[Merely] reactie aub.

Pagina: 1
Acties:

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Het gaat om dit topic.

[rml][ XP] MSN messenger niet automatisch inloggen[/rml]

mijn reactie staat onderaan.

Ik had een ICQ berichtje verzonden naar Merely met het verzoek om een reactie in het betreffende topic maar die blijft uit :?
bombadil schreef op 12 augustus 2002 @ 16:11:

Beste mod, deze vraag is al tig eerder voorbij gekomen. Met een heel klein beetje zoekwerk vind je de antwoorden.
ik vind er zonder moeite al 2 in WOS:

Automatisch inloggen met msn
messenger onthoudt inlognamen (stap 2 van het stappen plan)

In SA, dat half vol staat met MSNtopics, is zelfs een -=Het grote Msn Messenger topic=-. (stap 1 van het stappen plan)

Via google vind ik het ook zo.

De toon van jouw reactie staat me dan ook niet aan. :( Zeker niet aangezien er dit: Windows Operated Systems - Policy (let op stap 1 en stap 2) is, hierin noemt Buzzman zelfs de GoT search. En dit: De Search en het postgedrag op GoT ook nog als "officieel" GoT beleid opgeschreven staat. Dit topic is hiermee strijdig en vervolgens krijg ik commentaar?
Blijkbaar stel je nu een nieuw beleid, anders dan in de policy, op GoT in? Ik dacht dat we daarover mededelingen kregen in het medelingenforum? Zeker ook een nieuwe regel..

Overigens ben ik mij bewust van hetgeen in de GoT WOS policy staat onder het kopje "niet-gewaardeeerde replies". Ik wijs er met klem op dat ik geen termen als "UTFS" gebruikt heb. Ik verwees naar de search waarmee je het antwoord kan vinden.
Ik verwees naar de search in normale bewoording; "probeer de GoT search eens" het antwoord is daarin dan ook te vinden. Ik dacht dat het beleid hier was dat users behoren te zoeken? Verwijs ik op een normale manier naar de search is het weer niet goed :?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:11

Wally-S

-Snowboarding is art-

Wat jij doet is gewoon op een aardige manier UTFS zeggen.
Als je wilt helpen, en dat wil je want je neemt de moeite om een bericht te tikken, geef dan een link met goede hits in de search, of nog beter een paar topics.
Later deed je dit overigens wel.

Snow is only frozen water

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Uit Windows Operated Systems - Policy
Naar aanleiding van overmatig gebruik van de woorden UTFS (Use The F*cking Search) en RTFF (Read The F*cking FAQ) wil ik hierbij graag even duidelijk maken dat dit niet meer gewenst is. Als iemand een vraag stelt waarvan het antwoord d.m.v. de search te vinden is dat moet je deze persoon in eerste instantie gewoon helpen. Heb je daar geen zin in post dan niets, maar kom niet met "UTFS" of "RTFF" aanzetten. Ikzelf zal dan wel bepalen of desbetreffend topic dicht gaat of dat hij gewoon open blijft
Tja, je zegt het wel niet zo bot, maar het komt op hetzelfde neer ;)

Merely heeft ook mail btw.

[ Voor 0% gewijzigd door Compubiter op 15-08-2002 17:40 . Reden: mailadres toegevoegd ]

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Merely: Zulke opmerkingen laat je voortaan maar achterwege... Als je een oplossing weet voor het probleem, dan draag je die aan, i.pv. iemand alleen maar naar de search te verwijzen...
Je mag iemand volgens mij best naar de search verwijzen, maar niet alleen dat. Zet er bijvoorbeeld ook een linkje bij uit de search zodat de user weet dat hij de volgende keer beter zelf kan zoeken. Tenminste zo heb ik het altijd opgevat.

/edit
* LeonT is een beetje traag :P

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Nee, zo bedoel ik het niet.
Ik zie een topic staan waarvan ik weet dat het vaker is voorbij gekomen. Dan kan je het mbv de search vinden, dat geef ik dan ook aan. Dat ik geen zin heb om het ook nog eens zelf op te zoeken vind ik niet zo raar. Met mijn opmerking kan de user de oplossing vinden; het is hulp aangezien het niet te vinden viel in de helpfunctie maar wel in de GoTsearch.

