Harde schijf van 80 GB mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• libralion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05-2005
Ik wil graag programma's van de tv gaan opnemen een ook videobanden en dan bewerken. Ik heb nu alleen maar een harde schijf van 15 GB en een van 2 GB. Kan ik een harde schijf van 80 Gb in mijn pc doen?
Dit is wat ik heb:
Celeron 2, 766 mhz
384 MB sdram
Windows 98 SE

The real power behind whatever success I have now was something I found within myself -- something that's in all of us, I think, a little piece of God just waiting to be discovered. Tina Turner

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hangt echt allemaal van je mainboard af (bios van je mainboard)... dus wat is het merk (type) van je mainboard?

A wise man's life is based around fuck you

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Ligt eraan of je BIOS het ondersteunt?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Heb je nog genoeg slots vrij? Je hebt namelijk al 2 HDD's.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37

Sick Nick

Drop the top!

celly 766 zal wel een redelijk nieuw bord hebben (440BX of nieuwer) dus dat gaat wel werken denk ik. Denk dat ie wel nieuw genoeg is dat de 32 gb limiet al weg is. Groter dan 137 zal nu het probleem voor je zijn schat ik in (dus als je denkt een 160 gb ofzo erin denkt te hangen, dat gaan denk ik niet werken)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 09:56

FastBunny

Give it the Works !

T kan altijd. Je kan ook een 80gb hdd in een oude 486 stoppen. Alleen moet je dan een software util draaien die je hdd op orginele grote laat zien ongeacht de grote die de bios aangeeft :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

raadpleeg jouw mobo bios!! of deze 80 GB aankan. anders moet je je bios flashen. ongetwijveld zit dit (howto bios flashing etc...) ook tussen bij je mobo fabriekant OFFICIAL website.

Verwijderd

FastBunny schreef op 15 augustus 2002 @ 21:04:
T kan altijd. Je kan ook een 80gb hdd in een oude 486 stoppen. Alleen moet je dan een software util draaien die je hdd op orginele grote laat zien ongeacht de grote die de bios aangeeft :)
Volgens mij is dat niet waar. Veel mensen hebben nu immers een vergelijkbaar probleem de 136 GB limiet. Er zijn daarvoor slechts 2 oplossingen: 1) de firmware van je controller flashen. of 2) een U-ATA 133 controller kaartje kopen. Van een softeware oplossing weet ik niks.

Wsat jij bedoelt is een E-IDE schijf aan een IDE controller hangen dmv. een software tool. Ik weet niet of dat ook mogelijk is voor het oplossen van de 36 GB limiet. Volgens mij moet je dan echt een controller hebben die het ondersteunt

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 09:56

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 21:14:
[...]

Volgens mij is dat niet waar. Veel mensen hebben nu immers een vergelijkbaar probleem de 136 GB limiet. Er zijn daarvoor slechts 2 oplossingen: 1) de firmware van je controller flashen. of 2) een U-ATA 133 controller kaartje kopen. Van een softeware oplossing weet ik niks.
of je bios flashen zodat deze LBA 48bits ondersteuning krijgt.

Die software dingen zijn er al heel lang. OnTrack enzo. Die trekken zich niets aan van bios of controller beperkingen aan :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13

OgWok

U.N.C.L.E.

W98SE ondersteund alleen bestanden niet groter dan 2 GB, dus dan ben je snel klaar tenzij je realtime gaat comprimeren met bv DiVx.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
OgWok schreef op 15 augustus 2002 @ 21:26:
W98SE ondersteund alleen bestanden niet groter dan 2 GB, dus dan ben je snel klaar tenzij je realtime gaat comprimeren met bv DiVx.
4Gb is het maximum bij windows 98...

A wise man's life is based around fuck you

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Als je geen slots meer over hebt bestaan er altijd AGP kaarten die je 'uiteraard' in je Moederbord steekt en daar kun je dan nog 4 andere Drives op aansluiten. Maar nadeel is echter dat je met grote schijven langzaam leest.

