Toon posts:

Blokken e-mail accounts

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is het account van bijv. Zonnet geblocked?

Als iemand met ADSL van zonnet zich wil registreren hier, heeft ie een mooir probleem.
Waarom is dat?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Emailadres:
Hier wordt allereerst een bevestigingsmailtje naar toe gestuurd. Een geldig email adres, door jezelf te ontvangen en wat je regelmatig checked is dus van groot belang! Je kunt je niet registreren met emailadressen van gratis* providers, vanwege aanhoudend misbruik hiervan.

* Zonnet beschouwen wij evenens als gratis dienst aangezien Zonnet geen onderscheid maakt tussen beide diensten (gratis en betaald) en er in het verleden misbruik is gemaakt vanaf (gratis) Zonnet adressen.
Duidelijk toch?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 12:54

QkE

In your face Gnagna

Waarom beschouwen julie Hi nog steeds als een gratis provider? Deze is echt niet meer gratis hoor (Was het maar zo)! Ik heb het hier al eerder over gehad, maar er is blijkbaar niets aan gedaan.

Verwijderd

QkE: heb je naar gathering@tweakers.net een mailtje gestuurd? Verzoek indien en wel even de websiteURL en link naar de voorwaarden waar staat dat ze geen gratis accounts hebben erin zetten ;) Dan komt alles goed :)

• QkE
  • Laatst online: 02-10 12:54

QkE

In your face Gnagna

TNX. Kijk. Hier heb ik wat aan. Waarschijnlijk zijn er geen voorwaarden te vinden omdat het tegenwoordig bij planet internet zit en het onder die voorwaarden valt, maar zo moet het wel lukken. You make me very happy _/-\o_

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ach, zo lang nameplanet nog gratis is O-) O-)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niet duidelijk. Wat in het verleden zo was, hoeft toch niet nog steeds zo te zijn?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 19:24:
[...]

Nee, niet duidelijk. Wat in het verleden zo was, hoeft toch niet nog steeds zo te zijn?
Het gaat erom:
1. Er wordt misbruik gemaakt met gratis accounts:
Je kunt je niet registreren met emailadressen van gratis* providers, vanwege aanhoudend misbruik hiervan.
2. Men hanteert Zonnet accounts (allemaal) als gratis, omdat zonnet geen verschil heeft tussen gratis/betaalde accounts, dus blocken we ze allemaal voor registratie.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 12:56
Klopt het trouwens dat de domeinnaam keyserver.org ook geblokt is?

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 19:24:
[...]

Zonnet heeft ooit besloten om geen onderscheid te maken in hun emailadressen als het gaat om gratis en niet-gratis account. Het toestaan van reggen met gratis accounts zorgde vroeger voor heel veel ellende met kloontjes, spammen, irritant gedrag ed. dus gratis accounts worden geweerd. Zolang Zonnet deze methode blijft hanteren zul je een niet-gratis account van een provider nodig die zonder gratis emailadressen werkt...

Is alleen maar ter bescherming van het forum :)

Verwijderd

Dutchman! schreef op 15 augustus 2002 @ 19:27:
Klopt het trouwens dat de domeinnaam keyserver.org ook geblokt is?

Staat geblockt.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom NamePlanet dan niet? :?

Verwijderd

How many domains does NamePlanet own?
A NamePlanet owns over 35,000 domain names. Most specialize in surnames, like Wellings.com and Brookes.net.
Misschien dat dat de reden is :X
Dit is niet tegen te houden lijkt me :P

Verwijderd

ik snap GoT met hun beleid, maar kan me ook de frustratie van ZonNet klanten voorstellen, zeker als ze een account van een €50,= p/m hebben afgesloten voor een leuke ADSL verbinding..
Hoe kom je in vredesnaam aan een extra POP adres waar niet over betaald wordt.....(en die de goedkeuring kan verdienen van de 'ballotage-comissie' ).....

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 20:14:
ik snap GoT met hun beleid, maar kan me ook de frustratie van ZonNet klanten voorstellen, zeker als ze een account van een €50,= p/m hebben afgesloten voor een leuke ADSL verbinding..
Hoe kom je in vredesnaam aan een extra POP adres waar niet over betaald wordt.....(en die de goedkeuring kan verdienen van de 'ballotage-comissie' ).....
Ff een mailtje sturen naar gathering@tweakers.net
Als je daar de moeite voor neemt dan willen ze waarschijnlijk best ff je email reggen.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 02:45

