Canon MX1 neemt niet lekker op

Pagina: 1
Acties:

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hey ik zit met een klein groot probleem :)

Ik heb hier een pc van een kennis staan.
Hij wil er graag op monteren, digitaal wel te verstaan.
Hij heeft een dynalink fireware kaartje er in zitten, premiere 6.0 geinstalleerd onder windows 2000.
Als hij opneemt, geeft hij geen dropped frames weer, echter als hij het weer afspeelt schokt het op het computerscherm en op het beeld schermpje van de camera.
Win2k en winxp zijn beiden al geprobeerd.
Kom niet met win98se aanzetten want dat is ook al geprobeerd :(
Ik heb tevens alles al geformateerd, IRQ's zijn ook al veranderd zodat het kaartje niet het IRQ shared.

Het systeem

Intel P4 1800 mhz
256mbDDRAM pc266
Hercules 3dprohphet 8500 LE

Zijn windows schijf is een 60gb 5400 rpm schijf de schijf waar hij op captured is een 60 gb 7200 rpm.
Hij maakt gebruik van een promise controller.

Heeft iemand hier de gouden tip ? want ik begin aan het einde van mijn latijn te raken :D

Ik heb ook al analoog geprobeerd in win98se, hij heeft er namelijk ook een DC30+ kaartje inzitten ism met premiere 4.2 of 4.3 weet ik zo ff niet.

ook al dikke :( :(

[ Voor 0% gewijzigd door SaURoN op 15-08-2002 21:21 . Reden: tiepo ]

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 12:38

Pater

Terry Tate

Heb je al eens gekeken of je nieuwe drivers voor je capture device kan vinden?

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• SaURoN
  • Niet online
voor de canon mx1 ?
Winxp zag dat ding zelf er aan zitten voor fireware kaartje heb ik wel drivers, maar voor een camera ook nog drivers ?

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 12:38

Pater

Terry Tate

Dus je wilt met een Canon mx1 als webcam laten fungeren? Zover ik weet, heb je dan altijd problemen met een webcam (ook een digicam die als webcam fungeert), omdat die niet in staat zijn een vloeiend beeld te produceren (ook als ik film met met mijn digicam (niet eens als webcam) dan zijn de filmpjes schokkend). Dat komt omdat hij captured met 15 fps.

Maar ik kan er natuurlijk naast zitten....

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• SaURoN
  • Niet online
nee hij moet de videobeelden van de camera afhalen, dan bewerk je ze en wil je ze afspelen om te kijken het werkt. en dat gaat schokkerig terwijl hij met het overzetten geen dropped frames heeft gegeven :(

Het is een videocamera ,

http://www.canon.nl/globa...duct_techspecs/dmxm1.html

zijn de specs :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:31
staat DMA aan? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• SaURoN
  • Niet online
Yep :)
Was het maar zo dat het uitstond , was ik nu klaar :)
Thx voor het mee denken :)
Nog ff en claus vliegt het raam uit :D

btw vinden jullie 256 mb ook niet bar weinig voor videobewerking?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

SaURoN schreef op 15 augustus 2002 @ 18:38:
Hey ik zit met een klein groot probleem :)
Het zal ook eens niet :P ;)
Ik heb hier een pc van een kennis staan.
Hij wil er graag op monteren, digitaal wel te verstaan.
Hij heeft een dynalink fireware kaartje er in zitten, premiere 6.0 geinstalleerd onder windows 2000.
Als hij opneemt, geeft hij geen dropped frames weer, echter als hij het weer afspeelt schokt het op het computerscherm en op het beeld schermpje van de camera.
Ehm... opneemt? dat wat opneemt? (excuses voor de gebrekkige ervaring en kennis van mij op dit gebied; ik tracht alleen mee te denken)
1) Je neemt de beelden op met de camera?
2) Je zet de beelden van de camera over op de PC?
Win2k en winxp zijn beiden al geprobeerd.
Kom niet met win98se aanzetten want dat is ook al geprobeerd :(
Ik heb tevens alles al geformateerd, IRQ's zijn ook al veranderd zodat het kaartje niet het IRQ shared.
Nu even een domme vraag van mij:
Je hebt het over 2 kaartjes: de Firewire-kaart en de Radeon8500LE; nu weet ik niet of een firewirekaartje een IRQ toegewezen krijgt, maar indien dat het geval is; heb je beide kaarten een eigen IRQ (geprobeerd te) geven?
Het systeem

Intel P4 1800 mhz
256mbDDRAM pc266
Hercules 3dprohphet 8500 LE

Zijn windows schijf is een 60gb 5400 rpm schijf de schijf waar hij op captured is een 60 gb 7200 rpm.
Hij maakt gebruik van een promise controller.

Heeft iemand hier de gouden tip ? want ik begin aan het einde van mijn latijn te raken :D

Ik heb ook al analoog geprobeerd in win98se, hij heeft er namelijk ook een DC30+ kaartje inzitten ism met premiere 4.2 of 4.3 weet ik zo ff niet.

ook al dikke :( :(
Te hoge samplerate (of hoe noem je dat in dit geval?)/bitrate/... ? :?

