pc werkt niet, piep ook niet

Pagina: 1
Acties:

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
Beste Tweakers,

Bij de pc van mijn broertje maakte de cpu cooler (p2 proc) veel ste veel herrie. Ik haalde dus de processor er uit en heatsink+cooler daar van af om te kijken wat er met die cooler aan de hand was en wat ik voor een nieuwe kon kopen. Ging naar de stad kon nergens een p2 cooler vinden. Thuis maarweer proccessor+headsink+cooler er op gezet. Ik dacht laat mijn broertje zelf maar een keer naar zo'n ding zoeken.
Pc aan, er gebreurd niks. Geen beeld, geen piepjes. Wel gaan de fans draaien+hd. Verder helemaal niks. Nog maar een keer er op nieuw in gedaan, nog steeds niks. Videokaart vervangen (ik dacht misschien heb ik die geraakt). Nog steeds geen beeld. Alle pci/isa kaarten er uit gehaald. Had dus nog mobo/proc/geheugen/videokaart/hdd/fdd. Maar het wilde nog steeds geen beeld geven. Ik dacht ik reset de bios, kon geen jumpertje vinden (stond wel in het boekje maar zat niet op het mobo :? ), dus maar de batterij er uit gehaald, minuut gewacht en weer aangezet. Nog steeds niks.

Zou ik nu kunnen zeggen dat ik zijn moederbord of processor heb gesloopt of dat er nog iets te redden is.

Specs:
P II 350 mhz
Asus P2b mobo
2*64 pc100 1*128 pc133 (werkte perfect)
asus oude agp kaart en een hercules agp kaart van een jaar oud

Hopelijk kunnen jullie me helpen
Alvast bedankt iedereen

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Zit de processor er wel goed in :?

• robbert
zmn schreef op 15 augustus 2002 @ 17:45:
Zit de processor er wel goed in :?
heb hem er drie keer uitgehaald en zo ver mogelijk in gedrukt

Verwijderd

probeer je cpu anders ff op een andere mobo volgens mij is je mobo namelijk kapot ......

• robbert
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 21:00:
probeer je cpu anders ff op een andere mobo volgens mij is je mobo namelijk kapot ......
heb helaas geen ander p2 mobo en ken ook zo niet iemand die er een uit wil lenen, maar ik neem niet aan dat dat mobo kapot is, voor dit werke alles nog wel. Ik heb niks beschadigt dus dit lijkt me niet echt logisch. Zou die anders gaan piepen als er geen cpu inzit?

Verwijderd

jaa
piepen is een functie van de bios
geeft in signalen (de beeptonen) weer wat er mis is met het systeem

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, de BIOS gaat niet piepen als er geen CPU in zit.. Alleen wanner er geen geheugen en/of videokaart in zitten :)

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 16:30

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 06:09:
jaa
piepen is een functie van de bios
geeft in signalen (de beeptonen) weer wat er mis is met het systeem
[lolmode]
Ja en als je processor er verkeerdom inzit krijg je ook rooksignalen.
[/lolmode]
Die piepjescode staat ook in je mobo boekje. Probeer eens een andere processor. Kijk uit voor statische electriciteit, want ik denk dat je hem daarmee gemolt hebt. (Met je ene hand eruit halen en met je andere de kast vasthouden)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:49
Cassettebandje schreef op 16 augustus 2002 @ 08:19:
[...]

[lolmode]
Ja en als je processor er verkeerdom inzit krijg je ook rooksignalen.
[/lolmode]
Die piepjescode staat ook in je mobo boekje. Probeer eens een andere processor. Kijk uit voor statische electriciteit, want ik denk dat je hem daarmee gemolt hebt. (Met je ene hand eruit halen en met je andere de kast vasthouden)
Volgensmij is het al genoeg als je ff beide handen op je case legt :) Dan hoef je em niet de hele tijd met 1 hand vast te houden

Verwijderd

CPU pootjes even schoonmaken met een zakdoekje ofzo Kan zijn dat een pootje geen contact meer maakt

Verwijderd

Kan ook zijn dat je geheugen geen goed contact meer maakt, dan doet het mobo nl ook nix :( (Ook geen BIOS-piep)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2002 11:16 . Reden: aanvulling/tiep vauten ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ffe contactspray pakken en de proc er GOED in duwen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 10:57:
Kan ook zijn dat je geheugen geen goed contact meer maakt, dan doet het mobo nl ook nix :( (Ook geen BIOS-piep)
Bij geheugen gaf ie toch een lange piep??

Verwijderd

Statische electriciteit, je ziet nix maar toch doet het nix... denk dat het fataal is...

Verwijderd

Misschien heeft je broertje de pc aan gezet terwijl je weg was :P
en is ie daardoor doorgebrand :D

• robbert
Heb weinig tijd gehad dus vandaag maar effe deze reacties gelezen,
andere processor: heb ik niet en geen zin om die ook te gaan slopen. Mocht die kapot zijn koop ik toch een ander mobo
heb het slot van de cpu en de cpu zelf goed schoongemaakt --> nog steeds niks
statische electriciteit: Ben bang dat ik zo toch het mobo of de cpu heb gemold. Denk zelf eerder het mobo omdat de cpu (slot a) in een eigen behuizing zit dus daar kan niet veel mee gebeuren

Als ik ook de cpu er uit hasal en hem dan aan zet doet die het zelfde

Maar ik denk dat ik maar een nieuw mobo+cpu koop, dat wilde die toch al want die p2 was echt zo traag als de tering

Maar verder iedereen bedanktt voor de reacties

Verwijderd

Nou, het mobo zit vast aan de voeding en is dus waarschijnlijk ook geaard (in ieder geval aan de voeding en al dan niet aan een geaard stopcontact)

Maar jij hebt de processor zelf in je handen gehad, dan heb je em dus gemolt, het mobo dus niet weggooien want dat is waarschijnlijk nog prima. Ook al zit het in een aparte behuizing dat maakt nix uit, statische elec kan overal doorheen en kan altijd gebeuren. Voordat je in je PC gaat kloten dus ff je hand op de voeding leggen.

Eigenlijk moet je zo'n polsbandje met een aardelijntje aan doen maar dat is overdreven vind ik, hoewel ik zelf ook regelmatig wat heb gemolt met statische elec, vooral geheugen enz, alles wat je los kan halen...
Pagina: 1