Advies over nieuwe stereo, +/- 700 gulden

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-01 21:20
Hallo
Ik ben van plan een nieuwe stereo te kopen van ongeveer 700 gulden. Graag met dolby surround prologic met 5 boxen en een cd wisselaar. Wat raden jullie me aan? Misschien lijkt 700 gulden een beetje weinig maar soms zie je toch best leuke aanbiedingen met dolby surround prologic voor die prijs. Als het niet anders kan mag 800 piek ook wel

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 19:35
Kom je automatisch uit bij zo'n space toren van Sony. Komt best aardig geluid uit...

Geef mij maar een Warsteiner.

• Pc123
Bedankt voor het advies,
Ik zag dat philips ook dolby surround prologic stereos heeft in die prijsklasse
(in de aanbieding) die hebben van die 180 graden surround speakers
Hebben die beter of slechter geluid dan sony?
En ook jvc maakt ze, die kosten 800 piek en hebben 4 weg boxen, enig idee hoe goed die zijn?

• Pc123
Bedankt voor het advies,
Ik zag dat philips ook dolby surround prologic stereos heeft in die prijsklasse
(in de aanbieding) die hebben van die 180 graden surround speakers
Hebben die beter of slechter geluid dan sony?
En ook jvc maakt ze, die kosten 800 piek en hebben 4 weg boxen, enig idee hoe goed die zijn?

• Pc123
sorry voor de dubbele posting, mijn internet verbinding deed even raar :(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zo'n Sony toren (MHC-BX5 als ik het goed heb), komt meer bass uit dan je zou verwachten :) Enige nadeel is dat er geen play mode knop op de afstandsbediening is, verder is ie gewoon vet :)

• Pc123
Dan denk ik dat ik voor zo'n sony ga. Weet iemand iets over de systemen van philips en jvc? Zijn die beter of slechter?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Toch niet zon spacegeval met van die lelijke gele subwoofer gevallen erin toch ?
dat je zon monster durft te kopen..

ga gewoon voor een mooi klein maar goed zetje van jvc ofzo..
en koop er een zet goede luidsprekers los bij..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zo'n vreselijk monster met 2 paarse woofers erin. Maar ik heb in de winkel vergeleken met die van Philips en voor dezelfde prijs had je dan een veel minder geluid (bass :)). De JVC's waren op zich wel goed, maar ik vond de bass van die Sony toch aantrekkelijker :)

• Pc123
Bedankt voor al jullie reacties
Dan lijkt me nog steeds de sony de beste keus, of denkt iemand hier anders over? Waar zou ik zo'n sony hifisetje het beste kunnen kopen, dus een beetje goede service en liefst zo goedkoop mogelijk? En weet iemand welke modellen er zijn (prijs en kwaliteit verschillen)? Van de Nederlandse website van sony werd ik ook niet veel wijzer en in Amerika hebben ze weer wat andere modellen.

• Atropos
  • Laatst online: 18-01 14:40
Al eens gedacht aan Minidisk ?? :)

• Pc123
Nee, geen minidisk, ik heb een cd fikker dus das veel handiger

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Philips is met tv's erg goed maar zodra het op geluidsapparatuur aan komt is het om te :r

• Pc123
Is iedereen het met een sony dolby surround prologic stereo eens? Of denkt iemand er anders over? En waar zou ik zo'n sony het beste kunnen kopen?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Een 2dehands ECHT setje: Mooie versterker (Onkyo, Marantz, e.d) en 2 mooie speakerboxen (B&W, JBL, e.d). Heb je een VEEEEL beter klinkend systeem...

• Pc123
Ik heb liever een nieuwe stereo heb je tenmiste geen gezeik als er iets mee aan de hand is. En bovendien vind ik zo'n dolby surround prologic stereo erg goed klinken, beter dan gewoon 2 boxen.

• TB

TB

pompiedom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En bovendien vind ik zo'n dolby surround prologic stereo erg goed klinken[/quote]Is dit een grapje?

Verwijderd

Ik heb de Onkyo integra line (cd, tuner, versterker), samen met JMlab boxen. Maar die klinkt echt mooier als zo'n sony hoor. Heb er trouwens al 1 zien staan voor 700 gulden, niet nieuw natuurlijk.

• Pc123
Nee, dat ik een dolby surround prologic stereo erg goed vind klinken is geen grapje. Kijk ik ben niet zo'n audiofreak, ik zit niet zo te kijken op elk detailtje van het geluid. Met zo'n surround systeem heb je vijf boxen om je heen staan, dat vind ik best leuk klinken. En ik heb trouwens ook liever geen 2e hands systeem.

• TB

TB

pompiedom

OK, jouwn keus...

• Pc123
nog iemand advies welke dolby surround prologic stereo ik het beste kan nemen?

Verwijderd

Dolby Surround prologic is wel een beetje antiek he! neem een leuk DTS setje dan heb je tenminste de volledig bandbreedte in stereo op je achterkanalen en niet in mono zoals bij dolby surround!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:38

Jag

Volledige bandbreedte heeft niets met mono of stereo te maken, overigens heb je welk helemaal gelijk dat Dolby Prologic mono achter en beperkt freq bereik inhoudt.