Ik vind mijn opmerking dus opbouwend niet afkrakend als RTFM/UTFS/UTFH. Oke, extreem behulpzaam is het niet. Als je de regels volgt dan had je het ook kunnen vinden. De toon van de reactie van merely vind ik dus niet kloppen. Geef dan een reactie van "geef de link erbij".

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals Compubiter al aangaf, houden we in WOS niet zo van UTFS replies. Merely vond (en dat vind ik eigenlijk ook) dat UTFS bijna hetzelfde is als 'gebruik de search eens', welliswaar iets minder 'afkrakend' misschien.

Vandaar dat we graag willen dat je:
• óf een reactie geeft met [search=keywords], zodat de user verder kan
• óf een reactie geeft met topics die je uit de search hebt gevist (liefst met keywords erbij, zodat user kan leren hoe hij moet searchen)

Wil je liever niet zo'n reactie geven, dan is het verstandiger om niet te reageren in een zoek-topic.

Zie ook de discussies in LA en het resultaat hiervan: Modbeleid is veranderd, lees dit topic, users werk mee!, daarmee kan je deze situatie een beetje vergelijken.

Wees dus vriendelijk en behulpzaam :)
Met mijn opmerking kan de user de oplossing vinden; het is hulp aangezien het niet te vinden viel in de helpfunctie maar wel in de GoTsearch.
Maar in de ideale situatie had de user gesearched (ga daar het liefst van uit), en is hij hier blijkbaar niet uitgekomen. Dan heeft de opmerking 'het staat in de search' niet zoveel waarde meer, aangezien hij het blijkbaar niet heeft gevonden.

Een sturende / behulpzame opmerking met daarin pakkende keywords om de juiste topics te vinden, dat is pas hulp. :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Compubiter

Compubiter

Think again

bombadil schreef op 15 augustus 2002 @ 19:31:
Nee, zo bedoel ik het niet.
Ik zie een topic staan waarvan ik weet dat het vaker is voorbij gekomen. Dan kan je het mbv de search vinden, dat geef ik dan ook aan. Dat ik geen zin heb om het ook nog eens zelf op te zoeken vind ik niet zo raar. Met mijn opmerking kan de user de oplossing vinden; het is hulp aangezien het niet te vinden viel in de helpfunctie maar wel in de GoTsearch.
Heb je daar geen zin in post dan niets, maar kom niet met "UTFS" of "RTFF" aanzetten.
Het is gewoon heel makkelijk techposts scoren. Want dan kun je in elk topic wel zeggen: "Gebruik de GoT-search".

Nogmaals, het klinkt niet hetzelfde als UTFS, maar om nou alle kreten letterlijk in de FAQ te moeten zetten omdat er anders mensen zijn die net een iets ander zinnetje hebben geconstrueerd vind ik een beetje overdreven. "Ja, maar het stond niet letterlijk zo in de FAQ" :{. Beetje common sense lijkt mij dat.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
blackd schreef op 15 augustus 2002 @ 19:38:
Zoals Compubiter al aangaf, houden we in WOS niet zo van UTFS replies. Merely vond (en dat vind ik eigenlijk ook) dat UTFS bijna hetzelfde is als 'gebruik de search eens', welliswaar iets minder 'afkrakend' misschien.

Vandaar dat we graag willen dat je:
• óf een reactie geeft met [search=keywords], zodat de user verder kan
• óf een reactie geeft met topics die je uit de search hebt gevist (liefst met keywords erbij, zodat user kan leren hoe hij moet searchen)

Maar in de ideale situatie had de user gesearched (ga daar het liefst van uit), en is hij hier blijkbaar niet uitgekomen. Dan heeft de opmerking 'het staat in de search' niet zoveel waarde meer, aangezien hij het blijkbaar niet heeft gevonden.

Een sturende / behulpzame opmerking met daarin pakkende keywords om de juiste topics te vinden, dat is pas hulp. :)
Maar hoe moet ik nou weten dat hij/zij de GoT search gebruikt heeft? Hij/zij noemt enkel de windows/msn helpfunctie. Vandaar de verwijzing naar de GoT search.
Als dan blijkt dat de user het niet kan vinden kan ik uitleggen hoe het wel te vinden.
Zie ook de discussies in LA en het resultaat hiervan: Modbeleid is veranderd, lees dit topic, users werk mee!, daarmee kan je deze situatie een beetje vergelijken.
Is geschreven na het genoemde topic. Ik neem er kennis van.