Sponge

Serious Game Developer

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 20:14:
Is er geen manier om te 'bewijzen' dat het je echte adres is, door een hostname/ip oid.? Want eigenlijk heeft hoolie_v wel gelijk (imho)..als alle gratis services geblocked zijn, heb je een probleem. Want je gaat toch niet nog een keer betalen voor een email adres speciaal voor GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
Waarom staat een van mijn domeinnamen, wat duidelijk geen gratis emaildienst is voor wie dan ook behalve mijzelf en evt familieleden en vrienden is en waarvan alle mailtjes op mijn huis- tuin- en keukenservertje hier nog geen 1,5 meter vandaan aankomen, op de GoT blacklist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Omdat het geen providermail is lijkt me. De bedoeling van de e-mail bans is dat iedereen die zich registreert het e-mailadres dat ie van z'n provider heeft gekregen opgeeft, dat maakt kloontjes maken moeilijk(er). Het is geen straf ofzo.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 16 augustus 2002 @ 01:33:
Omdat het geen providermail is lijkt me. De bedoeling van de e-mail bans is dat iedereen die zich registreert het e-mailadres dat ie van z'n provider heeft gekregen opgeeft, dat maakt kloontjes maken moeilijk(er). Het is geen straf ofzo.
met betaalde accounts zijn cloontjes JUIST makkelijk, simpelweg omdat je heel makkelijk aliassen aan kan maken... ik kan 20 (!) aliassen aan maken met Planet... dat zou dus 20 potentieele kloontjes betekenen. daar schiet je wat mee op :? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vraag me af of dat helpt. Met een standaard planetaccountje kun je ook 25 aliassen aanmaken, dat zijn 24 kloontjes als je zou willen.

edit:
Plague was me voor, maar het zijn er 25, vijf mailboxen met ieder vijf aliassen :P

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 10:44

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
maar in dat geval gaat er wel een mailtje naar de abuse afdeling, en dat helpt meestal wel :)

abuse afdeling van zonnet ongetwijfeld ook wel, maar het is meestal toch niet de "primaire" ISP van die gebruiker, als dat account wordt afgesloten heb je er weinig last van. Bij planet komt een afsluiting wat harder aan, dus ben je (uiteraard) voorzichtiger.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kees schreef op 16 augustus 2002 @ 02:20:
maar in dat geval gaat er wel een mailtje naar de abuse afdeling, en dat helpt meestal wel :)

abuse afdeling van zonnet ongetwijfeld ook wel, maar het is meestal toch niet de "primaire" ISP van die gebruiker, als dat account wordt afgesloten heb je er weinig last van. Bij planet komt een afsluiting wat harder aan, dus ben je (uiteraard) voorzichtiger.
Ik had tot voor kort mijn oude 12move adres erin staan (ook gratis), maar nu heb ik maar mijn redelijk nieuwe planet adres ingevult. Ik was er na 1,5 jaar toch wel zeker van dat jullie mij geen spam gingen versturen (behalve die OW-spam... maarja, dat is niet zo heel vaak) :P
dat voorzichtiger? neuh... mijn e-mail adres en verbinding kan mij eigenlijk minder schelen dan mijn "status" of "reputatie" binnen t.net. het is een beetje het verkeerde woord, maar weet ff niets beters... ;) 2600/2700 posts is niet nix.... en 1,5 jaar al helemaal niet. ;) dan heb ik liever dat mijn ADSL ff word afgesloten... Planet is toch niet alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Nochtans, bij je eigen domein vind je de persoon toch snel nogal vaak staat er contactinfo in de whois.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 08:46

Chakotay

Lick here to continue

En de paar gebruikers van het keyserver.org domein zijn nou niet echt het type mensen dat gaat lopen spammen/kloontjes aanmaken...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Dus dat houdt in dat @tweakers.net ook nog ff geblockt moet worden, zijn jullie die niet vergeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 10:44

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[eNeRGy] schreef op 16 augustus 2002 @ 07:23:
[...]

Dus dat houdt in dat @tweakers.net ook nog ff geblockt moet worden, zijn jullie die niet vergeten ?
Het is onmogelijk om veel clone accounts aan te maken met een @tweakers.net adres, ten eerste zou ik het meteen weten en ten tweede: voor een extra mailadres moet je toch al bij mij wezen, en als laatste, we kennen onze crewleden goed genoeg (als in: we weten waar zijn huis staat :P) dat die niet het probleem zullen vormen, dat zul je hopelijk toch wel met me eensch zijn ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op 16 augustus 2002 @ 02:02:
Ik vraag me af of dat helpt. Met een standaard planetaccountje kun je ook 25 aliassen aanmaken, dat zijn 24 kloontjes als je zou willen.

edit:
Plague was me voor, maar het zijn er 25, vijf mailboxen met ieder vijf aliassen :P

Zelfde IP-nummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
Ik loop hier langer rond dan vele vele 'crewleden', heb volledige controle over wat er met mijn mailserver gebeurt, reageer waarschijnlijk sneller dan de gemiddelde provider op evt abusemailtjes (in de afgelopen 2 jaar maarliefst 0 ontvangen), blijkbaar sta ik hier als onbetrouwbaar bekent? Ik zorg anders gezegd -wel- voor problemen met spammers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 02:45

