Toon posts:

[PHP] Undefined Variable errors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb PHP op mijn WinXP geinstalleerd en draai IIS (is puur om scripts te debuggen), maar alle scripts geven steeds Undefined Variable errors..

Voorbeeld: http://217.120.65.82/test.php?color=red , geeft "Undefined variable: Color", terwijl ik $color in de bovenstaande url "red" heb geset. De sourcecode van dit script: http://217.120.65.82/test.txt . Ik heb ook geprobeert "Global $Color;" aan de code toe te voegen, dan geeft ie geen error, maar de font blijft onveranderd, zwart.

Overigens schijnt PHP wel goed geinstalleerd te zijn, zie http://217.120.65.82/index.php , simpele windows install, kan ook weinig misgaan.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

PHP Version 4.2.2

Okay, dan mag je dit eens gaan lezen. Er zijn namelijk wat dingetjes veranderd sinds PHP 4.1 :)

Verwijderd

ennn, daarbij zijn variabelen nog case-sensitive ook...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Color != color

Misschien heb je ergens een hoofdletter gebruikt ipv een kleine letter? Aannemende dat php en foutmeldingen case sensitive zijn. :o

Verwijderd

Topicstarter
Wat vaag, hoe kan ik zoiets anders oplossen op een simpele manier? En, verstuurt een form standaard niet dingen als script.php?var=value ?

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 21:12
Kijk eens in je php.ini, ik denk dat "error_reporting = E_ALL" aanstaat.
Verander dit eens in "error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE"...
(en dan je HTTP server restarten)

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Verwijderd

ironx schreef op 15 augustus 2002 @ 19:36:
WAT EEN BAGGEROPLOSSING

sorry hoor maar je kan toch ook gewoon correct coden? notices onderdrukken is in mijn optiek niet echt een optie hoor...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 19:35:
Wat vaag, hoe kan ik zoiets anders oplossen op een simpele manier? En, verstuurt een form standaard niet dingen als script.php?var=value ?
Standaard wel maar meestal emt post, maar daar gaat eht niet om, heb je dat stuk wel gelezen wat bij dat topic staat?! De essentie is dat je gewoon voortaan $_GET["color"] moet gebruiken ipc $color... ik vinnet best simpel hoor.. !?

edit:
Hmm, ja deze twee hadden ook in 1 post gekund, Sorry!

Verwijderd

Topicstarter
ironx schreef op 15 augustus 2002 @ 19:36:
Heb dit opgevolgd, maar het is inderdaad geen oplossing, geen errors meer, maar verder veranderd werkt het nog niet..

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 19:47:
Heb dit opgevolgd, maar het is inderdaad geen oplossing, geen errors meer, maar verder veranderd werkt het nog niet..

Je moet ook niet selectief lezen, maar alle aanwijzingen hier. ;)

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 21:12
WAT EEN BAGGEROPLOSSING
Geen dank... >:)

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Verwijderd

Topicstarter
Is opgelost, ik nam de tijd om http://www.zend.com/zend/art/art-sweat4.php door te lezen.
Ik moet wel zeggen, ik vind dit een kutzet van PHP om dit als standaard te verwijderen.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 20:03:
ik vind dit een kutzet van PHP

Dan hoop ik dat ik nooit een webapplicatie van jou nodig zal hebben....
Als je niet eens moeite doet de achterliggende gedachte te begrijpen en dan ook nog es die afkeurt op een dergelijk trieste manier...

Ik vermoed dat je vrij veel veiligheidsgaten gaat maken in je php-code...

Verwijderd

Is opgelost, ik nam de tijd om http://www.zend.com/zend/art/art-sweat4.php door te lezen.
Ik moet wel zeggen, ik vind dit een kutzet van PHP om dit als standaard te verwijderen.

Dan is het erg jammer dat je niet hebt begrepen waarom het precies is :)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40
Tja, dat zou niet nodig zijn geweest, als de gemiddelde PHP programmeur niet zo'n domme prutser was en door de nalatige en ondeskundige werkmethoden van de PHP gebruikers elke keer grote beveiligingsfouten in de code slopen.

Naar mijn idee is het beter dat goede code wel en slechte code niet werkt, dan dat beide werken, maar het een niet doet wat de bedoeling is.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom? is toch erg onhandig? Als servers nu gaan upgraden werkt de helft van al hun client's scripts niet meer omdat "register_globals" nu als standaard uit staat.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 20:07:
Waarom? is toch erg onhandig? Als servers nu gaan upgraden werkt de helft van al hun client's scripts niet meer.

Het is onhandig ja...

Maar de reden ervoor is toch echt wel een goeie imho.
Eigenlijk hadden ze het nooit _aan_ mogen zetten, zodat niet al die php-programmeurs zo lui waren geworden.

Verwijderd

Topicstarter
Wil iemand mij misschien de achterliggende gedachte vertellen dan?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 20:18:
Wil iemand mij misschien de achterliggende gedachte vertellen dan?

Die had je toch wel al gelezen in dat artikel dat je net gaf??
http://www.php.net/manual/en/security.registerglobals.php
Pagina: 1