DVD kijken met headphone: Dolby Headphone of A3D/D3D?

Pagina: 1
Acties:

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:32

GG85

.......

Topicstarter
Ik vroeg me dus af wat ik het best kan kiezen bij gebruik van een headphone in Power DVD XP om een zo mooi mogenlijk 3d geluid te krijgen. Ik ben namelijk van plan om maar eens een headphone (hd490) te gaan kopen maar vroeg me af wat de meeste tweakers gebruiken: Dolby Headphone of A3D/D3D, en waarom?
Ik zelf heb trouwens zelf een SB Live player 1024, dus moet ik A3D in softwaremodus draaien?

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
De tweakertjes weten toch wel hoe zij DVD kijken en waarom!?

Verwijderd

Ik heb alleen Dolby Headphone geprobeerd (toen had ik nog geen geluidskaart die A3D ondersteunde) en dat klonk best goed moet ik zeggen :)
Maar nu heb ik een echte Home Theater set en gebruik ik geen koptelefoon meer :D

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
hmmmz

A3D is toch afhankelijk van realtime 3D berekeningen :?

Ik denk dat je mooier geluid krijgt bij Dolby....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Maar A3D kun je toch met bijv. een SB Live in software modus gebruiken? En het ziet er in PowerDVD veel professioneler uit dan Dolby waar je maar 3 opties hebt. Probeert dolby wel 5.1 geluid na te bootsen? En klingt het door een headphone sowieso een beetje realistisch?

Verwijderd

Waarom probeer je het niet gewoon uit :?

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Ik hoor zelf tussen dolby headphone en a3d/d3d weinig verschil. Ik wil alleen weten wat in theorie het beste resultaat geeft met een headphone. Of wat de meeste tweakers er van vinden.

Verwijderd

die dolby headphone SUCKED. beetje opgeblazen geluid, beetje galm erin en klaar...dan nog liever in stereo luisteren
Pagina: 1