Ja, dat moet je doen, een DD set, NOT. Ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is, maar dan krijg je nog slechtere speakers en versterker.

Jag

• Pc123
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 17:25 schreef The Ultimate het volgende:
Dolby Surround prologic is wel een beetje antiek he! neem een leuk DTS setje dan heb je tenminste de volledig bandbreedte in stereo op je achterkanalen en niet in mono zoals bij dolby surround![/quote]He! das nieuw voor mij! Ik heb nog nooit van DTS gehoord, is dat ook van dolby? En zit dat ook op stereo van ongeveer 700 of 800 gulden. Kan iemand mij uitleggen wat dat precies is, ook met 5 boxen?

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-12-2025

Adonias

Oe! Buttons :9

DTS is een standaard die is geintroduceerd om jurassic park een beetje leuk te laten klinken (is ze gelukt ook :) ). Je hebt daarnaast ook nog AC3, dat is in plaats van 4 kanalen bij dolby prologic (links voor, midden voor, rechts voor, en achterkanaal) 5.1 kanalen. (linksvoor, middenvoor, rechtsvoor, linksachter, rechtsachter en een appart kanaal voor een subwoofer) Op de sub na hebben alle kanalen hetzelfde frequentiebereik en vermogen. Dan heb je ook nog THX. Dat lijkt erop, maar is toch net iets anders. Aparatuur moet aan de hoogste eisen voldoen om een THX ceritfikaat te krijgen. Helaas liggen Deze leuke dingen (DTS, AC3 en THX) een beetje buiten je begroting, tenzij je 2e hands doet. Ik kan je wel garanderen dat het de moeite waard is!

Verwijderd

om ff preciezer te zijn: AC3 wil niet per sé zeggen dat het signaal ook 5.1 kanalen bevat. AC3 is het compressie-algorithme Dolby Digital, het zegt niets over het aantal kanalen.

En: THX is niet iets losstaands...het is zoals je zelf zei een soort certificering voor apparatuur...maar het kan in geen enkel opzicht vergeleken worden met compressie-methoden zoals die van DTS, en Dolby Labs...

Verwijderd

Probeer ergens een tweedehandse Onkyo op de kop te tikken... dat is pas spul ;)
Enige nadeel is dat ze tweede hands nog vrij prijzig zijn + dat je dan nog speakers moet aanschaffen.

Dus wat dat betreft is zo'n sony gevalletje niet eens zo slecht, voor die prijs krijg je best veel!

• Jag

Jag

Dit gaat echt helemaal nergens over. Een beetje fantaseren over DD sets, en zelfs over THX, terwijl je niet eens genoeg geld hebt om één goede speaker te kopen (bij wijze van spreken).
Koop toch alsjeblieft een nog beetje te pruimen 2e hands stereo set, ipv al die Bony shit.
Ik heb trouwens ervaring met die Bony ellende, want een vriend van mij heeft ooit eens een DP set van Sony voor z'n verjaardag gekregen, kostte iets van 1100,- a 1200,-. Nou, als ik dat vergelijk met de set van mijn ouders van 1300,- (Kenwood receiver + cd speler, JBL speakers (MK1000)), dan is mijn ouders set wel zo ontzettend veel beter. Wees nou verstandig en koop een stereo set. En wacht met DD tot je wat meer verdient.

Jag

Verwijderd

ik heb een JVC ding met dolby pro logic..

ik heb er geen verstand van maar ik ben er tevreden mee..

heeft een goede afstandsbediening, geluid is mooi, design van de boxen is ook mooi (niet te opvallend) heeft een 3 cd wisselaar

• Pc123
Bedankt voor jullie reachties!
Ik begrijp dat alleen dolby surround prologic te betalen valt als ik denk aan 700 a 800 gulden. Ik heb dan echt liever dolby surround prologic in plaatst van 2 boxen, ik heb nou echt geen super kwalitiet geluid nodig en 5 boxen om je heen vind ik best leuk klinken. Dus eigenlijk gaat het er alleen om welke dolby surround prologic stereo ik het beste kan nemen. Ik denk dat Sony dan de beste keus is (dat heb ik me laten vertellen) klopt dat? Of kan ik toch beter een ander merk nemen?

Verwijderd

Ook al van digital dolby gehoord???? Ik heb een sony DB-830 met Ook dts. Gekocht voor 900 piek heb je alleen een versterker. De 930 wint alle testen kost 400 gulden meer omdat je multi- room output heeft en een leuker afstandbediening voor de rest hetzelfde. Boxen gaan eeuwig mee, kan je best tweede hands kopen. (als ze nog goed zijn natuurlijk, eerst goed luisteren)

• GREENSKiN
  • Laatst online: 25-01 13:01
Voor 700 piek kan je echt niet verwachten dat je een goeie (nieuwe) set kan krijgen met meer dan twee speakers.
Zoals al eerder is voorgesteld, neem een tweedehands setje van een echt merk. Voor 700 piek kan je dan bestwel iets moois krijgen, hoor.

