VHS naar DivX overzetten

Pagina: 1
Acties:

• SubSoNick
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
Zit nu met een stapel VHS banden te kijken wil die graag omzetten naar Divx formaat.

Iemand suggesties hoe ik dit het best kan aanpakken?

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 09:50
ik neem aan dat het om back-up redenen gaat.

Men sluite de video-recorder langs scart aan op de tv-in van de pc (indien je niet over tv-in beschikt heb je pech want dan lukt dit niet). Men zoekt een capturing programma (vraag me niet wat, ik heb heir niet echt ervaring mee, weet gewoon hoe het moet in grote lijnen). en men speelt de banden af (1 speed)
Dan zet je de mpeg stroom die je nu hebt om in een divx stroom mbv flaskmpg of zo.

Verwijderd

Wat een vage uitleg Squall-sX!

Ik zal het zeggen hoe het moet, want ik ben er zelf meebezig

1 - Je sluit je VCR aan op je TV kaart, of op een hardware mpeg kaart<dus die moet gekocht worden>. Het beste is om hem composite aan te sluiten dus, een geel stekkertje voor in de kaart en twee voor in de line-in van geluidskaart met een verloopstekkertje.
2 - Stel je kaart in op composite en je hebt beeld
3 - Om je beeld op je HDD te krijgen moet je virtualdub gebruiken<ff downloaden op virtualdub.org, is overigens gratis software. Heb je dat gedaan met een of andere codec dan kun je hem om zetten naar VCD, het beste prog omdat te doen is TMPGenc, downloaden is gratis op tmpgenc.net, of kijk op vcdhelp.com!

Ik heb nu overigens een probleem met capturen van mijn vhs naar mijn HDD, mijn computer loopt steeds vast, als het bij jou gelukt is mail me dan op: keesceo@hotmail.com

Succes ;)

Verwijderd

Waarom maak je er geen VCD van? VHS is toch maar 352x288 resolutie. Kan je meteen ze in een DVD speler afspelen ook. De meeste DVD spelers doen het ook nog met custom SVCD's. Met bijv TMPGEnc kan je een SVCD maken (MPEG-2) in 352x288 setting. Is nog beter als VCD.