Toon posts:

Prometeia + welk mainboard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben inmiddels al 8 uur aan 't speuren en heb ca. 50 reviews gelezen van verschillende mainboards en heb ook de nodige topics op dit forum met HEEL veel posts doorgenomen... maar ik kom er toch niet uit.

Ik heb een Prometeia, je weet wel, zo'n apegeile PC overklok diepvries 8) en heb hier al een zeer snel AMD systeem gehad, maar nu heb ik een P4 cpu kitje erbij gehaald en nu wil ik dus ook een P4 overklok machine in elkaar zetten, alleen ik kom er niet uit met welk mainboard. Ook wil ik een 2e AMD setup maken en dan gaan kijken welke van de twee ik definitief laat lopen. Het budget is zeer ruim en mijn vraag is dan ook aan alle hardcore Tweakers met een hoofdletter T: welke moederborden laten zich het beste klokken als de koeling BRRRUUUUT is?

Voor de P4 denk ik dat I850 niet zo geschikt is omdat ik hier en daar lees dat de FSB niet zo hoog in te stellen is, mocht dat niet zo zijn dan lijkt de Asus P4T533 mij wel lekker. De Iwill P4R533-N is welliswaar snel en heel stabiel, maar kan niet verder dan 156MHz. Een SIS chipset mag, al geef ik de voorkeur aan Intel. Als iemand een tip heeft welke snelheid cpu het beste te gebruiken is, houdt ik mij aanbevolen.

Voor de Athlon XP1800+ heb ik nou de beschikking over een XP333-R. Als de cpu het wil, doet deze nl. met gemak 200MHz FSB, alleen kan de Vcore niet hoger dan 2V zonder mod truc en ik wil dus NIET gaan modden.

De rest van het systeem is natuurlijk met PC1066 RDRAM of 400MHz CL2 DDR van Corsair, dus de bottleneck ligt volledig bij het mainboard.

Alvast bedankt, maten!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Epsilon

tjek het profiel van durondude. Die heeft een p4 1600 @ 3200 lopen bijna. Tjek zijn config zou ik zeggen!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 19:06:
Hoi,

Ik ben inmiddels al 8 uur aan 't speuren en heb ca. 50 reviews gelezen van verschillende mainboards en heb ook de nodige topics op dit forum met HEEL veel posts doorgenomen... maar ik kom er toch niet uit.

Ik heb een Prometeia, je weet wel, zo'n apegeile PC overklok diepvries 8) en heb hier al een zeer snel AMD systeem gehad, maar nu heb ik een P4 cpu kitje erbij gehaald en nu wil ik dus ook een P4 overklok machine in elkaar zetten, alleen ik kom er niet uit met welk mainboard. Ook wil ik een 2e AMD setup maken en dan gaan kijken welke van de twee ik definitief laat lopen. Het budget is zeer ruim en mijn vraag is dan ook aan alle hardcore Tweakers met een hoofdletter T: welke moederborden laten zich het beste klokken als de koeling BRRRUUUUT is?

Voor de P4 denk ik dat I850 niet zo geschikt is omdat ik hier en daar lees dat de FSB niet zo hoog in te stellen is, mocht dat niet zo zijn dan lijkt de Asus P4T533 mij wel lekker. De Iwill P4R533-N is welliswaar snel en heel stabiel, maar kan niet verder dan 156MHz. Een SIS chipset mag, al geef ik de voorkeur aan Intel. Als iemand een tip heeft welke snelheid cpu het beste te gebruiken is, houdt ik mij aanbevolen.

Voor de Athlon XP1800+ heb ik nou de beschikking over een XP333-R. Als de cpu het wil, doet deze nl. met gemak 200MHz FSB, alleen kan de Vcore niet hoger dan 2V zonder mod truc en ik wil dus NIET gaan modden.

De rest van het systeem is natuurlijk met PC1066 RDRAM of 400MHz CL2 DDR van Corsair, dus de bottleneck ligt volledig bij het mainboard.

Alvast bedankt, maten!
MSI I850 Pro5

Toppie overclokker! FSB en voltage in te stellen (tot 200 en tot 2.00 (dat 2.0 weet ik niet zeker moet ik zo ff in me bios kijken)) edit -> en met een Intel chipset

1.8 van me buurman draait op mijn mobo op 2.5 zonder probs (zonder voltage verhoging)

Over de Asus P4B hoor je ook goede dingen

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, dat zijn er 2, keep 'm cummin'

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14
Mhh een abit bd7 ofzo schijnt ook goed te zijn. En als je de keuze heb gemaakt over welk mainboard je neemt, wil ik de andere misschien wel overnemen

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Gigabyte 8IEXP. Beste getest door onder andere Tom's Hardware.
FSB in te stellen in stappen van 1 Mhz. AGP, Mem en CPU voltage in te stellen in stappen van 0.1 volt. Memory snelheid variabel met FSB, of te locken op 2.0 of 2.66. PCI variabel met FSB of te locken op een groot aantal verschillende snelheden.
Plus een hoop gadgets en toevoegingen.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Topicstarter
Gigabyte 8IEXP. Beste getest door onder andere Tom's Hardware.
Deze heeft helaas geen ondersteuning voor DDR333 en dat is toch wel een minimum vereiste. Of kan ik met dit mainboard de memoryspeed misschien asynchroon opkrikken (+33) bijvoorbeeld. Ik wil nl. wel een goeie geheugenperformance hebben. Het geheugen is 200MHz (400MHz DDR), en daar wil ik wel minimaal 190MHz van kunnen klokken.