En dat het kapot gaat hoef je niet zo bang voor te zijn, het wat oudere spul is gewoon oer-degelijk :)

Verwijderd

Koop geen prologic! ALs je toch perse multiple speakers wil hebben neem dan igv Dolby Digital! Kan je later ook nog een dvd speler op aan sluiten.
Ik neem aan dat je dat gaat doen waarom heb je anders surround sound voor nodig?

Mijn advies : spaar lekker door voor een (goede) DDversterker als je het perse wilt hebben en een paar redelijke speakers.

Nog beter is een 2dehands stereo versterker en een paar 2dehands speakers met een beetje zoeken vind je dat wel voor 700/800 gulden. (zoals ik;))

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-01 14:51

SiGNe

Ook hoi!

Nog een tip: koop geen torentje maar ga voor de losse onderdelen.
Die kan je makkelijk uitbreiden en de kwaliteit is veel beter.

je kan beter een gewone losse versterker nemen zonder dolby dan zo'n toren met dolby.
Spaar nog even door zou ik zeggen want voor 700 piek kan je niet echt veel leuk spul vinden.

Niet?
[Specs]

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

He Jag niet alles van Sony zuigt hoor ik ruil lachend mijn setje in voor een geinige SAC player + wat van dat ES spul :)

Verwijderd

Heeft iemand ook wat te melden over Pioneer?
Heb nl. een Pioneer DPL versterker gezien met bijpassende speakers. 5 + passieve subwoofer voor f699,-.
Iemand ervaring met Pioneer?

• Jag

Jag

Ja, ik heb al jaren Pioneer componenten. Versterker, cd-speler, tuner en minidisc. Heb ook nog andere componenten gehad. Maar die versterker van mij is net zo duur als die hele surround set bij elkaar :P.
Bovendien is het niet meer zo nieuw (als in enkele jaren oud, wel nieuw gekocht) en het is stereo spul. Na ja, ik zal mij mening maar niet geven over surround sets van 700,-, lijkt me overbodig ;).

Jag

Verwijderd

niet l*llen over Philips geluid is slecht ok dat er mensen zijn die van swampie BASS houden dat moeten ze zelf wezen , maar aangezien Philips hun betere lijn versterkers volgens het Marantz principe bouwt ( oh ja Marantz is van Philips he ? )
klinken die ook veel beter dan gelijkgeprijsde sonys en als je vindt van niet dan houd je niet van geluid maar van Enhancede Rommel .... :)

Ik hou van geluid en heb dus een Marantz en bass moet er zijn , maar niet meer minder dan in het echt ook zou zijn als je die instrumenten hoort . Dus philips audio is meuk is echt niet waar !!! alleen de goedkope setjes daar zou sony (beter :? ) in kunnen zijn ik weet het niet , weet wel dat ik hiervoor sony versterker had en die viel tegen , ging over naar Marantz en voila alles klonk meteen 10 x beter , de speakers ( tannoy had ik al en de Sony had er moeite mee , de Marantz uiteraard niet en de Philips specs zijn gelijk aan die van Marantz ) ok that's all

Verwijderd

AC3 is één van de specificaties van Dolby Digital, i.e. 5.1 kanaals (5 kanaals + sub).

Dolby Prologic en Surround heb je geen ene r**t aan.... wees verstandig, en koop een 2e hands marantz versterker of zo, met een mooie 2e hands cd speler (pioneer, marantz, etc.), en een leuk setje boxen (kef, mission, etc.)

Ik geloof best dat je liever nieuwere spullen hebt, maar je heb vet beter waar voor je geld met goede 2e hands spulletjes..

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>AC3 is één van de specificaties van Dolby Digital, i.e. 5.1 kanaals (5 kanaals + sub).[/quote]helemaal niet...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>AC3 wil niet per sé zeggen dat het signaal ook 5.1 kanalen bevat. AC3 is het compressie-algorithme Dolby Digital, het zegt niets over het aantal kanalen.[/quote]

Verwijderd

helemaal wel. In eerste instantie heb je gelijk, ware het niet: (van www.dolby.com):<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dolby Digital was designed from first principles as a multichannel system. A vital part of the implementation was the invention of a multichannel bit-rate reduction. The bit-rate reduction scheme, initially known as AC-3, is now called Dolby Digital. [/quote]Tegenwoordig staat AC-3 synoniem voor de 5.1 variant van Dolby Digital.

• Jaguar_e
  • Laatst online: 28-08-2025
hoi

ik zou ook een losse versterker kopen met dolby pro logic.
ik zelf heb een marantz die zowel dolby ditital (er zit een 6 inch direct op) als dolby pro logic aan kan het eenige wat je dan moet kopen is een dvd speler met een d/a encoder.
Die versterker heeft mij maar f399 piek nieuw
gekost.(Super uurtje :)

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

• Pc123
Een dolby digital versterker voor 400 piek! waar kan ik die krijgen???
Pagina: 1