Napster op computer in netwerk minder bandbreedte

Pagina: 1
Acties:

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:19

Pierik

I'll be back!!!

Topicstarter
Kan ik napster op een computer in het netwerk hiero op de een of andere manier minder bandbreedte geven. Mijn vader heeft namelijk zo'n 600 bestanden gedeeld :( en gaat dus zo'n beetje een heleboel bandbreedte naar zijn computer toe. Het gevolg is dat het internetten hier dus een stuk langzamer gaat :( . Ik heb al een paar keer gevraagd of ie wat minder bestanden wou delen omdat het zoveel bandbreedte kost. Maar dat wil ie dus niet vandaar.

De internetverbinding wordt gedeeld via ipchains (linux dus) ik zou alleen niet weten hoe ik zoiets moet doen. Maar please help me! :)

Iracing Profiel

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:27

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

ffies off-topic> he Distorion !!! Leuk dat jij hiero ook bent :)

• Pierik

Pierik

I'll be back!!!

Topicstarter
[off topic]
Ja he. Er zijn ook volgens mij steeds meer lui van het formule1 forum die hier naartoe gaan. Ik zat hier al een hele tijd onder de nick Destruction maar nou heet ik hier dus ook distortion :)[/off topic]

Iracing Profiel

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 09:27

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

offtopic:)> LOL ik zit hier al een tijdje geregd maar post niet veel...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 20:27 schreef Distortion het volgende:
Maar dat wil ie dus niet vandaar.

De internetverbinding wordt gedeeld via ipchains (linux dus) ik zou alleen niet weten hoe ik zoiets moet doen. Maar please help me! :)[/quote]hij heeft wel een beetje gelijk, omdat dat de essentie van napster, DELEN!!!!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

zet gewoon dat delen uit op zijn pc:)

• Pierik

Pierik

I'll be back!!!

Topicstarter
Tja ik kan dat wel gewoon uitzetten natuurlijk maar dan zet hij het gewoon weer aan dus dat is ook geen oplossing. :)

Iracing Profiel

• shadax
  • Niet online
# volgende 3 aanpassen
# EXTIF interface waarop internet binnen komt
# EXIP je externe ip
# DATAPORT poort waarop je vader deelt
EXTIF="ppp0"
EXTIP="200.200.200.200"
DATAPORT="2123"

UNIVERSE="0.0.0.0/0"

/sbin/ipchains -A output -j REJECT -i $EXTIF -p tcp -s $EXTIP -d $UNIVERSE $DATAPORT

/sbin/ipchains -A output -j REJECT -i $EXTIF -p udp -s $EXTIP -d $UNIVERSE $DATAPORT

• Pierik

Pierik

I'll be back!!!

Topicstarter
Gooit ie op deze manier niet gewoon de hele zooi dicht? Ik zit nou nog op school en ik ga dat als ik straks thuis ben wel ff proberen maar als ie de poort dichtgooid is dit niet wat ik zoek. Ik zoek iets dat de bandbreedte beperkt. (anders krijg ik ruzie :) )

Iracing Profiel

• Pierik

Pierik

I'll be back!!!

Topicstarter
Dit scrippie gooit dus de hele zooi dicht kom ik nou achter. Ik heb napster nou al een tijdje openstaan op de comp van m'n pa. En er zijn inmiddels al 10 timeouts van lui die proberen wat op te halen :) . Niet dat ik dat erg vind maar ik denk dat m'n vader er toch anders over denkt. :)

Iracing Profiel

Verwijderd

De meest simpele oplossing:

1. Stel de maximum simultaneous uploads per user op 1.
2. Gooi iedereen in de ignore-lijst die een te hoge upload heeft.
Pagina: 1