Op zoek naar de perfect mini-dv cam

Pagina: 1
Acties:

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Gegroet allen. Na jaren trouwe dienst is mijn JVC DVL-9600 camera er mee opgehouden, tijd voor een volwaardig opvolger dus. Ik heb zelf er wat rond zitten kijken, en kwam bij de CANON DM-MV500I uit. Hij's klein, ziet er degelijk uit (goede grote knoppen). Ik heb hem totnutoe echter alleen maar achter glas gezien, zou iemand mij kunnen vertellen of het inderdaad een degelijk sterk ding is ? Ik sta echter ook nog open voor alternatieven, zolang de camera maar aan de volgende eisen voldoet :

- goede videokwaliteit
- redelijk klein (zolang het maar niet zo'n log ding is)
- foto functie en mogelijkheid voor foto transfer naar pc
- (niet echt nodig) Nachtzicht
- (niet echt nodig) Steadyshot

Zoom doet me niet zo veel, en firewire zit tegenwoordig wel op iedere camera. Ik heb al wat op kieskeurig.nl rondgekeken, maar dat is ongelooflijk veel en et commentaar bij de camera's is wat gebrekkig. Verder ben ik wel geinterreseerd waar de gotter zn video'tjes mee schiet :)

[ Voor 0% gewijzigd door basvcds op 15-08-2002 20:33 . Reden: typo ]

www.baskoole.com

Verwijderd

moved GT >> AVH

• basvcds

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
O-)

www.baskoole.com

Verwijderd

ik heb leen wel eens de panasonic mx300 van m'n pa's werk! heb zelf wel zitten kijken naar een sony cam, maar ik gebruik hem daar eigenlijk te weinig voor om meteen 1000 euro uit te geven... die mx300 is wel vrij prijzig hoor (was toen 6000+ GULDENS)
is een heel fijn apparaat waar echt alles op en aan zit! ook zo'n 3CCD ding

verder heeft een vriend van me een sony dcr-trv30
is ook niet zo groot en prima beeldkwaliteit! kan memorystick in om foto's te maken... ik ben zelf niet zo weg van het maken van foto's met je videocam... je kan in de meeste gevallen nog beter een goedkope digicam kopen (maar da's mijn mening)

maar hoeveel wil je max. uitgeven aan een videocam?

Verwijderd

keuze is dan makkelijk: de Sony DCR-TRV120E.
ongetwijfeld!
(het heeft echt alles en is gewoon de beste van de beste)

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:16

Barca

In Search Of Sunrise

Wat ik me afvraag is of er nou zoveel verschil zit tussen de diverse merken en types. :? Want persoonlijk word ik er echt geen wijs uit. Er is gewoon zoveel keuze!

Edit: What about de MiniDV Sony DCR-TRV340? Is dat wat?

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 01:27:
keuze is dan makkelijk: de Sony DCR-TRV120E.
ongetwijfeld!
(het heeft echt alles en is gewoon de beste van de beste)
Maar dat is geen MiniDV camera, maar een Digital 8. Ik heb zelf sinds 1,5 maand de Sony DCR-TRV27E, vergelijkbaar met de camera die ergens hierboven beschreven wordt (DCR-TRV30). De videokwaliteit is erg goed en ik ben zeer tevreden met de camera. Met de USB aansluiting is het eenvoudig foto's overzetten naar de PC en is hij ook als webcam te gebruiken. Op de Memory Stick kunnen foto's en mpeg-filmpjes opgeslagen worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotovideoshop.nl/media/sony_dcr_trv27.jpg

- 1 miljoen pixel CCD (de mooiste foto's maak ik toch nog met mijn Minolta 505 Si ;))
- 3.5" LCD display (groter dan de meeste camera's, die hebben 2,5")
- Horizontale resolutie: 520 lijnen
- Carl Zeiss lVario Sonnar lens (een goede lens is meer dan het halve werk :))
- 10x optische zoom, 120x digitale zoom
- Super Steady Shot
- i.Link: DV in/uit
- Analoge input (analoog signaal kan omgezet worden naar digitaal signaal)
- USB Streaming: camera is ook als webcam te gebruiken
- SuperNightShot: kleurenopnames maken bij volledige duisternis
- 35mm equivalent: 3.7 - 37mm
- Sluitertijden: 1/4 tot 1/4.000 sec.
- Afmetingen: 76x93x162mm

Wordt geleverd inclusief:
Adapter / Lader, accu (np-fm50), afstandsbediening, AV kabel, lenskapje, schouderriem, 8 MB MemoryStick, USB kabel, software.

Bij www.diga4u.nl besteld, goede prijs en prima geregeld!

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Barca schreef op 16 augustus 2002 @ 08:20:
Wat ik me afvraag is of er nou zoveel verschil zit tussen de diverse merken en types. :? Want persoonlijk word ik er echt geen wijs uit. Er is gewoon zoveel keuze!

