben geen Chello weet ik en als die het hebben gebruiken ze het amper.

Verwijderd

Dutch3men schreef op 15 augustus 2002 @ 22:29:
Nou mijn buren die hebben geen Chello weet ik en als die het hebben gebruiken ze het amper.
Ach, dat is ook zo'n onzin verhaaltje.. :O .. de kabel die door je wijk loopt is enkele 10 tallen MBits. Je modem is gelocked op 1.5 Mbit, dus als je buurman 24 uur per dag de volle bandbreedte gebruikt merk je daar niets van. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als chello teveel aansluitingen in een wijk heeft zonder deze op te splitsen in meerdere hubs.

• cûora
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 22:39:
[...]

Ach, dat is ook zo'n onzin verhaaltje.. :O .. de kabel die door je wijk loopt is enkele 10 tallen MBits. Je modem is gelocked op 1.5 Mbit, dus als je buurman 24 uur per dag de volle bandbreedte gebruikt merk je daar niets van. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als chello teveel aansluitingen in een wijk heeft zonder deze op te splitsen in meerdere hubs.
Ik weet niet hoeveel mbits zo'n kabel dan is maar als het 100 is en er zitten 100 mensen dan zit je dus al met een probleem lijkt me :?
Ik heb er dus weinig last van dat ik geen bandbreedte heb, maar wel dat het regelmatig even gereset wordt waardoor ik mijn router opnieuw aan en uit moet zetten......
Maar goed het zal het zoveelste topic hierover wel weer zijn dus echt veel nuttigs zal ik niet toe te voegen hebben :) :)
Pagina: 1