21" CRT monitor of 18" LCD monitor ?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
De vraag is duidelijk maar wie kan mij ook helpen onderbouwen om mijn keuze te vergemakkelijken. (moet ik het vooral hier vragen.. volgens mij maak ik het alleen maar moeilijker dan hehe :P )

21" CRT monitor.. hij is groter
18" LCD monitor.. hij is kleiner 8)7 |:(

maar ff serieus, wat mij dwars zit is de verhalen dat ze zeggen dat er een vertraging in een lcd scherm zit.. nu zeggen ze ook dat dit in de nieuwere lcd een stuk minder is maar het zit er toch nog wel lichtelijk in. Wat 'k dus absoluut niet fijn vind. Dus wat kan ik het beste nemen. Kwa prijs liggen deze schermen rondom hetzelfde vandaar dus mijn vraag wat kan ik beter kopen een 21" crt of een 18" lcd. voor de ruimte hoef ik het niet te doen, dat dat duidelijk is.

Alvast bedankt

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

je hoort toch vooral, dat men TFT's mooi scherp beeld vind geven en dat CRT's iets "vager" zijn. Voor gamen vind ik een CRT toch prettiger, voor beeldschermwerk ( uren aan de PC zitten) is een TFT wat "rustgevender".

Gamen op een groot mooi beeld (CRT is misschien IETS minder, maar tis niet waardeloos!) is natuurlijk bruut.

[ Voor 0% gewijzigd door Centaur op 15-08-2002 17:05 . Reden: "lang uren" = dubbelop ]

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Verwijderd

zou een 18" lcd doen! die past zeker 10x in een 21 inch koelkast grote crt monitor aleen zou kijken of ie dan wel 1280x1024 of zelfs 1600-1200 aankan anders heeft het niet veel nut:)
en of ie <25 ms response time of lager heeft. want dan trekt ie nog 60 fps en das meer dan genoeg om alle games super te kunnen gamen!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 09:32

l3p

www.^.nl

hmm toch voor gaming zou ik voor een 21 inch gaan, ik heb nog nooit iets beter gezien op lanparties dan mijn 21 inch eizo f930

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Zeker een 18" TFT zonder twijfel :) hij is rustgevender, een pronkstuk, veel ruimte over op je bureau, en bijna even groot en dat vervagen is ook steeds minder, ik merk er niets van. zeker een TFT!

Verwijderd

Ga toch naar de winkel en kijk en vergelijk!!
Jij bent degene die 'm moet gebruiken, dus jou moet hij bevallen.
Hier naast me op het werk zit iemand met een nieuwe philips 18 inch lcd, ik heb een 21 inch wat oudere (niet realflat) philips crt.

Ik gebruik mijn compu graag met hoge resolutie, dus 1600x1200, die 18 inch is 1280x1024. Op zich niet slecht, maar omdat ik hier en thuis gewend ben aan die hogere resolutie hoeft het voor mij nog ff niet, ik wacht tot ze hier de 20inch philips willen leveren (kost nogal wat meer, dus zit er nog ff niet in met de huidige economische malaise... :( )

De traagheid van het scherm is met CAD geen bezwaar, persoonlijk vind ik die 18 inch absoluut prachtig beeld geven.
Met games weet ik het niet, die doen we hier op het werk niet....

Dus ga naar de winkel, probeer te regelen dat ze jouw favoriete game kunnen laten zien op die monitor, of regel dat je desnoods je eigen compu mee mag nemen en aan die monitor mag hangen.

Ik vind dat als je voor een product gaat dat zo'n 1000 euro kost, je best mag verwachten dat ze je helpen de keuze te maken. Je wilt geen spijt krijgen later....

Verwijderd

Een 18"tft betekent dat het effectieve oppervlak 18" is. Bij een crt moet je altijd 1.5 - 2 " van de maat aftrekken om het effectieve oppervlak te berekenen.

Je moet wel op de responsetijd van de tft schermen letten. die kunnen niet zo goed omgaan met spelletjes/ videos als ze een hoge responstijd hebben

Verwijderd

^^^weinig aan toe te voegen. Dit staat ook in de FAQ overigens.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.