Edit: What about de MiniDV Sony DCR-TRV340? Is dat wat?
Ook dat is geen MiniDV maar een Digital8 camera.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

HUH? Als ik op http://www.kieskeurig.nl/...rig.nsf/document/videocam bij "vergelijken op specificaties" voor opslagtype Mini-DV kies, dan komt de Sony DCR-TRV340 toch echt naar voren. Lekker handig, maken mensen dus blijkbaar een keuze met behulp van een site en dan klopt er geen hout van. :? :? :?

• basvcds

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Die DCR-TRV120E ziet er heel goed uit, maar ik vraag me toch af of er mensen zijn met ervaring emt een canon camera ?

www.baskoole.com

Verwijderd

Ik heb een sony dcrpc5 (die is ondertussen opgevolgd door de 9 dacht ik).
Ik ben heel erg tevreden al had ik wel liever een megapixel camera maar die was destijds nog niet in die afmeting verkrijgbaar. Maar die van mij heeft nagenoeg alles: nightshot, steadyshot, memorystick, foto functie en de bediening die is op het touchscreen lcd scherm verwerkt. enige nadeel isdat het geen DV in heeft (uiteraard wel dv/ iLink out).

Mocht geld geen rol spelen: ik heb wat sony micro-dv cameras gezien. Die schelen echter niet zoveel qua formaat met die van mij (wel met de gemiddelde DV camera) maar zijn wel wat dunner.

• SiHiDa
  • Laatst online: 01-03-2023
Met een gemodificeerde NV-DS11EG van Panasonic. Beeld en geluidskwaliteit zijn fantastisch en via een Pronto-kabel kan je de foto'tjes zo naar de PC brengen. :)
La_Pazz schreef op 16 augustus 2002 @ 13:24:
[...]

[edit] he devster, ook gij? Ik heb um sinds mei en ben zeer enthousiast! :D
Verkeerde knopje, La_Pazz? :+ :P

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
Sony TRV-27E perfect gewoon, megapixel, zeiss lensje, memorystick, usb, nightshot etc

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
La_Pazz schreef op 16 augustus 2002 @ 13:22:
Sony TRV-27E perfect gewoon, megapixel, zeiss lensje, memorystick, usb, nightshot etc

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

* Barca kickt dit topic eenmalig iets omhoog daar zijn vraag helaas nog niet is beantwoord

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Absoluut de Sony DCR-PC120; is MiniDV, heeft 1.55MPixel! foto functie met automatische flitser (erg handig als je ook 's avonds pics wil maken), Carl Zeiss lens, Nightshot 0 lux = echt in pikkedonker filmen, Bluetooth (wat tegenwoordig toch zinvol lijkt te worden), er zijn veel accesoires voor verkrijgbaar (andere opschroefbare lenzen bijv.), hij's toch erg klein en handzaam, accu doe je lekker lang mee, hoge kwaliteit afwerking (voelt ook erg solide aan), heeft USB en Firewire (USB om snel je foto's en Firewire om je filmpjes naar je harddisk te dumpen mbv bijv Studio7 van Pinnacle (en na bewerking kan je de film weer terugzetten op tape), memorystick (koop meteen die 128MB stick erbij dan kan je gewoon 143 pics maken op hi quality) , fijne ergonomische bediening....hmm, dat zijn voor mij ongeveer wel de redenen geweest dat ik hem heb gekocht toentertijd. :) Nooit spijt van gehad en hij heeft ook nog erg veel mogelijkheden. (bijv. alsnog foto's maken van de film die je a/h afspelen bent)

• Karel2001
  • Laatst online: 03-06-2022
ik sluit me aan bij DOOmer, ik heb zelf de DCR-PC100 (voorloper van de PC120)
absolute top!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

La_Pazz schreef op 16 augustus 2002 @ 13:24:
[...]

Ja, ik ook.. sinds eind juni en ik ben ook erg blij met het apparaat!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Barca schreef op 16 augustus 2002 @ 09:42:
HUH? Als ik op http://www.kieskeurig.nl/...rig.nsf/document/videocam bij "vergelijken op specificaties" voor opslagtype Mini-DV kies, dan komt de Sony DCR-TRV340 toch echt naar voren. Lekker handig, maken mensen dus blijkbaar een keuze met behulp van een site en dan klopt er geen hout van. :? :? :?
Check deze site maar eens:

http://www.sony.com.ph/pr.../digital8/dcr-trv340.html

de link zegt het al... Digital 8...

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

DOOMer schreef op 16 augustus 2002 @ 23:30:
Absoluut de Sony DCR-PC120; is MiniDV, heeft 1.55MPixel! foto functie met ...
1,0 of 1,55.... allemaal nog onder de maat voor echt mooie foto's....

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

< Never Mind ik keek verkeerd > 8)7

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:26
Ik ben ook op zoek naar zo'n mini DV camera, de IP serie van Sony kan je volgens de meeste sites wel afschrijven, veel te duur voor het geleverde..(echte gadget, klein en stoer)

Zit nu te twijvelen tussen de Sony PC101 en de JVC GR-DVX707... Denk dat het de Sony wordt, aangezien ik daar mijn memorysticks in kan stoppen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Pagina: 1