winxp/win2k prob

Pagina: 1
Acties:

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
ik wilde op een 60 gig schijfje (voor mun toekomstige servertje thuis) ff win 2000 pr installen, maar omdat hij btje moeilijk deed op de computer waar hij in komt te hangen, had ik um tijdelijk aan mijn computer gehangen, win 2000 geinstald en trug gehangen. nu het probleem:

ik krijg win xp (het besturingssysteem op mijn comp) nie meer opgestart.
als ik dat bootmenu zie en win xp kies dan looptie vast..

Als ik echter die schijf ff loskoppel doet win 2000 het perfect. maar zou ik zomaar de datakabel van de win xp schijf erin kunnen stoppen, en dat ie um dan gelijk herkend?

Mijn Systeem Specs

• SH007
  • Niet online
maar zou ik zomaar de datakabel van de win xp schijf erin kunnen stoppen, en dat ie um dan gelijk herkend?
dit kan ik niet volgen :?

Verwijderd

On the fly IDE kabels wisselen ofzow?? :?

• TheWarden
jah, zoiets jah, ik heb die win xp schijf ontkoppeld om toch op win2k te kunnen, maar zou ik de ide kabel van die win xp schijf trug kunnen stoppne, en dat win2k hem telijk herkend??

Mijn Systeem Specs

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 12:50

Vizorium-5

Framerate = Life

w2K heeft je MBR van je andere harde schijf veranderd, denk ik.
probeer met de xp cdrom je xp te fixen

Verwijderd

Nope, je bios is de eerste die die schijf moet zijn en als hij daar niet staat....

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 16:25

Caveman

whahoehaha

Je kunt niet zomaar 2 primare bootschijven in je pc hangen, daar snap ie nix van. Je bent wel wat karig met info... De schijf waar 2k op moet komen doet een beetje moeilijk, en dus hang je hem in een andere pc om hem dan te installen ? Als je hem dan weer terug hangt in die andere pc dan doet ie het nooit.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

misschien als je heeel crea met je Boot.ini bent.. :)

• TheWarden
ok, ik heb net ff vizorium-5's advies gevolgd.. (voor de 2e x, na de eerste reactie van muhzelf al) maar ik krijg de foutmelding:

file \i386\halacpi.dll could not be loaded
error code: 32768

zal mijn cd naar de tering zijn? tis namelijk engelse versie xp... eerste die ik had... en met nederlandse lijkt t mij nie zo handig om da te doen... andere id'en graaag

Mijn Systeem Specs

• TheWarden
Cavie schreef op 15 augustus 2002 @ 20:49:
Je kunt niet zomaar 2 primare bootschijven in je pc hangen, daar snap ie nix van. Je bent wel wat karig met info... De schijf waar 2k op moet komen doet een beetje moeilijk, en dus hang je hem in een andere pc om hem dan te installen ? Als je hem dan weer terug hangt in die andere pc dan doet ie het nooit.
ik heb die hdd in mijn computer gehangen, omdat de server (p2 333mhz) geen 60 gig aankan, en hij wil mijn pci ide controller tijdens de setup niet herkennen. dus dan moet ik um wel ff tijdelijk in mijn computer hangen.

Mijn Systeem Specs

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
SH007 schreef op 15 augustus 2002 @ 20:39:
[...]

dit kan ik niet volgen :?
volgens mij bedoeld ie dat ie de voeding vast aansluit en dan zonder ide kabel in die andere schijf windows opstart en als ie dan wel doorstart...daarna de ide kabel aansluiten op de andere schijf.
Dit gaat volgens mij niet werken want ze moeten toch eerst gedetecteerd worden door je bios als ze niet hot swappable zijn of heb ik het mis?

• TheWarden
jah, idd, da bedoel ik.... maar ik denk nie dat ze hot swappable zijn, was er al bang voor, ga maar is aan de gang met ntfs recovery software :( :S iig allemaal bedankt

Mijn Systeem Specs

Pagina: 1