Verwijderd

FireArrow schreef op 15 augustus 2002 @ 22:24:
Als je geen slots meer over hebt bestaan er altijd AGP kaarten die je 'uiteraard' in je Moederbord steekt en daar kun je dan nog 4 andere Drives op aansluiten. Maar nadeel is echter dat je met grote schijven langzaam leest.
je zal pci bedoelen??? :?

agp = accalerated graphics port, oid

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
FireArrow schreef op 15 augustus 2002 @ 22:24:
lol dat zal niet echt lukken via AGP :P

Het hangt er van af of je mobo wel die hd accepteerd/ondersteund zou je ff op de site moeten kijken van mobo fabriekant

• libralion
Nou dat zijn een helebooel tips.
Voor de goede orde dit is wat ik nog meer heb:

Moederbord: AL440LX
daarop een slot 1 converter van Powerleap. origineel was het een pentium2 233 mhz. Met die slot converter kon er een Celeron 2, 766 mhz op en dat werkt perfect.
De bios heb ik geupdate tot: 4A4ll0x.86A.0012.P14

Als 2 Gb met Windows 98 SE kan bewerkt worden kom ik een heel eind denk ik. Gewone films zijn volgens mij niet veel groter.

The real power behind whatever success I have now was something I found within myself -- something that's in all of us, I think, a little piece of God just waiting to be discovered. Tina Turner

• libralion
Nog een vraag voor fastbunny:
Wat is de naam voor die software util om de juiste grootte van de harde schijf te zien?

• [BoSS]
  • Laatst online: 06:18

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 21:14:
[...]

Wsat jij bedoelt is een E-IDE schijf aan een IDE controller hangen dmv. een software tool. Ik weet niet of dat ook mogelijk is voor het oplossen van de 36 GB limiet. Volgens mij moet je dan echt een controller hebben die het ondersteunt
Is zeker weten wel mogelijk. Ik heb in mijn 486 (mijn voormalige server) nog een 40Gbyte HD gehad, met een zogenaamde bootmanager (zo heet zo'n programmaatje) werkte dat perfect!
En hij zal ook de 137Gbyte limiet of wat dan ook kunnen opheffen, het is gewoon software die tussen het BIOS en de software in zit zeg maar. Het BIOS denkt te maken te hebben met een <2gb schijf. Als een programma iets wil lezen/schrijven naar de HD, onderschept de bootmanager dit, en geeft de échte gegevens over de harde schijf.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

libralion schreef op 16 augustus 2002 @ 08:45:
Nou dat zijn een helebooel tips.
Voor de goede orde dit is wat ik nog meer heb:

Moederbord: AL440LX
daarop een slot 1 converter van Powerleap. origineel was het een pentium2 233 mhz. Met die slot converter kon er een Celeron 2, 766 mhz op en dat werkt perfect.
De bios heb ik geupdate tot: 4A4ll0x.86A.0012.P14

Als 2 Gb met Windows 98 SE kan bewerkt worden kom ik een heel eind denk ik. Gewone films zijn volgens mij niet veel groter.
Shake die 80 Gb maar. Ik heb echt nog nooit zonder hang en wurgwerk een HDD van groter dan 8 Gb op zo'n bord aan de gang gehad, één keer 1-tje van 40, met de Jumper op "limit to 30 Gb" , maar dan 80?? Ik denk dat als je dat al aan de gang krijgt het qua HDD snelheid zo bagger traag is dat datgene waar jij het voor wil gaan gebruiken niet meer te doen is (Veel framedrops bij opnemen etc.)

System Specs

• libralion
Nou dat klopt natuurlijk niet. Ik heb nu een harde schijf van 15 Gb erin en die werkt perfect.

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Die 'bootmanagers' kun je downloaden bij de fabrikant van je harde schijf. Is niet de meest ideale oplossing, maar het werkt wel. Beste is toch nog altijd een flash update.

I like it red, with 150 bhp..

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 16:35
Even hierop volgend,

Een 40 GB op een compaq p166 mhz zoe dat lukken?

debeerzietzevliegen.nl

• [BoSS]
  • Laatst online: 06:18

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Jep. Zoals ik al zei, werkt het niet "normaal" dan werkt het wel met de bootmanager van de fabrikant...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• libralion
Nou ik ben nog eens rond gaan kijken en heb het volgende gevonden:
Een Ultra Ata 100 PCI kaartje en een 60 GB WD harddisk 7200 RPM.
Gaat dit dus lukken op het volgende moederbord?

Intel Atlanta AL440LX; busspeed 66
Bios P14, is de laatste nieuwe, nieuwere komen er niet meer.

Vast weer bedankt! :)

• libralion
zwelgje schreef op 15 augustus 2002 @ 21:27:
[...]

4Gb is het maximum bij windows 98...
Is er echt geen manier om meer op te nemen met Windows 98 SE?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja: Windows 2000/XP installeren met NTFS. Dit bestandssysteem kan bestanden hebben die net zo groot als de partitie is :)

Ik doe hem op slot, omdat dit best wel een searchvraag is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.