Sponge

Serious Game Developer

Dutchman! schreef op 16 augustus 2002 @ 08:35:
Ik loop hier langer rond dan vele vele 'crewleden', heb volledige controle over wat er met mijn mailserver gebeurt, reageer waarschijnlijk sneller dan de gemiddelde provider op evt abusemailtjes (in de afgelopen 2 jaar maarliefst 0 ontvangen), blijkbaar sta ik hier als onbetrouwbaar bekent? Ik zorg anders gezegd -wel- voor problemen met spammers?
Sowieso blijft het dus een beetje onmogelijk.. ik bedoel, als je alleen provider accounts toelaat, kun je beter een "allow" list maken ipv. een blocklist. zoveel providers kent Nederland, en Belgie ook niet. Want nu krijg je dus gevallen zoals Dutchman! heeft. (mijn domein naam is niet geblocked, als voorbeeldje)...niet dat er ook maar een iemand een email adres van me krijgt, maar Dutchman heeft precies dezelfde situatie denk ik.

Is het trouwens een NL domein of een .com domein? Misschien doen ze het wel vanwege die gratis .NL domein service die er nu/vroeger was (naam is me ontschoten)

[ Voor 0% gewijzigd door Sponge op 16-08-2002 09:55 . Reden: Belgie vergeten :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde IP-nummer
Dan nog.
Als jij in een studentenhuis met 25 man zit achter een ADSL router, hebben ze allemaal hetzelfde IP-adres.
Betekent dat dus dat ze niet allemaal mogen reggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dutchman! schreef op 16 augustus 2002 @ 08:35:

nogmaals, het is geen straf ofzo hoor. We hoeven ons ook niet in te dekken of te verdedigen of verantwoording af te leggen over welke mailservers wij op die blocklist zetten.

Niet dat ik me ook afvraag waarom-ie erop gekomen is... Maar dit soort opmerkingen slaang gewoon nergens op:
[eNeRGy] schreef op 16 augustus 2002 @ 07:23:
[...]

Daar kan ik alleen maar met een :Z op antwoorden, sorry hoor. "Ja mamma, als ik om 10 uur naar bed moet, moet pappa dat ook!" :o.

Leuk dat je iemand heel goed letterlijk op z'n woorden kan pakken, maar ik raak daarvan niet echt onder de indruk, en de goodwill die er was om dat adres van die lijst te laten halen (waarom niet als er goede controle op is en er nooit problemen mee geweest zijn) verdwijnt aan mijn kant bij deze als slappe sneeuw voor een HELE felle zon...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 09:56:
[...]

Dan nog.
Als jij in een studentenhuis met 25 man zit achter een ADSL router, hebben ze allemaal hetzelfde IP-adres.

Wat denk je zelf? Ik woon in een huis met adsl, gedeeld. En bij ons posten ook meerdere mensen (sterker nog, vanaf dit IP hebben wel 20 man gepost denk ik).

We staan niet 10 uur per dag ip adressen af te speuren hoor. Alleen als iemand een kloon aanmaakt nadat-ie geband is, vallen de volgende zaken snel op: Zelfde gedrag, registratiedatum nadat user geband is, zelfde ip adres.

Dat valt wel op.

Ik snap niet dat je dat echt serieus denkt. Dat je niet met meer mensne vanaf 1 ip mag posten/reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 09:56:
[...]

Dan nog.

Nee. Maar op het moment dat 1 van personen zich niet gedraagt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 10:22:

[...]

is de rest daar de dupe van, de goede leiden altijd onder de kwade :(

Gelukkig voor mij kon ik een dik half jaar geleden nog reggen met mijn fastmail account :D
Alleen op zich is het wel irritant, want mijn ouders (ja ik woon thuis) willen absoluut niet dat ik hun e-mail adres ga gebruiken, en dus zit ik vast aan een gratis account, daarbij komt dat ik me laatst bij Fok wilde aanmelden (waarom weet ik niet :)) maar dat kon niet, dus ik denk dan neem ik mijn email adres van hva, wat blijkt, zelfs hva.nl is geblocked, en daar betaal ik dik 1300 euro voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erkens klagen dat er veel n00bs op GoT komen die domme vragen stellen, spammen, rotzooi trappen etc etc EN een vrije registratie gaat niet samen :+

Als jij zorgt dat je geen Ban krijgt kun je lekker op GoT blijven. Naar FOK! mag je toch niet voor ons Gotters >:)

Enne er zijn meer gratis email providers dan er geblocked staan hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 10:39:
erkens klagen dat er veel n00bs op GoT komen die domme vragen stellen, spammen, rotzooi trappen etc etc EN een vrije registratie gaat niet samen :+

Als jij zorgt dat je geen Ban krijgt kun je lekker op GoT blijven. Naar FOK! mag je toch niet voor ons Gotters >:)

Enne er zijn meer gratis email providers dan er geblocked staan hoor :)
Ach ik wilde niet perse naar FOK! maar wilde ff kijken :) maar ze willen me daar (gelukkig niet :P)
is hva.nl hier eigenlijk ook geblokt? dat was eigenlijk mijn vraag :P niet dat ik een cloontje wil aanmaken, want waarom zou ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

erkens schreef op 16 augustus 2002 @ 10:46:
[...]

