Toon posts:

[MSI K7T266 Pro2 Probleem]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat was dus eens en nooit meer een MSI. Als ik lees hoeveel problemen er met MSI mobo's zijn de laatste tijd, word ik daar echt niet goed van. Ik heb zowel de search als google gebruikt maar tot op heden niet echt iemand die dit probleem kent (of ik zoek niet goed, nooit zo goed in geweest).

Anyway, het probleem: compu werkt stabiel en goed totdat ik een keer wil herstarten, gaat ie 8 acht keer beepen (iets met videokaart?) en de D-LED gaat op vier keer rood (processor) - en hij start dan dus niet op. Als hij weer wat afgekoeld is, dan gaat alles weer prima. Maar in deze tijd dat ik wat vaker van OS wil veranderen in combinatie met het warme weer - moet ik soms 20 min wachten, zwaar irri.

Ik keek nog even naar de temperatuur als hij weer een beetje normaal doet, deze lijken mij totaal niet schokkend, rond de 42 graden voor de processor, 35 in de kast (een AOpen HQ-08 bigtower met 300W). CMOS ook al gecleared, conservatieve BIOS settings genomen, paar kaartjes erin en eruit, niets helpt MSI ook gemaild, maar die gasten weten tot op heden vrij weinig. Overige specs: Matrox G400 DH, 3Com 3C905C, Pinnacle TV, FireWire, Terratec Audio. Alvast bedankt voor de moeite en feedback.

edit:
never mind mijn signature :)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Dit gebeurt altijd? Zo ja: terug naar de winkel... Zit 3 jaar garantie op die dingen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Heb een soortgelijk probleem met mijn Epox. Deze wil als hij warm is vaak niet rebooten. sinds ik mijn cpu temp onder de 53 kan houden geen last meer. Als ik jou was zou ik gewoon het bord omruilen. Heb hiervoor een MSI K7T266 pro raid gehad en dat vond ik toch ook een vrij buggy mobo. Voor mij ook geen MSI meer.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, klinkt dus vrij zuur. Kan hem nu dus ook helemaal niet meer aankrijgen in deze hoge temperaturen.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de rest niemand met dit probleem?

Verwijderd

Ja, komt erg bekend voor :( Ik heb een athlon 800 draaien en door een stommiteit is deze (en de rest van mijn compu) bloedheet geworden. Dus ik ga er van uit dat mijn proc het begeven heeft. Dit klopt met de waarneming, dat wanneer ik de Vcore op max zet, alles wel weer werkt.

Niet bevordelijk voor mijn pc, maar beter iets dan niets. Die van mij wilde op 1.5V eigenlijk niet meer opstarten. Ik moest op volle snelheid de bios in om de Vcore op te krikken :(

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:42

Borry

prutsen is mijn leven

Heb ik een tijd geleden ook gehad, ik zit op zolder en daar is het behoorlijk warm.
Maar ik heb mijn vcore twee nummertjes hoger gezet en sinds die tijd heb ik dat probleem niet meer, sterker nog, ik heb helemaal geen problemen met mijn MSI K7T266 Pro2-RU.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Verwijderd

Dat is nog acceptabel. Die van mij is van 1.5 -> 1.85 gegaan :( Maar echt warmer wordt dat ding niet en hij doet het nu tenminste. Ben nog wel aan het zoeken voor een nieuwe proc..

Verwijderd

MSI is een leuk bedrijfje voor GeForce kaarten, echt geweldige kaarten maken ze... alleen voor mobo's moet je niet bij hun zijn! Ze hebben inderdaad zeer grote probleempjes..

Gewoon voor een Asus, Abit of Gigabyte gaan

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Dit probleem kan veroorzaakt worden door de videokaart... heb dezelfde mobo (fantastich in mijn ogen) en een geforce 4mx... zelfde prob als jij hebt... welke kaart heb je?
het probleem is op te lossen door wat klein soldeerwerk (stond in tweakers nieuws maar zie hem ff niet staan)

Verwijderd

Topicstarter
-Nexus, je moet maar even op google kijken want ik ben meerdere mensen tegen gekomen die hetzelfde probleem met een 4mx hebben, een echte 4 schijnt daarentegen wel weer goed te werken. Zelf heb ik een Matrox G400 DH. En wiegje, je hebt gelijk, altijd een Asus gehad en mijn volgende wordt ook zeer zeker een Asus.
Pagina: 1