Brander werkt niet onder XP

Pagina: 1
Acties:

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 12:56

GG85

.......

Topicstarter
Mijn net nieuw gekochte Aldi (Medion/Mitsumi) brander werkt alleen onder veiligemodus in Windows XP. Als ik hem probeer te gebruiken in bijv. Nero dan geeft hij na een poosje een communicatie fout. Het gekke is dat hij het in veilige modus wel doet en bijv een CD-RW leegmaken (volledig 19min) ook gewoon in normale modus werkt. Het ligt dus niet aan de brander zelf. Aangezien er geen extra drivers voor de drive nodig zijn ben ik maar op zoek gegaan naar een firmware maar die kon ik niet vinden. Ik heb autorun en de ingebouwde brandfuncties zowel in gpedit.msc als in de verkenner uitgezet maar het probleem blijft. Het lijkt mij dat het door een of andere service komt die met windows wordt geladen omdat hij het in veiligemodus wel doet. Ik begin er aardig gek van te worden!

Ps: K'heb de search gebruikt maar daar staat dit probleem niet in, en de daar gegeven oplossingen werken niet.

Verwijderd

flikker dat inc cd er eens af?

Verwijderd

ik heb ook een brander, een atapi ik weet het merk niet precies meer maar hij werkt ook niet onder veilige modus, alleen onder win98 met software :'(

Verwijderd

Probeer ForceAspi eens.

Misschien dat dat helpt.

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
inc cd is niet geinstalleerd (zit toch bij nero)? En wat is forceaspi?

Verwijderd

A program to force the install of Adaptec's latest ASPI drivers, even if you don't meet the requirements set up by Adaptec.
Ik heb dit probleem ook al een paar keer gehad en na gebruik van forceaspi was het opgelost.

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Dit werkt dus niet, ik heb alles geinstalleerd en gecheckt met het progje dat in index.htm staat. maar hij geeft weer naar een poosje de error.

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Niemand een idee waar dit aan kan liggen??? Kheb net Xp pro vers geinstalleerd maar ook dat werkt niet!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 11:47
ASPI installeren en klaar is kees. Ze zitten standaard niet in windows omdat ze zo nodig hun eigen brandsysteem erin wouden hebben.

Dat IS de oplossing of je brander is stuk :P

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Hoe kom je daaraan dan? En het lijkt me dat ForceAspi dat al installeerd???
Niemand???

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Hij doet het!!! De oplossing was (puur toeval) de harddisk die op hetzelfde ide kanaal zat in LBA modus zetten. Iemand een verklaring hoe dit kan?
Pagina: 1