[Serieuze, opbouwende modus]
Mischien is het tijd voor een "Hoe moet ik searchen-FAQ?"

• Compubiter

Compubiter

Think again

bombadil schreef op 15 augustus 2002 @ 19:47:
[Serieuze, opbouwende modus]
Mischien is het tijd voor een "Hoe moet ik searchen-FAQ?"
Volgens mij hebben we een vrijwilliger >:) :+

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:23

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Compubiter schreef op 15 augustus 2002 @ 19:48:
[...]
Volgens mij hebben we een vrijwilliger >:) :+
Geloof het of niet, maar in NOS hebben 'we' zo'n FAQ 8). Met uitleg over hoe je moet zoeken, een stappenplan en nog wat van dergelijke informatie :). Het is één van de items in [rml]Linux op de Desktop? Distro&zoeken reviews [ 22/04][/rml].

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bombadil schreef op 15 augustus 2002 @ 19:47:
Maar hoe moet ik nou weten dat hij/zij de GoT search gebruikt heeft? Hij/zij noemt enkel de windows/msn helpfunctie. Vandaar de verwijzing naar de GoT search.
Als dan blijkt dat de user het niet kan vinden kan ik uitleggen hoe het wel te vinden.
Dat doe je door zoekervaring op te doen. Jij wist dat dit topic in de search behandeld was. Logisch gevolg is dus dat je hem wijst op de search. Alleen jouw manier van 'daarop wijzen' was niet helemaal de manier waarop 'wij dat graag zouden willen' (dat klinkt heel eng, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, zie ook dat topic over nieuwe modpolicy in P&W, users helpen users).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hmmmm... zag dit topic nu pas... (geen Inet meer thuis en tevens vakantie)

Heb zonet gereageerd op je reply... Dit komt zo ongeveer overeen met hetgene wat blackd hier post.

Als je evenveel energie had gestoken in je eerste reply in dat topic als hetgeen je in je laatste reply deed, had ik niet gereageerd. Ik verwacht gewoon van een user die het antwoord wel weet (aangezien je de user naar de search verwijst) niet te beroerd is om ook even het antwoord erbij post... Mocht je dat te veel moeite vinden vraag ik je om gewoon niet te reageren en het topic te melden in SeM....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Compubiter schreef op 15 augustus 2002 @ 19:39:
Het is gewoon heel makkelijk techposts scoren. Want dan kun je in elk topic wel zeggen: "Gebruik de GoT-search".

Nogmaals, het klinkt niet hetzelfde als UTFS, maar om nou alle kreten letterlijk in de FAQ te moeten zetten omdat er anders mensen zijn die net een iets ander zinnetje hebben geconstrueerd vind ik een beetje overdreven. "Ja, maar het stond niet letterlijk zo in de FAQ" :{. Beetje common sense lijkt mij dat.
Gaat voor mij dus niet op. Zie mijn vorige reactie (19:47). Heel wat anders als "iets ander zinnetje" en dat weten we allebei.
Compubiter schreef op 15 augustus 2002 @ 19:39:
Als je in mijn profile kijkt zie je dat dat voor mij geen beweegreden is.
Bij jou, met 11 posts per dag en veelal non tech(LA), daarentegen,.... :D ;)
odysseus schreef op 15 augustus 2002 @ 20:14:
Geloof het of niet, maar in NOS hebben 'we' zo'n FAQ 8). Met uitleg over hoe je moet zoeken, een stappenplan en nog wat van dergelijke informatie :). Het is één van de items in [rml]Linux op de Desktop? Distro&zoeken reviews [ 22/04][/rml].
Check, zoiets en dan in een pop-up die je verplicht moet doorscrollen voordat je een nieuw tech-topic kan openen als je nog geen 100 tech-posts hebt :) . Plus een cursusje zoeken met 2 zoekwoorden en ctrl+F en dan met iets van SA en WOS topics hebben veel overeenkomsten dus zoek in die 2 fora. Al overlapt dat de FAQ dan weer.
"NOS-faq": [rml]Linux op de Desktop? Distro&zoeken reviews [ 22/04][/rml]
Als een aantal mensen in je topic gaan roepen RTFM en gebruik de search dan weet je dus dat je dat had moeten doen. Bied je excuses aan, ga je schamen en begin maar boven aan met lezen van dit document. Overigens is dat roepen door die mensen niet netjes. Er is dan ook een aktief beleid tegen dat soort uitspraken op GoT. Ze hadden namelijk ook netjes je kunnen vermelden dat het heel makkelijk te vinden is. Neemt niet weg, dat je je wel iets van die woorden aan mag trekken indien het gebeurt.
Volgens deze faq doe ik het wel weer goed want "netjes". Kan er niet 1 universele lijn komen?
Ah, dat is mooi spul; die link gaan we onthouden.
Merely schreef op 15 augustus 2002 @ 20:42:
Hmmmm... zag dit topic nu pas... (geen Inet meer thuis en tevens vakantie)

Heb zonet gereageerd op je reply... Dit komt zo ongeveer overeen met hetgene wat blackd hier post.