Verwijderd

Topicstarter
MSI I850 Pro5

Toppie overclokker! FSB en voltage in te stellen (tot 200 en tot 2.00 (dat 2.0 weet ik niet zeker moet ik zo ff in me bios kijken)) edit -> en met een Intel chipset
Ik ga even kijken of je bij dit mainboard het geheugen kunt terugklokken, want ik wil toch wel minimaal 165MHz FSB halen en ik heb het idee dat PC1066 dat niet aankan. Of heb ik dat fout? Is 165MHz sowieso wel haalbaar met een P4?

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Epox 4G4A+

alle OC opties inbios aanwezig :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Abit IT7 is de beste keuze.

Ik heb de P4T533, en het bord begint te werken... maar pas na véél mods (condensatoren bijzolderen, Vrimm mod.... etc) niet echt straight forward...

Ik zou de IT7 nemen... enkel voor extreme gevallen is de ASUS wel een mogelijkheid.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

als je budget toch ruim is... koop dan ipv die 1800+ die je nu hebt een 2200+. Liefst in een winkel waar er veel doorheen gaan zodat je zeker weet dat je een nieuwe batch hebt, de kwaliteit van de 2200+ chippies wordt nl. steeds beter :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Is dit uit eigen ervaring? Wat ik wel fijn vind bij Abit is de mogelijkheid om alleen de FSB hoger te zetten, dus staat zeker in het licht. IS de TH7-II geen betere keuze?

Ik zie dat er ook al een nieuwe versie van de IT7 is: IT7-2 MAX, is die sowieso beter dan de originele IT7?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 23:54:
Abit IT7 is de beste keuze.

Ik heb de P4T533, en het bord begint te werken... maar pas na véél mods (condensatoren bijzolderen, Vrimm mod.... etc) niet echt straight forward...

Ik zou de IT7 nemen... enkel voor extreme gevallen is de ASUS wel een mogelijkheid.
Dude, is de IT7 beter dan de BD7 II ?
of zitten er alleen meer dingen op zoals 4 chanel raid, onboard sound enz ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik heb zelf de BD7-II met een p4 1.6a @ 3.1 Ghz en daar ben ik uitermate tevreden mee :)

De BD7-II en de IT7 zijn dezelfde mobos (zelfde chipsets ,lay out etc.) alleen heeft de BD7-II niet al die legacy apperatuur die de it7 wel heeft, waardoor hij ook stukken duurder is :(

[ Voor 0% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 16-08-2002 09:07 . Reden: typo ]

Turn it off and on again.

Verwijderd

IT7 heeft DDR voltage tot 3.2V, de BD7(II) is daarin te begrensd. Door de band genomen is de IT7 iets hoger te klokken ook. De raid en USB aansluitingen moet je er dan maar bijnemen...

Verwijderd

Ik draai nu met een Epox 4G4A+ in mijn Prometeia-Li met veel plezier en succes.

http://home.wanadoo.nl/a....20Page%20Prometeia-Li.htm
hier vind je meer info over het mobo en de Prometeia-Li

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Epox 4G4A+

" Geloof me dit mobo is HET. Alles is in de bios instelbaar, cpu max 1.85(zonder wire trick),fsb tot 255, mem volt max 3.2(veel tweakings mogenlijkheden), voltAGP max ik dacht 1.9v, fsb/pci 1/1 4/3 4/5 , pci/agp fix 33/66.
Ik ben nu alleen met Epox in de weer over een nieuwe bios met cpu temp. meting onder de 0c.(bij nul start hij weer bij 100 en telt dan af)

Ik draaide net 17x190fsb bij 1.75 maar dan staat mijn mem 4/4 en niet 4/5, ik vraag me af welk mem deze snelheden wel haald in 4/5 ??? "

Wat was je memory score van sisoftsandra op 215MHz? iets van 3375 :9~

http://gathering.tweakers...message/14523661#14523661

- De Abit B7-II mist toch een paar opties zoals memory 4:5 en Vddr >2.7 -
http://gathering.tweakers...message/14543502#14543502

[Specs]

Verwijderd

ABIT iT7 is de beste keus ;)

Bord is zo goed ingedeeld, t's gewoon perfect, ik gebruik hem zelf ook. Ik heb wel wat problemen met de voltage mod maar dat zal wel aan mij liggen.

Verschil tussen de max en de max2 is niks.
Alleen is er 2ide poorten weggelaten en in plaats daarvan 2 Serial-ata aansluitingen. Ook zit op de max2 weer de ps2 poorten. owja.. en de max2 is zwart.
Pagina: 1