• SaURoN
  • Niet online
wfvn schreef op 15 augustus 2002 @ 21:31:
[...]

Het zal ook eens niet :P ;)

[...]

Ehm... opneemt? dat wat opneemt? (excuses voor de gebrekkige ervaring en kennis van mij op dit gebied; ik tracht alleen mee te denken)
1) Je neemt de beelden op met de camera?
2) Je zet de beelden van de camera over op de PC?

[...]

Nu even een domme vraag van mij:
Je hebt het over 2 kaartjes: de Firewire-kaart en de Radeon8500LE; nu weet ik niet of een firewirekaartje een IRQ toegewezen krijgt, maar indien dat het geval is; heb je beide kaarten een eigen IRQ (geprobeerd te) geven?

[...]

Te hoge samplerate (of hoe noem je dat in dit geval?)/bitrate/... ? :?
2) overzetten

ik heb ze geprobeerd ja, maar in win2k en xp gaat het nog al kut in de bios wil het iig niet goed hiero :(
sample rate zou kunnen moet ik het ff op zoeken in premiere...

In princiepe zou het weinig moeten uitmaken bij digitaal toch?

• SaURoN
  • Niet online
Ik heb een kleine doorbraak eigenlijk...nu nog localiseren wat het probleem is.

Ik zetde beelden van de camera over naar mijn pc.. Er is dus al wat opgenomen met de camera. Die bewerk ik en dan speel ik ze op het scherm, schokt het nog erger als dat je ut op 1600&1200 speelt met een TNT2 M64... Als ik die zelfde clip open met de Clip Preview, speelt hij hem wel zonder schokken af.
Dit kan ook komen omdat het dan nog niet gerenderd is toch :?
Ik heb bar weinig verstand van videobewerken en ik probeer dus maar wat :)

Waar denken jullie dat het aan ligt ?
te weinig Geheugen of dat de c schijf een 5400 rpm schijfje is ?

Mij lijkt het aan het geheugen te liggen

Verwijderd

je moet je camera ff uitzetten en dan alleen in premiere bekijken! het trekt gewoon teveel van je pc om het live op je cam af te spelen en tegelijk in premiere...

ik heb het ook bij de mx300 van m'n pa's werk...

ik heb wel meerdere problemen met cams in combinatie met firewire enzo gehad, maar dit is wat me zo snel te binnen schoot :)

• SaURoN
  • Niet online
ik ga het direct proberen :)

• SaURoN
  • Niet online
Je hebt gelijk, maar het is nog niet helemaal weg. Nu is het nog een klein beetje gehik , maar dat is als ik capture movie doe in premiere en dan ga opnemen. Terwijl het geen dropped frames zijn.

Verwijderd

SaURoN schreef op 16 augustus 2002 @ 00:29:
Je hebt gelijk, maar het is nog niet helemaal weg. Nu is het nog een klein beetje gehik , maar dat is als ik capture movie doe in premiere en dan ga opnemen. Terwijl het geen dropped frames zijn.
heb je dat om de zoveel seconden? dacht dat ik bij m'n pa's pc ook zoiets had hoor! hij zegt inderdaad dat alle frames erop staan en bij terugkijken blijkt dat ook zo te zijn... denk dat het is omdat hij telkens die data moet wegschrijven enzo

zolang hij geen frames dropped, is het goed :)

• SaURoN
  • Niet online
Ah dus bewerken etc en als je alles dan op video zet moet het goed zijn ?

Verwijderd

SaURoN schreef op 16 augustus 2002 @ 00:39:
Ah dus bewerken etc en als je alles dan op video zet moet het goed zijn ?
volgens mij wel ja... ik heb zelf ook wel eens dat hij af en toe schokt, maar op de uiteindelijke video die ik dan bijv. in divx zet, is dat niet te zien

kan zijn dat er misschien nog ergens iets ingesteld moet worden in premiere hoor, maar ik zou zo 1, 2, 3 niet weten wat :)

• SaURoN
  • Niet online
Laat me het weten als je nog wat speciale instellingen weet te herrineren :)

Verwijderd

SaURoN schreef op 16 augustus 2002 @ 00:47:
Laat me het weten als je nog wat speciale instellingen weet te herrineren :)
ik heb premiere al een maand of 2 niet gebruikt... misschien volgend weekend wat opnames maken bij een meeting in zandvoort en dat ik dan weer wat filmpjes moet maken! zal eens kijken of me nog wat dingen opvallen :)

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Ik denk dat het aan de drivers van de Firewire kaart kan liggen.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• SaURoN
  • Niet online
Maar waar moet je invredes naam drivers voor je fireware kaart vandaan halen ? Op dynalink site staan voor het kaartje alleen win98se :(

Ik wil dat hij het toch eerst zonder schokken afspeelt :P geen dropped frames maar iets kan het niet bijhouden. Iemand een idee wat het is ? Geheugen mischien ? Wat als je aan het bewerken bent is het zeer irri als het schokt iets, het moet namelijk perfect gaan. Het bewerkt er namelijk trouwreportages mee :)

• SaURoN
  • Niet online
*Bump*
Pagina: 1