Als je evenveel energie had gestoken in je eerste reply in dat topic als hetgeen je in je laatste reply deed, had ik niet gereageerd. Ik verwacht gewoon van een user die het antwoord wel weet (aangezien je de user naar de search verwijst) niet te beroerd is om ook even het antwoord erbij post... Mocht je dat te veel moeite vinden vraag ik je om gewoon niet te reageren en het topic te melden in SeM....
Edit: het draait dus om dit stukje:
Merely schreef op 15 augustus 2002 @ 20:34:
[nohtml]

Nogmaals, enkel en alleen iemand naar de search verwijzen, in welke vorm dan ook, keur ik af. Post gewoon een antwoord erbij waar de topicstarter wat aan heeft, zoals de URL's die later aangaf en verwijs hem er dan tevens op dat hij dit zelf had kunnen vinden.... dat is in mijn ogen iemand helpen op een forum. Iemand ergens op wijzen heb ik geen problemen mee, maar help elkaar dan ook :)
Ik maakte dus uit zijn post op dat hij de search niet gebruikt heeft maar het met de windows/msn-help probeerde. Dan heb je wel wat aan de GoTsearch. Vandaar.

Mijn reactie was m.i. behulpzaam. Zie reactie 19.31 en 19:47
De toon van de reactie van merely vind ik dus niet kloppen. Geef dan een reactie van "geef de link erbij".

Maarja, ik denk niet dat we dat op dezelfde manier gaan zien.

Overigens lijkt het me niet handig om nu in beidde topics te gaan discussieren. Ik stel voor dat het andere topic dicht gaat met een link naar dit topic om dat te voorkomen.

• Compubiter

Compubiter

Think again

bombadil schreef op 15 augustus 2002 @ 21:29:
Gaat voor mij dus niet op. Zie mijn vorige reactie (19:47). Heel wat anders als "iets ander zinnetje" en dat weten we allebei.
Maarja, ik denk niet dat we dat op dezelfde manier gaan zien.
Denk ik ook niet, nee. Volgens mij is er geen probleem, maar blijkbaar heb jij dat gevoel niet. Jij wordt een beetje in de "goede" richting geduwd, maar vond de manier waarop niet zo fijn. Tja, miscommunicatie zullen we maar zeggen ;)
Als je in mijn profile kijkt zie je dat dat voor mij geen beweegreden is.
Bij jou, met 11 posts per dag en veelal non tech(LA), daarentegen,.... :D ;)
Het was een algemene opmerking. Er hoeft niet elke keer te worden gekeken naar het profiel voordat er een sturende opmerking wordt geplaatst. En als iemand veel LA-posts heeft noemen we dat LA-meubilair :Y) ;)
Check, zoiets en dan in een pop-up die je verplicht moet doorscrollen voordat je een nieuw tech-topic kan openen als je nog geen 100 tech-posts hebt :) .
Ja, en door de algemene FAQ zodat er geen warez worden geplaatst, en door de spellingsregels der Nederlandse taal, etc. Je snapt m'n punt hopelijk wel.
Volgens deze faq doe ik het wel weer goed want "netjes". Kan er niet 1 universele lijn komen?
Netjes is dus als je aangeeft hoe je gezocht hebt/kan zoeken en wat je gevonden hebt.
Mijn reactie was m.i. behulpzaam. Zie reactie 19.31 en 19:47
De toon van de reactie van merely vind ik dus niet kloppen. Geef dan een reactie van "geef de link erbij".
Om eerlijk te zijn vind ik de toon van Merely volledig terecht. Het is een sturende toon, en geen kwade toon. De toon waarop jij spreekt in dat topic (o.a. gebruik maken van :() vind ik veel minder noodzakelijk.
Pagina: 1