Ach ik wilde niet perse naar FOK! maar wilde ff kijken :) maar ze willen me daar (gelukkig niet :P)
is hva.nl hier eigenlijk ook geblokt? dat was eigenlijk mijn vraag :P niet dat ik een cloontje wil aanmaken, want waarom zou ik?

hogescholen zijn vaak redelijk keurig met abusemail en die mailadressen zijn goed te herleiden naar een persoon, dus die adressen zijn volgens mij nooit geblokkeerd.
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 10:22:

[...]

Ik ga dit toch ENORM nuanceren, want hiermee wek je de suggestie dat we gelijk ip's bannen als iemand zich niet gedraagd, ik denk dat dat een beetje verwarrend is en dat mensen je verkeerd begrijpen! (ook al is het misschien een geintje, mensen nemen het wel serieus).

IP's worden dus niet zomaar geblokkeerd, iemand moet erg ver gaan vanaf 1 ip om zover te gaan, dan heb je er als huisgenoten dus wel last van, maar dan moet je dus ERG ver gaan. Verder mag je WEL vanaf een huisadres/IP meerdere acounts hebben als er meerdere mensen wonen, we gaan die echt niet stuk voor stuk bannen als er eentje zich misdraagt en gebant wordt. Pas als blijkt dat op een IP alle "users", misdragende users zijn, gaan we IP's bannen (en dan zijn het altijd kloontjes).

Dus weest gerust, huisgenoten bannen om niets doen we niet (hooguit de zogenaamde "broertjes" die toevalligerwijs vanaf hetzelfde IP posten en registreren vlak nadat hun broer geband is, soms zelfs met dezelfde naam! :D :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

en ik dacht na dat ik een blocked mail lijst heb gekregen van vroeger die Topix gebruikte, ook fok.nl en fokzine.nl waren geblokt en geen Tweakers.... :o :D

Btw: Er staan 15.850 in !

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was bloedserieus hoor :) Maar met 'zich niet gedraagt' bedoel ik dan toch echt wel de serieuzere dingen. Dan denk ik aan een gsmboy enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hoeveel staan er nu op de blocklist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch blijft het interessant de discussie te volgen.

Wat ik niet begrijp is dat de modjes de gestelde regels altijd met hand en tand proberen te verdedigen. Is het zo moeilijk om openlijk te discusseren? Of zijn de gestelde regels jullie echt heilig? Het kan nl. geen kwaad om van tijd tot tijd de regels nog eens onder de loep tenemen, en daar waar wenselijk verandering in aan te brengen.

Ik kan me voorstellen dat een newbie user die zich hier wil reggen, en die niet het 1.486.486 pagina's tellende FAQ heeft gelezen, afhaakt na het zien van de volgende hartverwarmende welkom melding: 'The domain xxxxxx is not allowed to register. (email_banned)'
Zonder tekst en uitleg.

Misschien is het zinvol om bij die melding een linkje te plaatsen naar het beleid wat hier gevoerd wordt? Of een linkje te zetten met het e-mail adres waar mensen zich kunen melden om de restrictie tijdelijk ongedaan te maken?
Ik noem maar een dwarsstraat, de mogelijkheden zijn uitgebreid, maar het punt is lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 12:21:
Toch blijft het interessant de discussie te volgen.

[blaat]
Ik kan me voorstellen dat een newbie user die zich hier wil reggen, en die niet het 1.486.486 pagina's tellende FAQ heeft gelezen, afhaakt na het zien van de volgende hartverwarmende welkom melding: 'The domain xxxxxx is not allowed to register. (email_banned)'
Zonder tekst en uitleg.

Misschien is het zinvol om bij die melding een linkje te plaatsen naar het beleid wat hier gevoerd wordt? Of een linkje te zetten met het e-mail adres waar mensen zich kunen melden om de restrictie tijdelijk ongedaan te maken?
Ik noem maar een dwarsstraat, de mogelijkheden zijn uitgebreid, maar het punt is lijkt me duidelijk.
En inderdaad, in de volgende versie van React komen dacht ik verbeterde foutmeldingen.

Pagina: 1