PHP | :) moet (plaatje worden) bij posten bericht

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Hallo,
Ik ben een beetje een noob met php.
Nu wil ik net als oa op got etc. de standaard
code:
1
:)
getypt wordt er een :) verschijndt (een smilie als plaatje).
Dit is wat ik zover heb:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php 
if ($submit){ 
   $Bericht = str_replace(":)","[img]\"Plaatjes/Smilies/Smile1.gif\"[/img]",$Bericht); 

$query = "INSERT INTO nieuws (titel, bericht, datum) VALUES ('$titel','$bericht','$datum')"; 

mysql_query($query) or die ("Er is iets fout gegaan neem contact op met de systeembeheerder :D"); 

echo "$font Alles is goed gegaan<br>Bericht <a href='archief.php'>index</a>"; 
}else{ 
   ?> 

<FORM ACTION="toevoegen.php" METHOD="post"> 

<INPUT TYPE="hidden" NAME="submit" VALUE="maakt_niet_uit"> 

<?php 
   echo "$font <b>Titel</b>"; 
   ?>   
   <BR><INPUT TYPE="text" NAME="titel" SIZE=30 MAXLENGTH=120> 

<P>
   <?php 
   echo "$font <b>Bericht:</b>"; 
   ?> 
   <BR><TEXTAREA NAME="bericht" COLS=30 ROWS=4></textarea> 

<P><INPUT TYPE="submit" VALUE="Voeg bericht toe"> 

</FORM> 

<?php 
} 
?>

Het probleem is dus dat als ik een :) in mijn bericht typ, er ook een :) verschijndt in het bericht. :( Iemand die een vout ziet?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
sorry voor de overlast ik ben er al uit |:( |:( |:( $Bericht moet dus $bericht zijn.
Sorry voor de overlast, maak zelf wel even een SM melding

//edit
dit brengt me bij 't volgende:
hoe vervang ik een '[enter]' door een <br>??

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Scarecrow schreef op 15 augustus 2002 @ 18:03:
sorry voor de overlast ik ben er al uit |:( |:( |:( $Bericht moet dus $bericht zijn.
Sorry voor de overlast, maak zelf wel even een SM melding
Ik zou trouwens niet zomaar een zoek/vervang functie erop loslaten. Stel nou dat de : ) (maar dan aan elkaar ;)) onderdeel is van een normale zin, en ook zo moet blijven, dan wil je niet dat het wordt vervangen. Nu is dat met dit misschien niet zo'n gevaar, maar stel je hebt later ook nog iets als :S ofzo, en ik tik een macintosh padnaam in, dan wil ik niet dat de :S ook wordt vervangen.
Heb zelf wat lopen rommelen met UBB codes, enige probleem daar weer mee is dat de :) helemaal los moet staan... :/ Da's 't ook niet helemaal.. :)
//edit
dit brengt me bij 't volgende:
hoe vervang ik een '[enter]' door een <br>??
Je bedoeld een newline character? nl2br()

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

En de link naar de uitleg van php.net: http://www.php.net/manual/en/function.nl2br.php

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
_Mo_ schreef op 15 augustus 2002 @ 18:10:
Ik zou trouwens niet zomaar een zoek/vervang functie erop loslaten. Stel nou dat de : ) (maar dan aan elkaar ;)) onderdeel is van een normale zin, en ook zo moet blijven, dan wil je niet dat het wordt vervangen. Nu is dat met dit misschien niet zo'n gevaar, maar stel je hebt later ook nog iets als :S ofzo, en ik tik een macintosh padnaam in, dan wil ik niet dat de :S ook wordt vervangen.
Daarom wordt bij veel forumsoftware ook de mogelijkheid geboden om smlies ongeparsed in de posting te laten staan.

Een andere mogelijkheid die je wel eens tegenkomt is de [noubb] tag, waarbinnen niets geparsed wordt.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
_Mo_, Xan en freak007: ik dank jullie hartelijk ik denk dat ik er zo wel uit kom.

Pagina: 1