[98/95 met 2k adv. server] login problemen

Pagina: 1
Acties:

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:06
Ik zit hier met een heel irritant probleem. Mijn clients willen soms niet aanmelden op de 2k server. Andere keren gaat het zonder problemen.

- de kabels zijn goed
- de gebruikersnamen bestaan
- de wachtwoorden kloppen

Het probleem gaat ongeveer zo:
1.) Computer start op
2.) login met gebruiker: leerling01
3.) aanmelden mislukt, kan geen server vinden
4.) login met andere gebruiker: leerling02 (dan werkt het opeens wel)
5.) meld weer af
6.) login met gebruiker leerling01 geen probleem

Het ligt niet aan de gebruikers leerling01 en 02 aangezien dit slechts voorbeelden zijn :)

Dit helaas niet een oplossing voor mijn probleem aangezien ik iedereen moet vertellen hoe ze dat moeten doen en sommige mensen snappen de principes van het inloggen niet laat staan dat ze 2 keer moeten inloggen waarvan 1 keer met een andere username....

Ik kwam eerst achter dit probleem op Windows 95 clients alleen gauw daarna gebeurde het ook bij de Windows 98 client.

Ik heb gezocht op GoT en op de microsoft support site en hier kon ik eigenlijks alleen iets vinden over een login probleem vinden met betrekking tot Windows 95. Hiervoor was een patch geschreven maar er stond ook dat de bug er in windows 98 uitgehaald was... helaas niet voor mij blijkbaar.

Het is een Windows 2000 Advanced server alleen heb ik 0,0 rechten hierop. Ik zoek dus eigenlijks naar een lokale oplossing voor de clients... maar alles is welkom!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
meer netwerkinfo graag :)

-Welke DHCP optie's geef je mee (Gebruik je dhcp?)
-Wins server? (zoja welke node type?)
-DNS?

A wise man's life is based around fuck you

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:06
sorry ik zal zo veel info geven als mogelijk. Zoals ik al zei ik kan niks op de server doen (behalve mappen aanmaken) maar dit is de info die ik uit me hoofd weet

- DHCP server (192.168.25.xx en 255*3.0 als subnet, voor de rest niets naar mijn weten)
- WINS server: nee
- DNS: Volgens mij wel

De server doet vrij weinig... alleen wat users (max 10 tergelijk) en die users doen ook vrij weinig (sommige gebruiken enkele netwerkapplicaties, ook nog eens erg kleine applicaties)

Nog wat client gegevens:
Allemaal wat oudere computers
Netwerkeigenschappen:
Aanmelden op Windows NT domein
TCP/IP
Bestanden en printers delen
en de NIC offcourse

[ Voor 0% gewijzigd door Zorg op 15-08-2002 21:30 . Reden: client gegevens toegevoegd ]

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Voor downlevel clients (idg win9x) dien je wins te activeren.