Toon posts:

Chello samen met UPC digital

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier en daar gelezen dat als je UPC digital neemt je ook via een UTP kabel hierop je pc kan aansluiten en dan kunt internetten via chello.(in mijn regio worden zowel chello als upc digital aangeboden)

Klopt dit?

Een vraag meer is:
Als dat kan kun je dan ook hetvolgende doen:
1 aansluiting met daarop:
1x UPC digital en 1 x Chello modem
Op beide sluit je een PC aan(dus 1x een PC op UPC digital en 1x een andere pc op je chello modem, dus 2 pc's), is het dan mogelijk om op BEIDE mogelijkheden tegelijkertijd te internetten?

Wat zijn de internet snelheden via UPC digital, zijn deze vergelijkbaar met je chello modem?

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43
stel dat het zou kunnen, dan sluiten ze de kabelmodem af en heb je alleen maar via upc digital surfen..

maar upc digital kost maar 10,-- p/m meer dat wil dus zeggen dat je voor 10,-- p/m kunt surfen.. lijkt me sterk..

Verwijderd

dan heb je upc digital... en een pc met een utp kabel... hoe ga je die verbinden dan?

dan moet je toch weer iets als een kabelmodem hebben ofzo... anders krijg je nooit dat signaal van een upc digital verbinding in je pc
voor upc digital zal ook wel een kastje zijn dat naar je tv loopt, maar daar zit denk ik geen utp aansluiting op :?

ik heb geen idee hoeveel bandbreedte dat upc digital in beslag neemt, maar als dat niet volledig is, dan zouden ze daar best een signaal naast kunnen zetten voor internet! heb het zelf nog nooit ergens gelezen of gezien

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Klopt, er was laatst een draadje over.

Ik weet alleen niet precies hoe het ging, maar je kon er ook veel sneller mee downloaden als je hem via die decoder aansloot, want er zit als het goed is ook een modem ingebouwd.

Ik kan het draadje helaas niet voor je vinden.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54
Dit kon heel eventjes zonder Chello abbo maar dat is al lang niet meer het geval. Als je wel een chello abbo hebt kan je je verbinding OF via het chello modem OF via de UPC digital kast laten gaan op dezelfde snelheid maar tegelijk kan NIET.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 18:10:
dan heb je upc digital... en een pc met een utp kabel... hoe ga je die verbinden dan?

dan moet je toch weer iets als een kabelmodem hebben ofzo... anders krijg je nooit dat signaal van een upc digital verbinding in je pc
voor upc digital zal ook wel een kastje zijn dat naar je tv loopt, maar daar zit denk ik geen utp aansluiting op :?

ik heb geen idee hoeveel bandbreedte dat upc digital in beslag neemt, maar als dat niet volledig is, dan zouden ze daar best een signaal naast kunnen zetten voor internet! heb het zelf nog nooit ergens gelezen of gezien
Nou die UPC digital heeft gewoon een UTP aansluiting, hiermee kun je gewoon elke pc aansluiten via een netwerk kabel.
Tevens kun je ermee internetten omdat je er een toetsenbord erbij kunt bestellen en E-mail gaat nu al(staat op UPC website) via chello.
Dat je kunt/kon mee internetten via een pc is inmiddels zeker, de vraag blijft alleen of je tegelijkertijd kunt internetten, dus via digital EN chellomodem.
Ik heb namelijk al Chello en wil graag een 2de verbinding erbij.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:21
zie ik dat nou verkeerde maar het gaat over de zelfde kabel en aangezien ze netjes je bandbreedte afknijpen heb je 2 verbindingen op 1 kabel... kun je er net zo goed een router neerzetten of zie ik dat verkeerd ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 18:41:
[...]

Nou die UPC digital heeft gewoon een UTP aansluiting, hiermee kun je gewoon elke pc aansluiten via een netwerk kabel.
Tevens kun je ermee internetten omdat je er een toetsenbord erbij kunt bestellen en E-mail gaat nu al(staat op UPC website) via chello.
Dat je kunt/kon mee internetten via een pc is inmiddels zeker, de vraag blijft alleen of je tegelijkertijd kunt internetten, dus via digital EN chellomodem.
Ik heb namelijk al Chello en wil graag een 2de verbinding erbij.
ah... dat wist ik niet joh :)

• Pc123
  • Laatst online: 00:54
Zie mijn reactie hierboven:

Tegelijk op beide internetten als je Chello hebt is NIET meer mogelijk.

• Slayer
  • Laatst online: 06-08 07:53

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

het kan !

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
#Define/onderbouw ? Want hier kan ik in ieder geval niets mee :P

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:52
als je bij chello werkt, kan het...
Als je geen inside hulp hebt, geef maar op want dan lukt het je echt NOOOOIT.

trust me, I know.

I want to live forever, so far.. so good.

• Slayer
  • Laatst online: 06-08 07:53

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Laat ik het zo zeggen "inside info en zelf getest"

en als je een Chello abo + Digital hebt kun je bij de Digital gewoon een kabel in de achterkant inpluggen en internetten ( alleen is het wel een beetje geknepen ) :)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Pagina: 1