erkens schreef op 16 augustus 2002 @ 10:46:
[...]
Ach ik wilde niet perse naar FOK! maar wilde ff kijken

maar ze willen me daar (gelukkig niet

)
is hva.nl hier eigenlijk ook geblokt? dat was eigenlijk mijn vraag

niet dat ik een cloontje wil aanmaken, want waarom zou ik?
hogescholen zijn vaak redelijk keurig met abusemail en die mailadressen zijn goed te herleiden naar een persoon, dus die adressen zijn volgens mij nooit geblokkeerd.
Ik ga dit toch
ENORM nuanceren, want hiermee wek je de suggestie dat we gelijk ip's bannen als iemand zich niet gedraagd, ik denk dat dat een beetje verwarrend is en dat mensen je verkeerd begrijpen! (ook al is het misschien een geintje, mensen nemen het wel serieus).
IP's worden dus niet zomaar geblokkeerd, iemand moet erg ver gaan vanaf 1 ip om zover te gaan, dan heb je er als huisgenoten dus wel last van, maar dan moet je dus ERG ver gaan. Verder mag je WEL vanaf een huisadres/IP meerdere acounts hebben als er meerdere mensen wonen, we gaan die echt niet stuk voor stuk bannen als er eentje zich misdraagt en gebant wordt. Pas als blijkt dat op een IP alle "users", misdragende users zijn, gaan we IP's bannen (en dan zijn het altijd kloontjes).
Dus weest gerust, huisgenoten bannen om niets doen we niet (hooguit de zogenaamde "broertjes" die toevalligerwijs vanaf hetzelfde IP posten en registreren vlak nadat hun broer geband is, soms zelfs met dezelfde naam!

).